Beantwoord

Slecht bereik binnenshuis regio Den Haag

• 19 januari 2018
  • 6 reacties
  • 87 keer bekeken

Al jaren zijn er dekkingsproblemen bij het Groente en Fruitmarkt in Den Haag. Niemand die er wat aan doet. Wanneer ik naar buiten ga krijg ik tig smsjes met gemiste oproepen. T-Mobile heeft gewoon slecht bereik in deze hele wijk. MIDDEN in de HOFSTAD!!! Iedereen die ik aanspreek in de wijk heeft het er over. Ik vraag me af: ben ik nou de eerste die dit meldt? Of wordt er gewoon niets mee gedaan???
icon

Beste antwoord door Angelique 22 januari 2018, 10:41

Als de problemen zich binnen afspelen en de dekking is buiten goed, dan zou het heel goed kunnen dat de problemen met het bereik worden veroorzaakt door de woning. Huizen worden tegenwoordig zó goed geïsoleerd, dat het telefoonsignaal niet of nauwelijks door de muren komt. Huizen van veel beton- en staalconstructies kunnen deze problemen ook veroorzaken. In jouw geval zou je een GSM signaal versterker kunnen proberen om te zien of dit ervoor zorgt dat de verbinding thuis beter kan worden.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hoi Wmmushin, jeetje ik kan erg goed begrijpen als dit al jaren zo is dat je graag een oplossing ziet! Heb je toevallig voor mij een postcode van de plaats waar je de meeste problemen hebt? Dan kan ik voor je nakijken hoe het zit met het bereik in de regio.

Wist je dat je zelf ook kunt meewerken aan een beter netwerk? Via de NetwerkRadar app kun je doorgeven waar het netwerk minder goed werkt. Op basis van de feedback, worden continu extra zendmasten bijgeplaatst of geoptimaliseerd. Klik hier om naar het artikel te gaan met de linkjes naar de NetwerkRadar app.
Dag Angelique.

[edit]
De postcode waar het over gaat is 2525, het gaat om de hele wijk. Op de dekkingskaarten staat netjes alles in blauw. Maar daar klopt niets van. Ik wil geen rondjes meer lopen in mijn huis om goed verstaan te worden. Of in de tuin te staan tijdens de winterse natte dagen.
Reputatie 6
Badge +8
Bedankt voor het doorgeven van de postcode. Een deel van je verhaal heb ik verwijderd om discussies op het forum te voorkomen. Ik wil je vriendelijk vragen de huisregels (punt 6) op het forum te respecteren.

De dekking op de locatie die jij door hebt gestuurd geeft aan dat het netwerk voor zowel bellen als internetten op 3G en 4G optimaal zijn. Ervaar je de problemen binnenshuis, buiten of beide?
Het probleem is voornamelijk binnen.
Reputatie 6
Badge +8
Als de problemen zich binnen afspelen en de dekking is buiten goed, dan zou het heel goed kunnen dat de problemen met het bereik worden veroorzaakt door de woning. Huizen worden tegenwoordig zó goed geïsoleerd, dat het telefoonsignaal niet of nauwelijks door de muren komt. Huizen van veel beton- en staalconstructies kunnen deze problemen ook veroorzaken. In jouw geval zou je een GSM signaal versterker kunnen proberen om te zien of dit ervoor zorgt dat de verbinding thuis beter kan worden.
Nou, hoe komt het dan dat KPN of Vodafone gebruikers geen last hebben in mijn huis? Het is zo makkelijk om te zeggen dat het aan de klant ligt en nooit aan jullie. We hebben meestal binnen last, maar buiten heb ik ook niet volledig bereik.

Reageer