Wat te doen als je geen bereik of slechte dekking hebt?

  • 27 May 2016
  • 91 reacties
  • 44296 keer bekeken


Toon eerste bericht

91 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Ik heb helemaal geen internet dekking in duitsland. Automatisch pakt hij deutsche telecom. Geen internet. Pas ik handmatig aan naar e-plus, nog steeds niet.
Moet mijn sim aangepast worden?


Hallo, ik snap dat het erg onhandig is dat het niet lukt om verbinding te maken met een provider in Duitsland! De instellingen van je simkaart heb ik voor je nagekeken en daar zie ik dat je verbinding zou moeten kunnen maken met een provider in Duitsland. Omdat het bij jou niet lukt raad ik je aan om dit topic door te nemen.
Ik heb helemaal geen internet dekking in duitsland. Automatisch pakt hij deutsche telecom. Geen internet. Pas ik handmatig aan naar e-plus, nog steeds niet.
Moet mijn sim aangepast worden?
Reputatie 7
Badge +7
Hahahaha, dat kan gebeuren Paul! Gelukkig dat het nu weer werkt!
Ok, dit is heel dom 😠 Ik had m'n mobiele data/gegevens uitstaan??? Goeie genade!!!
Thanks anyway:8
Hoi Paul, ik begrijp hieruit dat jij niet kan kiezen uit Ben bij je providers. Bij de link die ik eerder heb gestuurd wordt aangegeven hoe je zelf een toegangspunt kan maken. Daardoor zou je Ben moeten kunnen selecteren. Heb je dit al geprobeerd?

Ja, maar ik zie het niet terug?

Paul, als je niet op Wifi zit kun je dan niet door anderen worden bereikt qua bellen en/of sms ? Bedoel je dat?

(En/of)

Je komt niet op het netwerk van Ben, bellen sms is onmogelijk? Bedoel je dat


En/of. Beide is van toepassing
Reputatie 4
Badge +4
Paul, als je niet op Wifi zit kun je dan niet door anderen worden bereikt qua bellen en/of sms ? Bedoel je dat?

(En/of)

Je komt niet op het netwerk van Ben, bellen sms is onmogelijk? Bedoel je dat
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Paul, ik begrijp hieruit dat jij niet kan kiezen uit Ben bij je providers. Bij de link die ik eerder heb gestuurd wordt aangegeven hoe je zelf een toegangspunt kan maken. Daardoor zou je Ben moeten kunnen selecteren. Heb je dit al geprobeerd?
Ik weet nu niet of we het over hetzelfde hebben 🙂 Maar kan Wifi het Ben netwerk beinvloeden?

Mijn Wifi is niet het probleem. Ik kom niet op het netwerk van Ben. Met als gevolg dat wanneer ik niet op Wifi zit (uitzet), niet bereikbaar ben.

Vandaar het uitroepteken in mijn printscreen bij Ben NL?
Het gekke is dat wanneer ik mijn Wifi aanzet, en inlog op een netwerk, dat het uitroepteken bij het Ben Symbool ook verdwijnt.

Als ik een mobiele provider wil kiezen, staat Ben er ook niet tussen. Wel Tmobile, NL KPN, 204 02 en Vodafone...

Nou jij weer 😉
Reputatie 3
Badge +7
Dat is niet zo vreemd, Paul. Ben kan het Wifinetwerk niet beïnvloeden 😉 Ik heb je internet een reset gegeven. Ik wil je vragen om je toestel opnieuw te starten. Ik hoor graag of het dan beter werkt!

Groetjes, Jolijn
Helaas... Probleem blijft aanhouden. Nog andere suggesties? Het rare is dat als ik op Wifi zit, dan connect ik wel met Ben netwerk. Of is dat niet raar?

Net gedaan. Ga nu de deur uit! Laat je weten of het heeft gewerkt.. Bedankt iig
Reputatie 3
Badge +7
Dan zou ik je willen aanraden om je internetinstellingen opnieuw in te voeren met het stappenplan in deze link, Paul 🙂 Ik hoor graag of het dan beter werkt!

Groetjes, Jolijn
Hoi Jolijn, dat is de Motorola Moto G!
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Paul, bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je problemen hebt met je data! Ik help je graag verder. Zou je mij hiervoor kunnen vertellen wat voor toestel jij gebruikt?

Groetjes, Jolijn
Ik heb alleen thuis bereik. op het moment dat ik de deur uitga, is het afgelopen. Gekoppeld aan mn WIFI thuis? Aan/uitzetten helpt niet. Simkaart opnieuw erin doen ook niet.
Reputatie 3
Badge +7
Zeker weten 😉 Mocht je later toch nog vragen hebben hierover, kan je altijd een berichtje sturen!
Fijn, dank je wel. We hopen het beste!
Reputatie 3
Badge +7
Geen probleem, Mareen. Ik raad je aan om hier een melding van te maken op de dekkingskaart. Je hoeft hier alleen eerst voor in te loggen bij Ik Ben. Deze melding zal dan verder onderzocht worden door de technische afdeling.

Groetjes, Jolijn
Nee, dat weet ik niet.
Reputatie 3
Badge +7
Bedankt voor het testen, Mareen. Weet jij toevallig of er iemand in jouw omgeving ook dekkingsproblemen heeft met het T-Mobile netwerk?
De kruistest heb ik uitgevoerd. Er blijven ook met een ander toestel problemen het bellen.
Ik heb ook problemen met het gebruik van sms en whats app. Ik wil alles wel proberen dat het werkt. Graag jouw advies!
Reputatie 3
Badge +7
Hallo,
ook ik heb sinds 4 dagen een nieuw abonnement bij Ben en amper bereik. De verbinding valt weg of ik hoor helemaal geen stem "aan de andere kant". Erg vervelend. De service voordat je begint met BEN voelt heel prettig. Maar als ik nu bij BEN ben, dan krijg ik het gevoel dat het netwerk niet stabiel is. Tenminste niet waar ik woon. Bij Telfort had ik hier helemaal geen problemen mee. Ik overweeg dus ook weer terug te gaan naar Telfort waar ik nooit problemen had met bereikbaarheid. Jammer, maar de service moet gewoon in alle punten goed zijn. Ik hoop dat jullie hierin kunnen verbeteren. Met vriendelijke groet, M. Becking


Hoi Mareen, wat jammer om te horen dat je bereik niet toereikend is bij jouw huis. Ik heb jouw postcode nagekeken op de dekkingskaart lijkt alles in orde. Ondervind jij ook problemen met het gebruik van data of alleen bij bellen? Ik help je graag verder.

Groetjes, Jolijn
Hallo,
ook ik heb sinds 4 dagen een nieuw abonnement bij Ben en amper bereik. De verbinding valt weg of ik hoor helemaal geen stem "aan de andere kant". Erg vervelend. De service voordat je begint met BEN voelt heel prettig. Maar als ik nu bij BEN ben, dan krijg ik het gevoel dat het netwerk niet stabiel is. Tenminste niet waar ik woon. Bij Telfort had ik hier helemaal geen problemen mee. Ik overweeg dus ook weer terug te gaan naar Telfort waar ik nooit problemen had met bereikbaarheid. Jammer, maar de service moet gewoon in alle punten goed zijn. Ik hoop dat jullie hierin kunnen verbeteren. Met vriendelijke groet, M. Becking
Badge
Goedemorgen Angelique, ik ben wat aan het googelen geweest en vond iets over netwerken en bereikbaarheid. Ik heb mijn telefoon sinds 2 dagen ingesteld op 2g netwerk. En sindsdien kan ik gewoon vanuit binnenshuis bellen en ben ik verstaanbaar. Heel raar; had niet gedacht dat dit iets uit zou moeten maken, maar toch. Het is uiteraard niet ideaal want moet nu steeds mijn instellingen aanpassen wil ik onderweg /ergens anders gebruik maken van sneller internet( waar geen WiFi is) Conclusie; nog steeds niet tevreden! Wel blij dat ik normaal kan telefoneren. Uiteraard wil ik dus mijn 4g uitzetten, alleen lukt dit niet. Dit blijft erin staan bij het bestellen als ik mijn bundel wil wijzigen.

Het bereik via 2G kan op verschillende locatie een sterker signaal hebben dan het 3G signaal (dit staat los van de snelheid). Bellen kan via het 2G en 3G netwerk en internetten op beide netwerken en 4G netwerk. Je telefoon zou automatisch moeten overschakelen naar het sterkste netwerk als je gaat bellen. Waarom je iPhone dat niet doet, durf ik niet te zeggen. Mocht je ooit een kruistest kunnen doen, dan kunnen de bevindingen veel duidelijkheid geven.


Hallo,

Ik heb een klapperende internetverbinding. Dan weer wel, dan weer niet.
Alles al gechecked. Toestel uit en weer aan, netwerkinstellingen gereset, crosstest met simkaart in ander toestel: zelfde euvel.
MB Pauze staat aan, maar ik heb nog voldoende data.
Kan dit z.s.m. opgelost worden?


Goed dat je van alles al geprobeerd hebt. Zou ik nog mogen weten welk toestel je gebruikt?

Reageer