Beantwoord

Overstappen naar een andere provider

• 3 January 2018
  • 5 reacties
  • 2186 keer bekeken

Beste,

Ik zit nu bijna 2 jaar bij Ben en mijn contract loopt af. Intussen ben ik aan het kijken voor een nieuwe telefoon, maar dit is bij een andere provider.

Mijn contract is begonnen eind september dus zal ook eind september pas eindigen. Als je je abonnement verlengt bij ben mag je 3 maanden van te voren een nieuwe kiezen? Werkt dat ook zo als je naar een andere provider gaat of betaal je dan alsnog die 3 maanden?
Deze provider geeft ook aan dat ik 4 maanden van te voren moet aangeven dat ik overstap naar hun zodat zij het abonnement bij Ben dan opzeggen. Maar als nog is mijn vraag tot wanneer betaal ok voor dit abonnement:?:?
icon

Beste antwoord door Angelique 3 January 2018, 09:38

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hoi Nicky, het breekt mijn hart om te lezen dat je ons mogelijk wilt gaan verlaten dit jaar 😞 Welk toestel zorgt ervoor dat je deze keuze wilt maken? September is nog wel heel eventjes wachten, wie weet hebben wij tegen die tijd het toestel van jouw dromen!

Het klopt dat je bij ons drie maanden voor de einddatum van je contract mag verlengen. Wil je liever overstappen en daarbij je nummer behouden? Dan kan je binnen twee maanden voor afloop van je contract, nummerbehoud aanvragen bij de nieuwe provider. De nieuwe provider neemt dan jouw nummer over wanneer de huidige contracttermijn is verlopen. Het beste advies wat ik je kan geven is om in de laatste maand pas nummerbehoud aan te vragen bij de nieuwe provider. De kans is namelijk aanwezig dat als je eerder wilt overstappen, de overstap wordt afgewezen omdat je nog een contracttermijn hebt bij ons. Meer informatie over een opzegging met nummerbehoud lees je hier.
Beste Angelique,

Bedankt voor uw reactie. Ik wil overstappen omdat ik heel graag de iphone 7 plus zilver wil en deze kan ik helaas niet vinden in jullie assortiment.
Als ik het goed begrijp moet ik dus wachten tot september voordat ik over kan stappen naar een andere provider.
Is er geen mogelijkheid dat ik het restand bedrag eerder betaal zodat ik mijn telefoon gewoon netjes afbetaal.
Reputatie 6
Badge +8
Ah, een iPhone liefhebber.. Nu begrijp ik het 😉 Je zou de mogelijkheid hebben tot het vroegtijdig opzeggen van je Ben abonnement, hiervoor kan de Ben klantenservice een verzoek indienen. Zij kunnen jou ook informeren over de kosten die bij een vroegtijdige opzegging in rekening worden gebracht.
Kan ik ook naar de klantenservice bellen ookal weet ik nog niet zeker of ik gelijk overstap?
Reputatie 6
Badge +8
Natuurlijk is dit mogelijk 😃 Je mag altijd bellen naar de klantenservice voor de nodige informatie.

Reageer