Beantwoord

Nummerbehoud

• 5 oktober 2018
  • 11 reacties
  • 256 keer bekeken

Ik heb een prepaid toestel waarvan het nummer niet meer werkt omdat ik waarschijnlijk ben vergeten tijdig op te waarderen. Er werd mij geadviseerd om een abonnement te nemen. Dan zou het nummer wel weer werken. Ik heb onlangs bij jullie een abonnement afgesloten. Toen ik het nummerbehoud aanvroeg kreeg ik geen bevestiging via sms. Ondertussen heb ik de nieuwe simcard van jullie abonnement binnen. Maar deze werkt niet omdat ik eerst het nummerbehoud moet regelen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit wel gaat werken?
icon

Beste antwoord door Wietske 8 oktober 2018, 09:18

Wat leuk dat wij de provider mogen zijn van jouw nieuwe abonnement Robin! Als ik het goed begrijp dan is jouw prepaid telefoonnummer niet meer actief? Wij kunnen namelijk geen inactieve telefoonnummers overnemen. Je kunt bij de prepaid provider nagaan of jouw telefoonnummer nog is terug te halen en anders het Ben abonnement activeren met het Ben telefoonnummer wat achterop de simkaart staat.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 5
Badge +12
Wat leuk dat wij de provider mogen zijn van jouw nieuwe abonnement Robin! Als ik het goed begrijp dan is jouw prepaid telefoonnummer niet meer actief? Wij kunnen namelijk geen inactieve telefoonnummers overnemen. Je kunt bij de prepaid provider nagaan of jouw telefoonnummer nog is terug te halen en anders het Ben abonnement activeren met het Ben telefoonnummer wat achterop de simkaart staat.
Bedankt voor je advies. Ik heb jullie simkaart geinstalleerd. Er wordt vervolgens gevraagd naar een Ontgrendelings-PIN SIM-netwerk. Op jullie forum lees ik dat ik hier de PIN code in moet vullen die op het kaartje staat waar de sim-kaart uit komt. Ik krijg dan de melding "Deblokkeerverzoek netwerk niet uitgevoerd". Wat nu?

Groet
Reputatie 5
Badge +12
Ik heb jouw gegevens er nog even bij gepakt om te zien wat er precies aan de hand is en zie dat de simkaart inderdaad nog niet actief is. Dit komt doordat er bij de bestelling wel is aangegeven dat je graag wilde overstappen met behoud van jouw telefoonnummer maar nummerbehoud is nog niet afgerond. Dit kan je alsnog doen via www.ben.nl/nummerbehoud.
Daar gaat het nu juist om... dat lukt niet (zie eerste bericht)
Voor de duidelijkheid: Ik heb een abonnement bij jullie afgesloten (een tweede). Dit heb ik inmiddels vervangen.Daar gaat het nu juist om. Dat wilde niet... (zie eerste bericht)
Voor de duidelijkheid: Ik heb een abonnement bij jullie afgesloten op nummer: 0631239120. Deze werkt prima en voldoet me goed. Daarnaast wil ik voor een andere mobielke prepaid telefoon tevens een abonnement. Deze heb ik inmiddels binnen. Echter, het aanvragen van nummerbehoud wil niet. Ik krijg niet een bevestigings sms. Desnoods ga ik met het nieuwe nummer wat op de nieuwe simkaart staat verder. Maar ook dit lukt niet? Ik krijg dan de melding "Deblokkeerverzoek netwerk niet uitgevoerd". Wat nu?
Reputatie 5
Badge +7
Helemaal duidelijk Robin! Ik kan twee dingen voor je doen. Ik kan nummerbehoud voor je in orde maken. Hier heb ik het telefoonnummer dat overgezet moet worden voor nodig en het klantnummer van jouw prepaid provider. Wat ook mogelijk is is om het tijdelijk nummer te laten activeren en nummerbehoud te annuleren.

Als je voor de eerste optie wilt gaan. Zou je mij dan een privébericht willen sturen met daarin het telefoonnummer en klantnummer van jouw prepaid provider?
Bedankt voor je reactie. Kun je het tijdelijke nummer voor mij activeren en nummerbehoud annuleren?
Dank
Reputatie 3
Badge +2
Zeker! Dat wordt vandaag nog geregeld 🙂
Dat is mooi. Ik heb het net geprobeerd met de simkaart die ik onlangs van jullie ontvangen heb. Deze doet het nog steeds niet. Ook zie ik dat er een nieuwe simkaart onderweg is? Ik dacht dat je de huidige zou gaan activeren? Ik begrijp het allemaal niet meer...;-(
Reputatie 3
Badge +2
Goedemorgen, je abonnement is sinds 10:26 gisteren ochtend actief. De laatste drie cijfers van je simkaart zijn 677, klopt dat? En ik zie ook geen nieuwe simkaart bestelling, waar heb je dat gezien?
Bedankt voor je reactie.Laatste 3 cijfers zijn idd 677. Werkt nog steeds niet. Ook in een andere telefoon geprobeerd. idem dito. Kan het zijn dat de telefoon niet simlock vrij is? Hoe kom ik daar achter?
Reputatie 5
Badge +7
Oeh dat zou inderdaad het geval kunnen zijn. Zou je jouw simkaart eens in een ander toestel kunnen proberen?

Reageer