Wat te doen als je geen bereik of slechte dekking hebt?

  • 27 May 2016
  • 91 reacties
  • 44401 keer bekeken


Toon eerste bericht

91 reacties

Hallo,

Ik heb een klapperende internetverbinding. Dan weer wel, dan weer niet.
Alles al gechecked. Toestel uit en weer aan, netwerkinstellingen gereset, crosstest met simkaart in ander toestel: zelfde euvel.
MB Pauze staat aan, maar ik heb nog voldoende data.
Kan dit z.s.m. opgelost worden?
Goedemorgen Angelique, ik ben wat aan het googelen geweest en vond iets over netwerken en bereikbaarheid. Ik heb mijn telefoon sinds 2 dagen ingesteld op 2g netwerk. En sindsdien kan ik gewoon vanuit binnenshuis bellen en ben ik verstaanbaar. Heel raar; had niet gedacht dat dit iets uit zou moeten maken, maar toch. Het is uiteraard niet ideaal want moet nu steeds mijn instellingen aanpassen wil ik onderweg /ergens anders gebruik maken van sneller internet( waar geen WiFi is) Conclusie; nog steeds niet tevreden! Wel blij dat ik normaal kan telefoneren. Uiteraard wil ik dus mijn 4g uitzetten, alleen lukt dit niet. Dit blijft erin staan bij het bestellen als ik mijn bundel wil wijzigen.
Reputatie 6
Badge +8
Dat is begrijpelijk, ymk. Is er niemand in de omgeving waar jij de simkaart kan kan proberen? Ik zie namelijk dat je sinds 4/5 maanden een nieuwe simkaart hebt.
Ja klopt. Maar ik kan moeilijk een telefoonwinkel binnenlopen om een paar dagen een iPhone te lenen om te zien of deze dan thuis wel bereik heeft. Laten we dan eerst maar weer een nieuwe simkaart proberen. Al klinkt t voor mij heel vreemd dat dut t zou kunnen zijn. Dan zou ik er toch op meerdere plaatsen hinder van moeten ondervinden.
Badge
Oke.
Ook daarom is het belangrijk om die kruistest te doen.
Want eigenlijk heb je hier last van sinds je gebruik maakt van het nieuwe toestel?

Gr,
Amber
In huis heb ik er last van, als ik naar buiten loop verstaan ze me wel. Maar dat hoort toch niet zo. Huis is van de jaren 60 dus goed geïsoleerd valt al weg.. en daarnaast woon ik er al 12 jaar en heb tot 4 maand terug nooit geen problemen mee gehad.
Badge
Oke,

En heb je hier in huis last van? Of ook als je buiten bent? Ik zie dat de dekking prima is.

Gr,
Amber
Telefoon en Sim zijn beide nog maar 4 maand oud. En vanuit andere gebieden ben ik gewoon verstaanbaar.
Badge
Dat kan ik begrijpen. Toch is het wel erg belangrijk dat je dit even doet.
Is er niemand in de buurt? Of is het mogelijk om het in een telefoonwinkel even te proberen?

Gr,
Amber
Nee helaas maar 1 iPhone 5 in bezit. Mijn oude telefoon is ander formaat sim.
Badge
Is het mogelijk om het toch even uit te testen ymk?
Hierdoor kunnen we zien of het aan de simkaart of aan het toestel ligt.

Gr,
Amber
Daar ga ik vanuit. Deze sim past niet in mijn oude telefoon! Maar op andere plaatsen kan ik gewoon bellen. In mijn optiek ligt dit aan het bereik, deze hoort goed te zijn volgens jullie maar heb maar 1 stipje thuis. Vanaf 3 stipjes werkt de telefonie perfect .
Badge
Hoi amie89,

Wat vervelend om te horen. Het is duidelijk dat het aan het toestel ligt?
Werkt de simkaart in een ander toestel wel goed?

Gr,
Amber
Ik deel dezelfde ervaringen met mijn Apple 5s. Via Facebook Klantenservice en Mail krijg ik steeds dezelfde oplossingen toegezonden. Je raad het al, schiet er helemaal niets mee op. Waardeloze service. Voor mij dus ook nooit geen Ben meer zodra contract is afgelopen. Zou het op prijs stellen als ik met nummerbehoud over kan stappen. Postcode 9286EH volop bereik! Alleen kunnen ze mij aan de andere kant van de lijn niet verstaan! Op andere locaties is er niets aan de hand. Ontzettend fijn dat ik steeds weer dezelfde stappen moet doorlopen waar ik dus niets aan heb.
Badge
Wat balen dat je hinder ondervindt van de dekking. Ik zie dat naar aanleiding van je mail een onderzoek is gestart. Het onderzoek is bijna ten einde en een terugkoppeling kan je dan per mail verwachten.
Dit heb ik dus ook. Geen of zeer slecht bereik, met name binnen maar ook buiten is het in onze wijk niet best. Ik heb inmiddels al mijn 3e telefoon in combinatie met een Ben abonnement. Als ik op andere plaatsen ben is het bereik prima, inclusief 4G. Als ik op de dekkingskaart kijk zit hier in de buurt ook een lichtere plek (dus iets mindere dekking). Hoe kan dit?
Badge
Als uit je kruistest blijkt dat je telefoon defect is, dan moet die wellicht ter reparatie aangeboden worden. Heb je nog garantie op je telefoon en bij welke (web)winkel heb je hem gekocht?
hallo ik heb ook zeer slecht bereik met de telefoon heb de vervolg stappen ook al gedaan en de kruistest ligt aan mijn telefoon heb hem al terug gezet naar fabriek instellingen en ge update maar niks werkt
help
Reputatie 3
Badge +7
Dat begrijp ik, Eline. Ik heb je een e-mail gestuurd met een aantal vervolgstappen in deze situatie. Ik hoop dat we het hiermee kunnen oplossen!
Dag,

Netwerk doet in een andere telefoon ook slecht. Ik heb over de hele dag genomen steeds ff 5 minuten netwerk en dan weer anderhalf uur niet ofzo. Gister was ik 2x gebeld en kreeg ik na de tijd wel gemiste oproep, maar meestal krijg ik ook geen melding van wat ik gemist heb. Ik hoor dan later dat iemand mij gebeld heeft.

Ik hoor graag wat ik verder kan doen. Want ik betaal steeds abonnementsgeld, waar ik niks voor heb, alleen wifi die ik gratis ook kan gebruiken:)

Gr. Eline
Badge
De kruistest is wel essentieel. Zodoende kom je erachter of je probleem komt door je simkaart of je telefoon en kunnen we de juiste vervolgstappen ondernemen. Heb je een mogelijkheid om met je telefoon en simkaart langs een telefoonwinkel te gaan of iemand anders te vragen die wel een zelfde formaat simkaart heeft?
Dag,
Ik heb het nagekeken. Netwerkmodus staat goed. Als ik Netwerkoperators oo automstisch klik, geeft mn telefoon aan 'geregistreerd op netwerk'. Ik heb sinkaart er nog uitgehad, helpt ook niet. Wilde simkaartje proberen in een andere telefoon, maar daar pastte die niet in. Ik heb nu nog steeds geen netwerk.

Gr. Eline
Badge
Op je locatie is de dekking inderdaad toereikend. Je zou kunnen kijken onder instellingen>verbindingen>meer>mobiele netwerken of je onder netwerkmodus de juiste modus hebt gekozen, namelijk 2G/3G (of WCDMA/GSM). Verder moet onder 'Netwerk operators' 'Automatisch' geselecteerd zijn. Kan je dat voor mij controleren.
Dag,

Hier nog iemand met hetzelfde probleem. Ik heb ook een Samsung, maar dan een A3 van 2016. Ben meer niet dan wel bereikbaar en krijg veel klachten van mensen die mij niet kunnen bereiken. Zeker mbt mijn werk is het heel erg vervelend als mensen mij niet kunnen bereiken bij dringende situaties.
Het bereik schijnt goed te zijn in de regio's waar ik woon en werk...?

Gr. Eline
Oh BEN ik BEN weer NIET bereikbaar....mijn gegevens alweer verzonden via facebook aan jullie. Als ik mezelf bel met een andere telefoon krijg ik de boodschap dat ik momenteel of tijdelijk niet bereikbaar BEN!

Zeer vervelend dat dit zo is gelopen. Van welk toestel maak jij gebruik?


Ik heb een samsung S5, dat heeft volgens mij niks met mijn bereik te maken.


Ik vraag dit om bepaalde specificaties te controleren met betrekking tot het netwerk en het bereik van het toestel. Ik heb jou zojuist een e-mail gestuurd met meer informatie en een aantal te volgen stappen.


Ohh nou ik ben overigens weer niet bereikbaar hoor, doen jullie echt goed!

Reageer