Op de fiets appen, wat vind jij ervan?

  • 26 January 2017
  • 7 reacties
  • 1336 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Naast een verbod van de smartphone in de auto, is minister Schultz nu ook bezig met een smartphoneverbod op de fiets. Ik ben voor! Wat denk jij?

7 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Ik denk dat een smartphone in de auto niet verboden is.:)
Neem je deel aan het verkeer, auto / fiets / voetganger hoort je aandacht op de openbare weg. Een smartphone op de fiets zal ook niet verboden zijn zolang je hem maar niet handheld gebruikt, bijvoorbeeld telefoon in houder bij navigatie.
Hey!

Bedankt voor je reactie. Nee het is inderdaad nog niet verboden maar dat verbod komt er snel!
Reputatie 4
Badge +4
Ik denk echt dat het een beetje anders ligt. 🙂 Een verbod op het bedienen, ook wanneer de telefoon in een houder zit, terwijl je deelneemt aan het verkeer.

Waarom zou je bijvoorbeeld niet op een parkeerplaats mogen bellen? Je zou geen telefoon bij je mogen hebben in de auto of op de fiets?

http://www.nu.nl/mobiel/4357134/minister-schultz-in-gesprek-met-telecombedrijven-automodus-smartphones.html
Reputatie 5
Badge +2
Snoeshaantje je hebt gelijk. Je smartphone mag zeker wel in de auto aanwezig zijn maar het in de hand houden of het bedienen ervan, bijvoorbeeld in de hand of in een houder, is verboden.

Verbod voor op de fiets? Twijfelachtig. Ja, het kan bijdragen aan de vergroting van de verkeersveiligheid maar persoonlijk zie ik op de fiets minder gevaren dan bij het gebruik tijdens het autorijden. Maar goed, da's mijn mening:)
Badge
Er is wel degelijk een groot gevaar voor mensen op de fiets de appen of bellen, fietsers halen al soms gevaarlijke dingen uit in het verkeer. Dan ook nog bellen of appen!?, zie vaak een zeer jonge student rijden die aan het bellen is of op de telefoon kijkt tijdens het fietsen. Levensgevaarlijk zo iets, zelf ga ik aan de kant staan zowel als ik op de fiets ben of met een auto als ik wordt gebeld of wil bellen.
Reputatie 5
Badge +9
Een belangrijk onderwerp, appen op de fiets. Het lijkt zo onschuldig, maar dat is juist het verradderlijke. Inmiddels zijn we al druk bezig om meer mensen zo bewust te maken zoals jij dat bent, pinxterenw! Wat vind je van onze #flappdrol commercial?
Badge
Een belangrijk onderwerp, appen op de fiets. Het lijkt zo onschuldig, maar dat is juist het verradderlijke. Inmiddels zijn we al druk bezig om meer mensen zo bewust te maken zoals jij dat bent, pinxterenw! Wat vind je van onze #flappdrol commercial?

Geniaal, grappig, duidelijk en past bij deze tijd.

Reageer