Beantwoord

Nummerbehoud

• 19 juni 2018
  • 10 reacties
  • 97 keer bekeken

1) Ik heb vandaag een mail ontvangen van Ben waarin staat dat nummerbehoud is afgewezen door Telfort zonder verdere uitleg. In de mail staat ook dat er al eerder een mail en een sms zijn verstuurd ten aanzien van de afwijzing, wat niet is gebeurd.
2) Hierbij valt me op dat het bericht gestuurd is onder adres noreply@ben.nl onder vermelding van BEN, terwijl alle mails van Ben tot nu toe gestuurd zijn onder adres no-reply@ben.nl (met streepje) onder vermelding van Ben (kleine letters). Dit doet mij twijfelen aan de echtheid van de mail.
3) Alles bij elkaar krijg ik het vermoeden dat er iets dubieus aan de hand is, als ik inlog op Ik-Ben dan krijg ik namelijk de volgende melding op de hoofdpagina:

Pagina niet gevonden

Misschien is de pagina (tijdelijk) niet te bereiken of is de actie die je probeert te bekijken inmiddels verlopen.

Ik zou graag een toelichting krijgen t.a.v. bovenstaande punten.

Bij voorbaat dank!
icon

Beste antwoord door Wietske 22 juni 2018, 11:33

Volkomen logisch dat je op dit moment door de bomen het bos niet meer ziet Erik! Het zijn nogal wat e-mails met tegenstrijdige informatie natuurlijk. Ik leg je graag uit hoe het nou precies zit.

De aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd voor 21 juli 2018. Dit is gebeurd doordat gisteren deze aanvraag alsnog handmatig is verwerkt nadat deze was blijven hangen. Hierbij is echter ook per ongeluk het tijdelijke nummer geactiveerd van Ben waardoor het abonnement direct geactiveerd is. Hierdoor zou je in theorie een overlap hebben qua abonnementen, aangezien het abonnement bij Telfort pas wordt opgezegd zodra jouw nummer naar ons is overgezet.

Ik wil met je afspreken dat we de bundelkosten vergoeden van het Ben abonnement tot aan de datum waarop jouw telefoonnummer wordt overgezet. Dit zullen we doen wanneer je hier geen gebruik van hebt gemaakt en ik wil je hiervoor vragen om contact met ons op te nemen zodra de facturen van juni en juli beide online staan. Sorry voor het ongemak!
Bekijk origineel

10 reacties

verwijderd
Reputatie 5
Badge +7
Hi Enrico, wat leuk dat je naar ons gaat overkomen. Ik heb gelijk voor je gekeken en zie inderdaad dat het verzoek voor nummerbehoud is afgewezen. Ik maak het verzoek graag voor je in orde als je mij het klantnummer van jouw huidige provider stuurt.
Ok bedankt! klantnummer Telfort is: 3122531

Groet, Erik
Reputatie 5
Badge +7
Super! Ik heb het verzoek opnieuw naar Telfort verzonden. Je krijgt van ons binnen 5 werkdagen een e-mail of het nummerbehoud is goedgekeurd.
1) Gisteren heb ik een mail ontvangen van BelSimpel dat mijn nummer op 9 juli wordt overgezet naar Ben.
2) Vandaag heb ik een mail ontvangen van zowel Telfort als Ben dat mijn nummer wordt overgezet op 21 juli, omdat er schijnbaar iets verkeerd is gegaan; wat dat dan is weet ik nog steeds niet. In de mail van Ben staat dat ik op het moment dat mijn oude simkaart niet meer functioneert ik deze kan vervangen door de simkaart van Ben.
3) Vervolgens heb ik vandaag nog een mail ontvangen van Ben waarin staat dat ik mijn simkaart kan gaan gebruiken nu.

Erg onduidelijk allemaal. Ik neem aan dat als ik nu de simkaart van Ben installeer ik geen gebruik kan maken van mijn huidige nummer en dat ik dan een maand lang dubbele kosten heb (Ben en Telfort).

Graag verduidelijking!

Bij voorbaat dank!

Groet, Erik
Reputatie 5
Badge +12
Volkomen logisch dat je op dit moment door de bomen het bos niet meer ziet Erik! Het zijn nogal wat e-mails met tegenstrijdige informatie natuurlijk. Ik leg je graag uit hoe het nou precies zit.

De aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd voor 21 juli 2018. Dit is gebeurd doordat gisteren deze aanvraag alsnog handmatig is verwerkt nadat deze was blijven hangen. Hierbij is echter ook per ongeluk het tijdelijke nummer geactiveerd van Ben waardoor het abonnement direct geactiveerd is. Hierdoor zou je in theorie een overlap hebben qua abonnementen, aangezien het abonnement bij Telfort pas wordt opgezegd zodra jouw nummer naar ons is overgezet.

Ik wil met je afspreken dat we de bundelkosten vergoeden van het Ben abonnement tot aan de datum waarop jouw telefoonnummer wordt overgezet. Dit zullen we doen wanneer je hier geen gebruik van hebt gemaakt en ik wil je hiervoor vragen om contact met ons op te nemen zodra de facturen van juni en juli beide online staan. Sorry voor het ongemak!
Bedankt voor de opheldering! Zodra de facturen online staan zal ik uiteraard contact opnemen.

Groet, Erik
Reputatie 5
Badge +12
Graag gedaan! We zien jouw bericht tegen die tijd tegemoet 😃 Ik wens je voor nu alvast een heel fijn weekend toe.
De facturen voor juni en juli zijn inmiddels binnen.

Mvg, Erik Bontenbal
Reputatie 5
Badge +7
Ah top bedankt voor je bericht!i Ik heb een vergoeding in mijn systeem gezet. Deze wordt in mindering gebracht op de volgende factuur.

Reageer