Wel 4G verbinding maar vaak geen internettoegang met iPhone 11 (wel 3G)

  • 16 February 2021
  • 1 reactie
  • 1234 keer bekeken

Best Community, Had nieuwe Iphone 11 maar heel regelmatig geen internetverbinding maar geeft wel 4G aan. Alles geprobeerd 3 simkaartwissel, snel 4G aangezet en nu telefoonwissel met zoon ook Iphone 11 die voorheen probleemloos werkt met Tele 2. Toestel werkt wel op 3g maar heb geen Iphone 11, om met 3g te internetten. Bij KPN community zelfde probleem maar daar is een fix lijkt het

 

 

Het heeft, of had moet ik eigenlijk zeggen, weldegelijk met iOS te maken, Sibout. We hebben op het moment, in afwachting van de definitieve oplossing die iets later komt, een tijdelijke oplossing uitgevoerd waardoor het probleem in principe verholpen moet zijn.

 Instellingen > verbindingen > mobiele netwerk > namen toegangspunt > klik op KPN Internet. Als bij APN protocol alleen IPV6 staat, dan veranderen in IPV4/IPV6.


1 reactie

Reputatie 3
Badge +7

Hoi @Gerarda!

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp dat je hier graag gebruik wil maken van een tijdelijke oplossing door een andere APN in te stellen. Wij bieden echter maar 1 soort APN aan, waardoor dit geen oplossing kan bieden. Als je merkt dat de telefoon niet op 4G kan met een andere simkaart of dat jouw simkaart geen problemen geeft in een ander toestel, raad ik je aan om contact op te nemen met de winkel waar je de telefoon hebt gekocht (de iPhone 11 bieden wij zelf niet aan, dus je hebt de telefoon waarschijnlijk via een partij als Belsimpel, MediaMarkt of een andere winkel gekocht) of support te vragen bij Apple om te kijken of hier een andere oplossing voor is. 

Hopelijk kan er een andere oplossing worden aangeboden zonder de wijziging in de APN!

Reageer