Spijt van mijn mobiel keuze

• 8 april 2018
  • 11 reacties
  • 237 keer bekeken

Omdat ik dacht dat mijn vorige toestel (huawei) zijn tijd na 3 jaar heeft gehad, want hij begon gebreken te tonen (gewoon opnieuw opstarten terwijl ik aan het bellen was of het geluid weg viel, geen meldingen als er berichten binnen kwamen), heb ik bij het verlengen van mn abb. ook een ander toestel erbij genomen. Dit keer wilden ik eens een andere merk toestel nemen (samsung s5 2017). Hier heb ik nu best spijt van. Met dit toestel heb ik meer gezeur dan mijn vorige. Bij het neerleggen springt hij ineens naar een ander veld, de microfoon zit onderaan met als gevolg dat als je filmt je ongemerkt je pink op de microfoon legt. Je hebt geen signaal lampje zodat je kan zien dat je een bericht hebt. Over bericht gesproken ik krijg net zoals bij mijn vorige toestel, geen waarschuwing als er een mail of app binnen komt. Dit zie ik pas als ik het open. Ik heb er best spijt van dat ik dit toestel heb genomen. Is het mogelijk om het toestel om te ruilen voor een andere merk?

11 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Omdat ik dacht dat mijn vorige toestel (huawei) zijn tijd na 3 jaar heeft gehad, want hij begon gebreken te tonen (gewoon opnieuw opstarten terwijl ik aan het bellen was of het geluid weg viel, geen meldingen als er berichten binnen kwamen), heb ik bij het verlengen van mn abb. ook een ander toestel erbij genomen. Dit keer wilden ik eens een andere merk toestel nemen (samsung s5 2017). Hier heb ik nu best spijt van. Met dit toestel heb ik meer gezeur dan mijn vorige. Bij het neerleggen springt hij ineens naar een ander veld, de microfoon zit onderaan met als gevolg dat als je filmt je ongemerkt je pink op de microfoon legt. Je hebt geen signaal lampje zodat je kan zien dat je een bericht hebt. Over bericht gesproken ik krijg net zoals bij mijn vorige toestel, geen waarschuwing als er een mail of app binnen komt. Dit zie ik pas als ik het open. Ik heb er best spijt van dat ik dit toestel heb genomen. Is het mogelijk om het toestel om te ruilen voor een andere merk?
Vet balen zeg! Gemiddeld mag je blij zijn als een telefoon twee jaar meegaat. Ik heb al jaren Huawei toestellen en mij bevallen ze echt prima. Volgende keer toch maar weer een Huawei?

Groet Richard.
Hoi Richard,

Als ik hem idd zou mogen omruilen dan wordt het weer een Huawei. Heb hier ook nooit problemen mee gehad dan de laatste maanden.
En zelfs jouw berichtje zag ik pas toen ik mn mail opende.
Reputatie 6
Badge +3
Hoi Richard,

Als ik hem idd zou mogen omruilen dan wordt het weer een Huawei. Heb hier ook nooit problemen mee gehad dan de laatste maanden.
En zelfs jouw berichtje zag ik pas toen ik mn mail opende.

Ik snap je probleem. Ik hoop dat ze wat voor je kunnen betekenen en dat er misschien iets te regelen is met BEN. Maar weet niet zeker of dat kan. Omdat je als consument je van te voren zelf moet uitzoeken, of een toestel kan wat jij wilt dat die kan. Dus lampjes die knipperen bij app of berichtjes etc. Het is anders wanneer je in een winkel zegt tegen een verkoper ik zoek een telefoon met dit en dat, en als het er vervolgens niet op zit maar de verkoper zegt dan moet je deze telefoon hebben. Je hem hier op aan kunt spreken. En hij je tegemoet moet komen omdst
Je verkeerd bent voorgelicht zeg maar.

Wens je in ieder geval heel veel sterkte met de Samsung. En wie weet ben je over een tijdje weer helemaal blij met een Huawei!

Groet Richard.
Reputatie 5
Badge +4
Gaat dit om Gmail bijvoorbeeld? Staat bij Gmail, instellingen, je accountnaam, meldingen aangevinkt?
Bepaalde types (duurdere) telefoons van Samsung hebben een led-indicator waarmee je meldingen berichten/gebeld door iemand ziet, die van jou heeft dat niet, de J-serie is een wat lager segment, de S-serie is wat hoger.

Wanneer je online iets koopt heb je 14 dagen bedenktijd. Koop je in de winkel ben je, in jouw geval afhankelijk van de welwillendheid van de verkoper.
Een controle van de specificaties voor aankoop, welk toestel dan ook, is altijd aan te raden.
Reputatie 6
Badge +3
Gaat dit om Gmail bijvoorbeeld? Staat bij Gmail, instellingen, je accountnaam, meldingen aangevinkt?
Bepaalde types (duurdere) telefoons van Samsung hebben een led-indicator waarmee je meldingen berichten/gebeld door iemand ziet, die van jou heeft dat niet, de J-serie is een wat lager segment, de S-serie is wat hoger.

Wanneer je online iets koopt heb je 14 dagen bedenktijd. Koop je in de winkel ben je, in jouw geval afhankelijk van de welwillendheid van de verkoper.
Een controle van de specificaties voor aankoop, welk toestel dan ook, is altijd aan te raden.

Precies dit!
Bedankt voor jullie reacties,

Snoeshaantje het gaat idd om de gmail maar ook de whatsapp en messenger. Bij alle drie staat de melding aangevinkt dat is juist zo appart.
Het gekke is dat hij dat dus ook deed bij mijn vorige mobiel, dus vraag ik me af of dat in de mobiel zit of bij Ben zelf. Zelfs bij 4g doen ze het niet.

Ik heb idd een J-serie (dacht eerst s) en ik zal dan waarschijnlijk moeten gaan aanleren om regelmatig mn mobiel te gaan openen. Of idd weer terug te gaan naar de Huawei hihj
Reputatie 5
Badge +4
Een mogelijke (tussen) oplossing is de flashlight van de camera te gebruiken voor notificaties, persoonlijk ben ik daar minder voor.

Als dit ook speelt bij WiFi geloof ik niet direct dat het bij Ben zit.
Loop eens een telefoonwinkel binnen en laat ze daar eens meekijken, controleren.

Een kopje thee drinken en wat tijd nemen voor jezelf kan ook kleine wonderen doen.
😀
Ja dat heb ik een tijdje gedaan.
Het is een optie maar het licht 1 keer op, dus je moet dan als je het niet gezien hebt alsnog je mobiel openen.
Heb ook een timer erop staan dat ie om de 3 minuten een melding blijft geven tot je het verzonden bericht hebt geopend. Dat is misschien een alternatief van het led-indicator.
Maar dan nog als ik het bericht niet binnen krijgt doet die het ook niet.
Reputatie 5
Badge +4
Staat bij instellingen, geluid een geluid geselecteerd bij (standaard)meldingen?
Ja bij alles staat een geluid melding geselecteerd.
Ik ga vandaag Ben wel ff bellen hierover.
Bedankt voor je hulp zover Snoeshaantje
Reputatie 5
Badge +4
Graag gedaan Dominique.

Reageer