Wat te doen als je geen bereik of slechte dekking hebt?

  • 27 May 2016
  • 91 reacties
  • 44295 keer bekeken

Reputatie 4
  • Administrator
  • 0 reacties

Kun je niet bellen, sms'en of internetten of heb je slecht bereik dan kunnen er een aantal dingen aan de hand zijn. Ik wil je adviseren altijd eerst je mobiele telefoon even uit en weer aan te zetten zodat je simkaart opnieuw wordt aangemeld op het netwerk. Mocht je daarna nog steeds geen verbinding hebben dan kun je de volgende stappen volgen:

Stap 1: Controleer je dekking

Controleer op de dekkingskaart of er mogelijk een storing is op de locatie waar je problemen ervaart. Hier kun je ook controleren hoe de dekking is. Is deze slecht? Je kunt hier gelijk je klacht doorgeven via 'meld een probleem'.

Controleer ook of de instellingen in je toestel wel goed staan. Dit kun je hier controleren.

Stap 2: Is je simkaart geblokkeerd?

- Heb je drie keer een verkeerde pincode ingevoerd? Voer dan de pukcode in.
- Heb je een andere mobiele telefoon? Mogelijk zit er een simlock op.
- Heb je een vervangende simkaart aangevraagd en is deze geactiveerd?
- Mogelijk is je simkaart geblokkeerd vanwege een betalingsachterstand?

Stap 3: Blokkades en doorschakelingen

Het kan zijn dat er blokkades en doorschakelingen op het netwerk actief zijn. Je kunt deze verwijderen door een viertal codes in te voeren.

##002# (druk op de beltoets)
#21# (druk op de beltoets)
#330*0000# (druk op de beltoets)
#330*1234# (druk op de beltoets)

Stap 4: Voer een kruistest uit

Controleer of je simkaart wel in een andere mobiele telefoon werkt door middel van een kruistest. Op deze manier kun je erachter komen of het aan je mobiele telefoon ligt of je simkaart.

Werkt je simkaart wel in de andere mobiele telefoon? Dan adviseer ik om een software-update te doen op je mobiele telefoon of een fabrieksreset doen.

Mocht dit beide niet helpen dan zit er een defect in het toestel en kan dit alleen verholpen worden met een reparatie. Meer daarover lees je hier.

Heb je hetzelfde probleem met je simkaart in een ander toestel dan wordt het probleem door jouw simkaart veroorzaakt en kun jij hier een nieuwe simkaart bestellen.

Stap 5: Maak een melding op onze dekkingskaart

Kun je na het volgen van de bovenstaande stappen nog steeds niet bellen, sms’en of internetten? Dan kun je een melding maken via de dekkingskaart. Hiermee wordt er een onderzoek gestart bij de technische dienst.
 


91 reacties

Dit heb ik dus ook. Geen of zeer slecht bereik, met name binnen maar ook buiten is het in onze wijk niet best. Ik heb inmiddels al mijn 3e telefoon in combinatie met een Ben abonnement. Als ik op andere plaatsen ben is het bereik prima, inclusief 4G. Als ik op de dekkingskaart kijk zit hier in de buurt ook een lichtere plek (dus iets mindere dekking). Hoe kan dit?
Badge
Wat balen dat je hinder ondervindt van de dekking. Ik zie dat naar aanleiding van je mail een onderzoek is gestart. Het onderzoek is bijna ten einde en een terugkoppeling kan je dan per mail verwachten.
Ik deel dezelfde ervaringen met mijn Apple 5s. Via Facebook Klantenservice en Mail krijg ik steeds dezelfde oplossingen toegezonden. Je raad het al, schiet er helemaal niets mee op. Waardeloze service. Voor mij dus ook nooit geen Ben meer zodra contract is afgelopen. Zou het op prijs stellen als ik met nummerbehoud over kan stappen. Postcode 9286EH volop bereik! Alleen kunnen ze mij aan de andere kant van de lijn niet verstaan! Op andere locaties is er niets aan de hand. Ontzettend fijn dat ik steeds weer dezelfde stappen moet doorlopen waar ik dus niets aan heb.
Badge
Hoi amie89,

Wat vervelend om te horen. Het is duidelijk dat het aan het toestel ligt?
Werkt de simkaart in een ander toestel wel goed?

Gr,
Amber
Daar ga ik vanuit. Deze sim past niet in mijn oude telefoon! Maar op andere plaatsen kan ik gewoon bellen. In mijn optiek ligt dit aan het bereik, deze hoort goed te zijn volgens jullie maar heb maar 1 stipje thuis. Vanaf 3 stipjes werkt de telefonie perfect .
Badge
Is het mogelijk om het toch even uit te testen ymk?
Hierdoor kunnen we zien of het aan de simkaart of aan het toestel ligt.

Gr,
Amber
Nee helaas maar 1 iPhone 5 in bezit. Mijn oude telefoon is ander formaat sim.
Badge
Dat kan ik begrijpen. Toch is het wel erg belangrijk dat je dit even doet.
Is er niemand in de buurt? Of is het mogelijk om het in een telefoonwinkel even te proberen?

Gr,
Amber
Telefoon en Sim zijn beide nog maar 4 maand oud. En vanuit andere gebieden ben ik gewoon verstaanbaar.
Badge
Oke,

En heb je hier in huis last van? Of ook als je buiten bent? Ik zie dat de dekking prima is.

Gr,
Amber
In huis heb ik er last van, als ik naar buiten loop verstaan ze me wel. Maar dat hoort toch niet zo. Huis is van de jaren 60 dus goed geïsoleerd valt al weg.. en daarnaast woon ik er al 12 jaar en heb tot 4 maand terug nooit geen problemen mee gehad.
Badge
Oke.
Ook daarom is het belangrijk om die kruistest te doen.
Want eigenlijk heb je hier last van sinds je gebruik maakt van het nieuwe toestel?

Gr,
Amber
Ja klopt. Maar ik kan moeilijk een telefoonwinkel binnenlopen om een paar dagen een iPhone te lenen om te zien of deze dan thuis wel bereik heeft. Laten we dan eerst maar weer een nieuwe simkaart proberen. Al klinkt t voor mij heel vreemd dat dut t zou kunnen zijn. Dan zou ik er toch op meerdere plaatsen hinder van moeten ondervinden.
Reputatie 6
Badge +8
Dat is begrijpelijk, ymk. Is er niemand in de omgeving waar jij de simkaart kan kan proberen? Ik zie namelijk dat je sinds 4/5 maanden een nieuwe simkaart hebt.
Goedemorgen Angelique, ik ben wat aan het googelen geweest en vond iets over netwerken en bereikbaarheid. Ik heb mijn telefoon sinds 2 dagen ingesteld op 2g netwerk. En sindsdien kan ik gewoon vanuit binnenshuis bellen en ben ik verstaanbaar. Heel raar; had niet gedacht dat dit iets uit zou moeten maken, maar toch. Het is uiteraard niet ideaal want moet nu steeds mijn instellingen aanpassen wil ik onderweg /ergens anders gebruik maken van sneller internet( waar geen WiFi is) Conclusie; nog steeds niet tevreden! Wel blij dat ik normaal kan telefoneren. Uiteraard wil ik dus mijn 4g uitzetten, alleen lukt dit niet. Dit blijft erin staan bij het bestellen als ik mijn bundel wil wijzigen.
Hallo,

Ik heb een klapperende internetverbinding. Dan weer wel, dan weer niet.
Alles al gechecked. Toestel uit en weer aan, netwerkinstellingen gereset, crosstest met simkaart in ander toestel: zelfde euvel.
MB Pauze staat aan, maar ik heb nog voldoende data.
Kan dit z.s.m. opgelost worden?
Badge
Goedemorgen Angelique, ik ben wat aan het googelen geweest en vond iets over netwerken en bereikbaarheid. Ik heb mijn telefoon sinds 2 dagen ingesteld op 2g netwerk. En sindsdien kan ik gewoon vanuit binnenshuis bellen en ben ik verstaanbaar. Heel raar; had niet gedacht dat dit iets uit zou moeten maken, maar toch. Het is uiteraard niet ideaal want moet nu steeds mijn instellingen aanpassen wil ik onderweg /ergens anders gebruik maken van sneller internet( waar geen WiFi is) Conclusie; nog steeds niet tevreden! Wel blij dat ik normaal kan telefoneren. Uiteraard wil ik dus mijn 4g uitzetten, alleen lukt dit niet. Dit blijft erin staan bij het bestellen als ik mijn bundel wil wijzigen.

Het bereik via 2G kan op verschillende locatie een sterker signaal hebben dan het 3G signaal (dit staat los van de snelheid). Bellen kan via het 2G en 3G netwerk en internetten op beide netwerken en 4G netwerk. Je telefoon zou automatisch moeten overschakelen naar het sterkste netwerk als je gaat bellen. Waarom je iPhone dat niet doet, durf ik niet te zeggen. Mocht je ooit een kruistest kunnen doen, dan kunnen de bevindingen veel duidelijkheid geven.


Hallo,

Ik heb een klapperende internetverbinding. Dan weer wel, dan weer niet.
Alles al gechecked. Toestel uit en weer aan, netwerkinstellingen gereset, crosstest met simkaart in ander toestel: zelfde euvel.
MB Pauze staat aan, maar ik heb nog voldoende data.
Kan dit z.s.m. opgelost worden?


Goed dat je van alles al geprobeerd hebt. Zou ik nog mogen weten welk toestel je gebruikt?
Hallo,
ook ik heb sinds 4 dagen een nieuw abonnement bij Ben en amper bereik. De verbinding valt weg of ik hoor helemaal geen stem "aan de andere kant". Erg vervelend. De service voordat je begint met BEN voelt heel prettig. Maar als ik nu bij BEN ben, dan krijg ik het gevoel dat het netwerk niet stabiel is. Tenminste niet waar ik woon. Bij Telfort had ik hier helemaal geen problemen mee. Ik overweeg dus ook weer terug te gaan naar Telfort waar ik nooit problemen had met bereikbaarheid. Jammer, maar de service moet gewoon in alle punten goed zijn. Ik hoop dat jullie hierin kunnen verbeteren. Met vriendelijke groet, M. Becking
Reputatie 3
Badge +7
Hallo,
ook ik heb sinds 4 dagen een nieuw abonnement bij Ben en amper bereik. De verbinding valt weg of ik hoor helemaal geen stem "aan de andere kant". Erg vervelend. De service voordat je begint met BEN voelt heel prettig. Maar als ik nu bij BEN ben, dan krijg ik het gevoel dat het netwerk niet stabiel is. Tenminste niet waar ik woon. Bij Telfort had ik hier helemaal geen problemen mee. Ik overweeg dus ook weer terug te gaan naar Telfort waar ik nooit problemen had met bereikbaarheid. Jammer, maar de service moet gewoon in alle punten goed zijn. Ik hoop dat jullie hierin kunnen verbeteren. Met vriendelijke groet, M. Becking


Hoi Mareen, wat jammer om te horen dat je bereik niet toereikend is bij jouw huis. Ik heb jouw postcode nagekeken op de dekkingskaart lijkt alles in orde. Ondervind jij ook problemen met het gebruik van data of alleen bij bellen? Ik help je graag verder.

Groetjes, Jolijn
Ik heb ook problemen met het gebruik van sms en whats app. Ik wil alles wel proberen dat het werkt. Graag jouw advies!
De kruistest heb ik uitgevoerd. Er blijven ook met een ander toestel problemen het bellen.
Reputatie 3
Badge +7
Bedankt voor het testen, Mareen. Weet jij toevallig of er iemand in jouw omgeving ook dekkingsproblemen heeft met het T-Mobile netwerk?
Nee, dat weet ik niet.
Reputatie 3
Badge +7
Geen probleem, Mareen. Ik raad je aan om hier een melding van te maken op de dekkingskaart. Je hoeft hier alleen eerst voor in te loggen bij Ik Ben. Deze melding zal dan verder onderzocht worden door de technische afdeling.

Groetjes, Jolijn
Fijn, dank je wel. We hopen het beste!

Reageer