Beantwoord

verbinding na enkele seconden verbroken bij oproep

• 8 oktober 2018
  • 10 reacties
  • 793 keer bekeken

Sinds ik mijn abonnement bij jullie heb afgesloten en mijn contacten heb gevraagd om mij op mijn nieuwe nummer (gekoppeld aan mijn Ben abonnement) te bellen treedt het volgende probleem op.
Zodra mijn telefoon overgaat en ik door iemand op mijn nieuwe nummer gebeld wordt, wordt een paar seconden nadat ik de telefoon heb opgenomen de verbinding verbroken. Als dezelfde persoon mij direkt daarna terugbelt blijft de verbinding wel in stand.
Eerst dacht ik dat dit probleem wellicht incidenteel zou optreden, maar het is helaas structureel en is erg vervelend omdat niet iedereen terugbelt als de verbinding wordt verbroken.
Hoe kan dit probleem worden opgelost?

Ter info: ik heb dit mobiele nummer nieuw, mijn telefoon is dual-SIM, de andere SIM-kaart behoort bij een nummer van mijn werk dat ik al vele jaren heb en dat probleemloos werkt.
Als ik zelf iemand bel heb ik geen last van een dergelijk probleem. Ook als iemand mij belt op mijn andere nummer (maar dus wel dezelfde telefoon) treedt dit probleem niet op.
icon

Beste antwoord door Snoeshaantje 8 oktober 2018, 22:51

Haal de andere simkaart er eens uit en laat alleen de ben simkaart er in. Wat gebeurt er dan?
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Haal de andere simkaart er eens uit en laat alleen de ben simkaart er in. Wat gebeurt er dan?
Bedankt voor de tip, ik ga het eens proberen, maar dan door de simkaarten om te wisselen anders ben ik niet bereikbaar voor mijn werk 😉
Reputatie 5
Badge +12
Het zou inderdaad kunnen liggen aan de Ben simkaart in combinatie met het desbetreffende simslot. Dit kan je inderdaad testen door de simkaarten om te wisselen. Houd je ons op de hoogte? 😃
Ik zal over een week of zo eens evalueren en terugmelden of dit de problemen heeft opgelost.
Reputatie 5
Badge +12
Geen probleem! We wachten de update af.
Inmiddels weet ik dat het wisselen van de simkaarts geen soelaas biedt; op mijn Ben-nummer wordt de verbinding nog steeds na enkele seconden verbroken en het nummer van mijn werk doet het prima. Aan het simkaartslot ligt het dus niet, waarschijnlijk wel aan de simkaart of iets anders in de verbinding met Ben.
Reputatie 3
Badge +2
Dan wil ik je toch echt vragen om eens een keertje te testen met alleen je Ben simkaart in het toestel om te kijken wat er dan gebeurt. Dit hoeft dan natuurlijk geen hele week, maar als je iemand jou een paar keer zou laten bellen dan weten we al een stuk meer.
Reputatie 5
Badge +4
Welk netwerk is de andere simkaart?
Misschien kun je een 2e telefoon van iemand lenen dan kun je na enkele dagen een simwissel doen als mogelijke variant op @Shanna idee .🙂
Nog even een laatste update. Ik ben inmiddels overgestapt naar een andere provider en sindsdien werkt mijn telefoon zonder problemen.
Reputatie 3
Badge +2
Goedemorgen Hajo123, jammer om te lezen zeg dat je bent overgestapt. Gelukkig werkt je toestel nu wel naar behoren. Hopelijk mogen we je in de toekomst nog eens verwelkomen!

Reageer