Nieuwe simkaart met nummerbehoud werkt niet

• 22 juni 2017
  • 6 reacties
  • 766 keer bekeken

Ik heb een nieuwe telefoon met een nieuwe simkaart. Ik heb nummerbehoud aangevraagd. Ruim een week geleden is mijn simkaart ingegaan en gebruik ik deze in mijn nieuwe toestel. Maar als er mijn nummer wordt gebeld, laat mijn toestel(simkaart) dit niet zien. Ik ben dus nogsteeds onbereikbaar. Sms'jes komen daarintegen wel aan. Hoe zit dit? Moet ik nog iets activeren of instellen?

6 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Ai, dat is niet zo handig natuurlijk Nathanja. Om jouw Ben abonnement te kunnen gebruiken heb jij een Ben simkaart nodig. De reden waarom jouw AH simkaart niet meer werkt is omdat jouw telefoonnummer op 01-03 is omgezet naar Ben, op de simkaart die jij hebt weggegooid. Jij kunt in dit geval het beste hier een nieuwe simkaart aanvragen zodat jij alsnog zo snel mogelijk aan de slag kan met jouw abonnement.

Zodra jij de nieuwe simkaart binnen hebt moet deze wel nog geactiveerd worden om jouw telefoonnummer hieraan te koppelen, dit kan met 1 klik op de knop via IkBen. Bij de simkaart ontvang je ook een brief waar dit allemaal in staat uitgelegd.
Hallo Rox,

Ik ging er van uit dat ik de oude simkaart gewoon kon gebruiken en heb de sim kaart van ben in de container gegooid. Ik heb ook dat 19 cijferige ICC nummer dus niet meer en geen ben sim kaart. Ik heb ook nog geen service op de AH- sim kaart. Enig idee wat nu een oplossing is?

Met vriendelijke groet,

Nathanja van Beek
Reputatie 7
Badge +7
Yes, dankjewel voor het sturen van de gegevens. Ik heb ze luid en duidelijk ontvangen en ben meteen het systeem ingedoken. Ik zie dat het nummerbehoud op 1 maart al heeft plaatsgevonden zoals uitgelegd in de email van 27-02:

Hallo ,

Albert Heijn heeft je aanvraag voor nummerbehoud goedgekeurd. Het overzetten van je mobiele nummer is gepland op 01-03-2018.

Tijdens het overzetten van je mobiele nummer is het mogelijk dat je tijdelijk, zowel op je oude als op je nieuwe simkaart, even niet bereikbaar bent. Zodra je merkt dat je niet meer bereikbaar bent op je oude simkaart, kun je je nieuwe Ben simkaart in je mobiele telefoon plaatsen. Vanaf dat moment probeert de Ben simkaart verbinding te maken met het netwerk.

Het beste is om de dag van het overzetten van je mobiele nummer in Nederland te zijn. Ben je op die dag in het buitenland, dan kan het langer duren voordat je nummerbehoud is afgerond. Tip: Zet altijd je mobiele telefoon een keer uit en aan, als je niet bereikbaar bent.

Na het overzetten kun je gebruikmaken van je Ben simkaart in combinatie met je te behouden mobiele nummer.

Heb je nog vragen? Kijk dan even op www.ben.nl/klantenservice.

Ik wens je een fijne dag toe!

Ook zie ik dat jij via een externe (web) shop jouw abonnement en toestel hebt besteld, ik wil daarom graag controleren of de dealer jou wel de juiste simkaart heeft toegestuurd. Kun jij voor mij controleren of het 19 cijferige ICC nummer van jouw Ben simkaart 8931162111706268957 is?
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Nathanjavb, wat tof dat je hebt besloten om gezellig over te komen naar Ben! Jij kunt de simkaart van jouw oude aanbieder blijven gebruiken totdat jouw telefoonnummer is overgezet naar Ben, dit omdat wij de opzegging voor je in orde brengen. Als ik het goed begrijp uit jouw bericht heb jij op dit moment met beide simkaarten geen bereik, klopt dat? In dat geval neem ik graag een kijkje achter de schermen om voor je uit te zoeken wat er hier aan de hand is. Om dit te kunnen doen heb ik wel wat gegevens van je nodig. . Kun jij naar dit account een privébericht sturen met daarin je telefoonnummer, geboortedatum en postcode + huisnummer?
Ik heb een telefoon met een daarbij een sim-kaart geleverd. Ik heb nummerbehoud aangevraagd. Moet ik mijn oude simkaart gebruiken of de nieuwe van Ben? Want nu heb ik de oude en heb nog steeds geen service!

MVG.
Reputatie 7
Badge +7
Goedemorgen Rachel! Wat superleuk dat je bent overgestapt naar Ben, alleen niet zo handig dat je niet gebeld kunt worden. Dit is immers waar jij je telefoon voor hebt. Ik zie wij elkaar ook via Facebook/Twitter hebben gesproken, ik heb toen een melding voor je doorgezet naar de technische dienst. Heb jij op dit moment nog problemen met je Ben simkaart?

Reageer