Wat te doen als je geen bereik of slechte dekking hebt?

  • 27 May 2016
  • 91 reacties
  • 44403 keer bekeken


Toon eerste bericht

91 reacties

Reputatie 6
Badge +8
hallo,
Ervaar de laaste 1,5 week regelmatig storing, dan ben ik niet bereikbaar en kan dus ook zelf niet bellen ook doet het mobiele netwerk het momenteel meer niet dan wel (zie mijn verbuikersgegevens), erg irritant dus besloot maar eens een berichtje te sturen. Tel is Huawei, nog geen jaar in gebruik, herhaaldelijk aan/uit gezet, mag niet baten! Hoor het graag.
Groet, Edith Brusik


Hoi Edith, ik kan goed begrijpen dat het erg vervelend is dat je last hebt van je bereik! Ik heb het door jouw aangemaakte topic dan ook verplaatst naar dit artikel. In dit artikel staat een aantal tips en opties om door te lopen! Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust.
Reputatie 6
Badge +8
Ik betaal voor 1000mb internet maar ik krijg het niet omdat ik nooit bereik heb dus eigenlijk wordt er geld van mij gestolen want ik betaal voor 1000mb maar ik kan niks gebruiken door het super slechte bereik ?

Hoi Kokosnoot, ik word hier een beetje verdrietig van 😞 Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je geen gebruik kunt maken van je abonnement bij ons omdat je geen dekking hebt! Heb je hier al een melding van gemaakt op onze dekkingskaart zodat onze technische dienst kan uitzoeken wat zij hierin kunnen betekenen voor jou?
Reputatie 6
Badge +8
Ik heb sinds 28 april een abonnement. Helaas is het bereik bij mij thuis heel slecht. Tijdens de gesprekken valt iedere keer het geluid weg, zowel bij mij als bij degene aan de andere kant. Mijn telefoon geeft ook maar 1 stipje aan bij bereik. Ik woon op de zevende etage, ik weet niet of het daar mee te maken heeft. Hiervoor had ik een abonnement bij Telfort en toen had ik daar geen last van. Ik hoop dat er een oplossing voor is, telefoneren is haast onmogelijk.

Hoi manuelahahn1968, dat is geen fijn bericht om te lezen. Allereerst heb ik de dekking nagekeken en (gelukkig) zie ik geen verstoringen of onderhoud terug! Om die reden heb ik jouw topic ondergebracht in dit artikel. Ik raad je aan om de informatie in dit artikel door te nemen 🙂
Reputatie 6
Badge +8
Sinds ik gebruik maak van Ben heb ik geen of hooguit zeer slecht bereik binnenshuis. Het lijkt steeds slechter te worden. Simkaart is al eens vervangen, meerdere telefoons geprobeerd maar allemaal met hetzelfde resultaat. Wat kunnen jullie doen om mij verder te helpen? Dit is niet meer acceptabel, bijna dagelijks mis ik oproepen omdat ik geen bereik heb.

Hoi Erwin, Ik kan begrijpen hoe onhandig dit kan zijn! Ik heb daarom jouw vraag verplaatst naar dit topic waarin tips en informatie staat om door te nemen. Als deze informatie niet helpt, dan raad ik je aan om een melding te maken op onze dekkingskaart zodat onze technische dienst hiernaar kan kijken.
Reputatie 6
Badge +8
Goedemorgen,

Afgelopen zaterdag was ik in Rotterdam de hele dag niet bereikbaar via whatsapp of andere
sociale media, behalve als ik bij een gratis wifi netwerk was ingelogd.
Mijn 2G/3G/4G bundel was niet beschikbaar...hoe kan dit? Normaal als er geen wifi beschikbaar is, springt hij toch automatisch naar deze bundel?

Ik hoor het graag, Margret


Hallo Margret, onhandig dat je afgelopen zaterdag problemen had met het bereik in Rotterdam! Ik heb jouw verhaal verplaatst naar dit topic waar meer informatie en tips te vinden zijn over als jij slechte dekking ervaart op een bepaalde locatie. Spelen deze problemen regelmatig? Dan heb je altijd de mogelijkheid om een onderzoek te laten starten door de dekkingskaart in te vullen. Bij verdere vragen ben ik er ook voor je 🙂
Reputatie 6
Badge +8
Nogmaals hier mijn melding dat ik hier ook last van heb. Ik had hier een vraag over gesteld, maar @Roxanne verwijst me hier naartoe. Maanden geleden ook al een reactie hier neergezet, maar geen reactie. Er zou ooit een onderzoek worden gestart maar ik heb nooit terugkoppeling gehad.

Nogmaals mijn melding:
Ik heb thuis geen of hoogstens zeer slecht bereik. Met name binnen maar ook buiten is het in onze wijk niet best. Ik heb inmiddels al mijn 3e telefoon in combinatie met een Ben abonnement. Als ik op andere plaatsen ben is het bereik prima, inclusief 4G. Als ik op de dekkingskaart kijk zit hier in de buurt ook een lichtere plek (dus iets mindere dekking). Hoe kan dit, en vooral hoe kan het worden opgelost?

groeten Edwin


Hoi Edwin, spijtig om te lezen dat je op je eerdere bericht van een tijd terug geen reactie hebt gehad, sorry daarvoor! Direct ben ik het systeem ingedoken. In september vorig jaar heb je een melding gedaan dat het bereik in jouw omgeving niet best was. Uit dit onderzoek was gekomen dat de dekking en het bereik in je omgeving inderdaad sterk verminderd is. Om deze reden hebben wij jou op 10-10-2016 een mail gestuurd om je abonnement te ontbinden. Heb je deze mail nooit van ons mogen ontvangen?
Reputatie 6
Badge +8
Deze mail heb ik inderdaad niet ontvangen. Is er echt niets anders aan te doen?

Dat is gek! Het advies wat ik je wil geven is om opnieuw een melding te maken op onze dekkingskaart en daar de problemen aan te geven die je hebt op het moment. Dan kan de technische dienst opnieuw onderzoek doen naar de problemen. Zij zullen jou informeren per e-mail.
Reputatie 6
Badge +8
In dit geval kun je het beste je toestel aanmelden ter reparatie. Hoe dat werkt lees je hier.

Na de (snelle) reparatie van mijn toestel heb ik hem bijna 2 weken weer normaal kunnen gebruiken, maar nu treedt hetzelfde probleem weer op. Geen bereik, terwijl de simkaart in een ander toestel wel gewoon werkt. Ik wil mijn toestel best nog een keer opsturen, maar ga daar geen verzendkosten meer voor betalen. Hoe gaan jullie me helpen?[/quote]

Hoi Marco, ik ben van mening dat jij jouw vraag beter kunt stellen in ons reparatie topic. Ik zie je vraag daar graag terug!
Reputatie 6
Badge +8
Ik heb nog steeds slecht bereik

Hoi ewagemakers, over welke mail heb je het precies? 🙂
Reputatie 7
Badge +7
Hahahaha, dat kan gebeuren Paul! Gelukkig dat het nu weer werkt!
Reputatie 7
Badge +7


Als ik mijn nieuwe provider mijn abonnement laat opzeggen, werken jullie hier dan aan mee, ondanks dat mijn abonnement nog tot 30 september loopt?


Hoi Edwin, ik zie dat jij op 10-10-2016 al een email hebt ontvangen van de klantenservice en technische dienst waar dit allemaal in staat uitgelegd.
Reputatie 7
Badge +7
Ik heb sinds een aantal weken problemen met mijn bereik. Eerst geen bereik op vakantie in Spanje (nadat ik de eerste paar dagen wel bereik had). Op de terugweg en weer thuis wisselend wel en geen bereik, maar sinds gisteren helemaal niets meer. Ik heb de telefoon aan en uit gezet, simkaart opnieuw geplaatst, kruistest gedaan (mijn simkaart werkt wel op een andere telefoon, maar andere simkaart niet op mijn telefoon), en de fabrieksinstellingen terug gezet. Helpt allemaal niets, dus ligt het volgens mij aan de telefoon zelf (Sony Xperia M4 aqua). Wat moet ik / jullie hier aan doen?

In dit geval kun je het beste je toestel aanmelden ter reparatie. Hoe dat werkt lees je hier.
Reputatie 7
Badge +7


Mail? ik heb het over slecht bereik 🙂, Ik heb binnenshuis en sommige plekken buiten heel slecht bereik!


Oeps, Angelique was duidelijk toe aan een kopje koffie! Sorry ewagemakers! Balen dat jij problemen ondervindt met het netwerk in en rond je huis. Je kunt in dit geval de laatste stap uit het topic doorlopen en een melding maken via de dekkingskaart. Deze melding komt direct bij de technische dienst terecht die hiermee aan de slag kunnen gaan!
Badge
Oh BEN ik BEN weer NIET bereikbaar....mijn gegevens alweer verzonden via facebook aan jullie. Als ik mezelf bel met een andere telefoon krijg ik de boodschap dat ik momenteel of tijdelijk niet bereikbaar BEN!

Zeer vervelend dat dit zo is gelopen. Van welk toestel maak jij gebruik?
Badge
Oh BEN ik BEN weer NIET bereikbaar....mijn gegevens alweer verzonden via facebook aan jullie. Als ik mezelf bel met een andere telefoon krijg ik de boodschap dat ik momenteel of tijdelijk niet bereikbaar BEN!

Zeer vervelend dat dit zo is gelopen. Van welk toestel maak jij gebruik?


Ik heb een samsung S5, dat heeft volgens mij niks met mijn bereik te maken.


Ik vraag dit om bepaalde specificaties te controleren met betrekking tot het netwerk en het bereik van het toestel. Ik heb jou zojuist een e-mail gestuurd met meer informatie en een aantal te volgen stappen.
Ik heb ook vaak geen bereik thuis of ergens ook niet, dit heb ik al meerdere keren gemeld ook. Krijg dan alleen boven vermeld advies en ik moet bijhouden wanneer ik geen bereik heb. Dit is toch van de zotte want dat betekend dat ik continu met mijn telefoon moet gaan lopen om te zien en proberen of ik überhaupt bereik heb. Helaas is dat niet mogelijk want heb ook gewoon een baan waar ik moet werken.
Voor mij houd BEN dan ook op zodra mijn contract periode is verlopen.


Op dat op je locatie de dekking prima is. Wellicht kan je ons vertellen welk toestel je gebruikt, sinds wanneer je last van hebt en welke melding je krijgt als je probeert te bellen of internetten?


Internet kom ik dan niet eens op alleen via de wifi en bellen kan ik dan niet en ook niet gebeld worden, als ik dan mijn nummer bel met een ander toestel dan krijg ik te horen dat ik niet binnen bereik ben. Ik heb een samsung S5. BEN heeft al eens aangegeven dat het bereik niet goed is op het moment dat ik het meldde, zie onderstaande reactie:

"Ik zie dat het netwerk op jouw postcode in orde moet zijn, maar dat het bij jou in de buurt nog niet optimaal is, Jootje. Zou je mij een paar voorbeelden van datum en tijdstip kunnen sturen dat je niet goed kon bellen of dat jouw bereik weg viel? Dan ga ik dit verder onderzoeken voor jou. "
Ik heb ook vaak geen bereik thuis of ergens ook niet, dit heb ik al meerdere keren gemeld ook. Krijg dan alleen boven vermeld advies en ik moet bijhouden wanneer ik geen bereik heb. Dit is toch van de zotte want dat betekend dat ik continu met mijn telefoon moet gaan lopen om te zien en proberen of ik überhaupt bereik heb. Helaas is dat niet mogelijk want heb ook gewoon een baan waar ik moet werken.
Voor mij houd BEN dan ook op zodra mijn contract periode is verlopen.


Op dat op je locatie de dekking prima is. Wellicht kan je ons vertellen welk toestel je gebruikt, sinds wanneer je last van hebt en welke melding je krijgt als je probeert te bellen of internetten?


Internet kom ik dan niet eens op alleen via de wifi en bellen kan ik dan niet en ook niet gebeld worden, als ik dan mijn nummer bel met een ander toestel dan krijg ik te horen dat ik niet binnen bereik ben. Ik heb een samsung S5. BEN heeft al eens aangegeven dat het bereik niet goed is op het moment dat ik het meldde, zie onderstaande reactie:

"Ik zie dat het netwerk op jouw postcode in orde moet zijn, maar dat het bij jou in de buurt nog niet optimaal is, Jootje. Zou je mij een paar voorbeelden van datum en tijdstip kunnen sturen dat je niet goed kon bellen of dat jouw bereik weg viel? Dan ga ik dit verder onderzoeken voor jou. "


Er wordt dus verwacht van mij de klant dat ik 24 uur per dag mijn telefoon in de gaten moet gaan houden om te zien of er nog wel bereik op is, onmogelijk dus.
Ik heb ook vaak geen bereik thuis of ergens ook niet, dit heb ik al meerdere keren gemeld ook. Krijg dan alleen boven vermeld advies en ik moet bijhouden wanneer ik geen bereik heb. Dit is toch van de zotte want dat betekend dat ik continu met mijn telefoon moet gaan lopen om te zien en proberen of ik überhaupt bereik heb. Helaas is dat niet mogelijk want heb ook gewoon een baan waar ik moet werken.
Voor mij houd BEN dan ook op zodra mijn contract periode is verlopen.


Op dat op je locatie de dekking prima is. Wellicht kan je ons vertellen welk toestel je gebruikt, sinds wanneer je last van hebt en welke melding je krijgt als je probeert te bellen of internetten?


Internet kom ik dan niet eens op alleen via de wifi en bellen kan ik dan niet en ook niet gebeld worden, als ik dan mijn nummer bel met een ander toestel dan krijg ik te horen dat ik niet binnen bereik ben. Ik heb een samsung S5. BEN heeft al eens aangegeven dat het bereik niet goed is op het moment dat ik het meldde, zie onderstaande reactie:

"Ik zie dat het netwerk op jouw postcode in orde moet zijn, maar dat het bij jou in de buurt nog niet optimaal is, Jootje. Zou je mij een paar voorbeelden van datum en tijdstip kunnen sturen dat je niet goed kon bellen of dat jouw bereik weg viel? Dan ga ik dit verder onderzoeken voor jou. "

Het kan in ieder geval geen Huawei telefoon zijn!!


NEE het is geen huawei telefoon!!
Ik heb ook vaak geen bereik thuis of ergens ook niet, dit heb ik al meerdere keren gemeld ook. Krijg dan alleen boven vermeld advies en ik moet bijhouden wanneer ik geen bereik heb. Dit is toch van de zotte want dat betekend dat ik continu met mijn telefoon moet gaan lopen om te zien en proberen of ik überhaupt bereik heb. Helaas is dat niet mogelijk want heb ook gewoon een baan waar ik moet werken.
Voor mij houd BEN dan ook op zodra mijn contract periode is verlopen.


Op dat op je locatie de dekking prima is. Wellicht kan je ons vertellen welk toestel je gebruikt, sinds wanneer je last van hebt en welke melding je krijgt als je probeert te bellen of internetten?


Internet kom ik dan niet eens op alleen via de wifi en bellen kan ik dan niet en ook niet gebeld worden, als ik dan mijn nummer bel met een ander toestel dan krijg ik te horen dat ik niet binnen bereik ben. Ik heb een samsung S5. BEN heeft al eens aangegeven dat het bereik niet goed is op het moment dat ik het meldde, zie onderstaande reactie:

"Ik zie dat het netwerk op jouw postcode in orde moet zijn, maar dat het bij jou in de buurt nog niet optimaal is, Jootje. Zou je mij een paar voorbeelden van datum en tijdstip kunnen sturen dat je niet goed kon bellen of dat jouw bereik weg viel? Dan ga ik dit verder onderzoeken voor jou. "


Er wordt dus verwacht van mij de klant dat ik 24 uur per dag mijn telefoon in de gaten moet gaan houden om te zien of er nog wel bereik op is, onmogelijk dus.


Jammer dat je die indruk hebt gekregen maar niemand verwacht dat je 24 uur per dag je telefoon in de gaten houdt. Wat we willen zijn twee voorbeelden zodat we gerichter naar een kink in de kabel kunnen zoeken. Wanneer je dus een belpoging doet en deze mislukt omdat je geen bereik hebt, dan is dat reeds een voorbeeld. Wat we dan nodig hebben bij dat voorbeeld is het nummer dat je wilde bellen, de datum, het tijdstip, de locatie en eventueel de foutmelding die je hoort.


Dat heb ik toen allemaal doorgegeven en dan willen ze alleen dat ik nog meer voorbeelden geef dus dat schiet niks op omdat ik niet 24 uur per dag mijn telefoon de volle tijd gebruik.
Oh BEN ik BEN weer NIET bereikbaar....mijn gegevens alweer verzonden via facebook aan jullie. Als ik mezelf bel met een andere telefoon krijg ik de boodschap dat ik momenteel of tijdelijk niet bereikbaar BEN!
Oh BEN ik BEN weer NIET bereikbaar....mijn gegevens alweer verzonden via facebook aan jullie. Als ik mezelf bel met een andere telefoon krijg ik de boodschap dat ik momenteel of tijdelijk niet bereikbaar BEN!

Zeer vervelend dat dit zo is gelopen. Van welk toestel maak jij gebruik?


Ik heb een samsung S5, dat heeft volgens mij niks met mijn bereik te maken.
Oh BEN ik BEN weer NIET bereikbaar....mijn gegevens alweer verzonden via facebook aan jullie. Als ik mezelf bel met een andere telefoon krijg ik de boodschap dat ik momenteel of tijdelijk niet bereikbaar BEN!

Zeer vervelend dat dit zo is gelopen. Van welk toestel maak jij gebruik?


Ik heb een samsung S5, dat heeft volgens mij niks met mijn bereik te maken.


Ik vraag dit om bepaalde specificaties te controleren met betrekking tot het netwerk en het bereik van het toestel. Ik heb jou zojuist een e-mail gestuurd met meer informatie en een aantal te volgen stappen.


Ohh nou ik ben overigens weer niet bereikbaar hoor, doen jullie echt goed!
Badge
Hoi amie89,

Wat vervelend om te horen. Het is duidelijk dat het aan het toestel ligt?
Werkt de simkaart in een ander toestel wel goed?

Gr,
Amber
Badge
Is het mogelijk om het toch even uit te testen ymk?
Hierdoor kunnen we zien of het aan de simkaart of aan het toestel ligt.

Gr,
Amber
Badge
Dat kan ik begrijpen. Toch is het wel erg belangrijk dat je dit even doet.
Is er niemand in de buurt? Of is het mogelijk om het in een telefoonwinkel even te proberen?

Gr,
Amber

Reageer