Sticky

[MEDEDELING] Inflatiecorrectie

• 2 januari 2020
  • 5 reacties
  • 953 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +6

Ik ben gerechtigd om ieder jaar in januari het maandbedrag van je Abonnement aan te passen als gevolg van inflatie. Deze aanpassing wordt gebaseerd op de stijging van het Consumenten-prijsindexcijfer van het CBS over het voorafgaande jaar van 1 juli tot en met 30 juni. 

Inflatiecorrectie wordt toegepast als:

• Het abonnement is ingegaan na 6 oktober 2014
  • Het abonnement 1 januari langer dan 3 maanden geleden ingegaan is

De inflatiecorrectie die per januari 2020 wordt doorgevoerd is 2,7%. Dit betekent dat prijzen voor de abonnementen met 2,7% verhoogd worden.

Op de factuur die je midden januari krijgt staat een vooraankondiging en vanaf midden februari zie je op je januari-factuur dat de maankosten zijn aangepast. 

Heb je vragen hierover? Stel ze dan hieronder.

5 reacties

Door het abonnement (maandelijks opzegbaar, 1500 MB, 100 min/sms) te wijzigen in hetzelfde abonnement werd de inflatie verhoging van € 0,22 weer verwijderd. 

Hi,

Op zich heb ik geen probleem met de inflatiecorrectie, alleen loop ik nu tegen het volgende aan. Ik heb mijn bundel verhoogd voor een maand en wil nu terug naar mijn oude bundel van 7,00 euro per maand (nu dus 7,19). Ik mag nu dus niet onder de 7,19 (voorheen 7,00) euro komen, maar omdat de bundels niet zijn gecorrigeerd voor inflatie kan ik dus niet mijn oude combinatie nemen en moet ik gedwongen een duurdere bundel nemen om boven de prijs van 7,19 te komen. Vind ik principieel niet juist en ik zou daar graag een oplossing voor zien. Bedankt alvast.

Reputatie 4
Badge +6

Hoi @olije! Voorheen was dit mogelijk maar nu is het aangepast omdat je dan weer terug kunt naar 7 euro per maand. Dan vervalt de inflatiecorrectie wat niet de bedoeling is. De initiale waarde wordt dus ook aangepast door de inflatiecorrectie waardoor je niet onder 7,19 euro kunt. Je kunt wel wijzigen naar 8,50 euro per maand. Hiermee krijg je 100 min/sms en 3000 MB.

Ik vind dit geen goede oplossing. Ik word nu gedwongen een duurder abonnement te nemen, wat ik helemaal niet wil, terwijl ik bereid ben het nieuwe bedrag met inflatie correctie te betalen. 

Als dit niet opgelost kan worden wil ik per ommegaande mijn abonnement opzeggen, omdat ik vind dat de initiële afspraken worden geschonden. Ik hoor graag, dank alvast. 

Reputatie 4
Badge +6

Ik zou het erg jammer vinden als je ons hierdoor verlaat maar je bent uiteraard vrij om te gaan. Wij hebben op dit moment helaas geen andere oplossing. Je kunt alleen wijzigen naar de bundels die op dit moment beschikbaar zijn. 

Reageer