Beantwoord

Vraag over 2G en 3G

  • 26 January 2021
  • 4 reacties
  • 698 keer bekeken

Goedenavond,

Mijn broer heeft een Nokia 105 en gebruikt zijn mobiel alleen voor bellen met zijn Ben abo. Nu weet ik dat in juni 2021 2G wordt uitgezet, dus die telefoon is niet meer te gebruiken. Vind het eigenlijk wel idioot dat die 2G telefoons nog gewoon te koop zijn bij alle winkels, zeker als je er niet zo veel verstand van hebt of dit niet weet, maar goed.

Ik heb echter nog wel een Nokia C2-01, die 3G ondersteunt. Simkaart is hetzelfde formaat, dus dat zou moeten kunnen en dat scheelt weer extra kosten voor een nieuwe telefoon. Hij wil ook absoluut geen smartphone. 

Vraag is hoe lang hij nog kan blijven bellen met 3G via T-Mobile / Ben. Ik zie namenlijk ook berichten dat dit netwerk gaat verdwijnen, maar nergens een concrete datum of jaar.

Alvast bedankt voor de reactie!

icon

Beste antwoord door Romy 27 January 2021, 14:38

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge +9

Goedemiddag EriMa! Bedankt voor jouw berichtje. Ja, we gaan 2G er inderdaad voor nu uithalen. 3G is nog niet bekend, daar kan ik niets over zeggen. Ik zou zelf ook geen schatting durven of kunnen maken. We maken nu ongeveer 30 jaar gebruik van 2G. 3G is er ‘pas’ 20 jaar. Maar of het nog 10 jaar mee gaat weten wij jammer genoeg ook niet. Ik denk zelf wel dat je nog even vooruit kunt met een 3G telefoon, maar dat kun je voor jezelf het beste beslissen. Of nou ja, eigenlijk je broer dus :P

 

Ik hoop dat je wat aan mijn reactie hebt gehad, sorry dat ik je geen volledig antwoord heb kunnen geven. 

Dankjewel Romy. Ik dacht al wel dat 3G niet dit jaar zou verdwijnen bij T-Mobile / Ben, maar was toch benieuwd, omdat bijvoorbeeld Ziggo hier al wel mee gaat stoppen uiterlijk eind februari. Dus we wachten jullie concrete moment wel af en schakelen dan wel over naar een andere telefoon.

Nogmaals bedankt en nog een fijne avond.

Groeten, Eric

Reputatie 5
Badge +9

Graag gedaan. Ja, alleen maar goed dat je er naar vraagt! Dan weet je ten minste waar je aan toe bent. Ik had je graag een wat duidelijker antwoord gegeven, sorry. Jij ook een hele fijne avond!

Reputatie 4
Badge +4

Goedenavond,Mijn broer heeft een Nokia 105 en gebruikt zijn mobiel alleen voor bellen met zijn Ben abo. Nu weet ik dat in juni 2021 2G wordt uitgezet, dus die telefoon is niet meer te gebruiken.

 

Vind het eigenlijk wel idioot dat die 2G telefoons nog gewoon te koop zijn bij alle winkels,

@EriMa

Alleen T-Mobile stopt met het 2G netwerk, de andere 2 netwerken, Vodafone en KPN, houden 2G nog wat langer in de lucht. De telefoon(s) zoals die van je broer met 2G is dus nog langer te gebruiken. 

Reageer