Nummerbehoud aangevraagd

• 22 June 2017
  • 4 reacties
  • 146 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een paar dagen geleden mijn nieuwe simkaart binnen gekregen met provider Ben. Ik heb hierbij nummerbehoud aangevraagd, maar ik heb bij mijn Sim Only abonnement een simkaart gekregen met een heel ander nummer. Hoe kan dit en hoe krijg ik mijn oude nummer weer terug?

Groet,

Marianne

4 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hoi Marianne, wat superleuk dat je voor Ben hebt gekozen! Ik snap heel goed dat zo een overstap best een beetje spannend en vragen kan oproepen. Het telefoonnummer dat jij op de Ben simkaart ziet staan is het tijdelijke nummer, deze komt te vervallen zodra je nummerbehoud heeft plaatsgevonden.
Deze uitleg had ik graag op de bevestigingspagina willen zien, bij het afronden van de bestelling.

Dit was namelijk ook mijn vraag waardoor ik een half uur op het forum heb moeten zoeken naar dit specifieke antwoord. een tekst zoals " Indien je nummerbehoud hebt aangevraagd of wilt aanvragen. kan je altijd gebruikmaken van je nieuwe sim tot de nummerbehoud aanvraag is afgerond."

Bedankt voor deze vraag
Reputatie 5
Badge +4
Heb je alleen op het forum gezocht? Dan heb ik een tip voor je. Zoek via Google.
In principe ontvang je een simkaart. Of er wel of niet een tijdelijk nummer op staat maakt niet direct iets uit. Zodra de simkaart van de vorige provider is gestopt is het vertrouwde nummer dat op de oude simkaart stond vrijgegeven en kun je de nieuwe simkaart in je telefoon stoppen.

Klantenservice stap 6. Ik vond het in slechts een paar minuten.
Reputatie 5
Badge +12
Deze uitleg had ik graag op de bevestigingspagina willen zien, bij het afronden van de bestelling.

Dit was namelijk ook mijn vraag waardoor ik een half uur op het forum heb moeten zoeken naar dit specifieke antwoord. een tekst zoals " Indien je nummerbehoud hebt aangevraagd of wilt aanvragen. kan je altijd gebruikmaken van je nieuwe sim tot de nummerbehoud aanvraag is afgerond."

Bedankt voor deze vraag

Nog even een kleine aanvulling: het klopt inderdaad wel dat je in de tussentijd, totdat jouw telefoonnummer is overgezet, gebruik kunt maken van de Ben simkaart met het tijdelijke nummer maar hiervoor zullen wij dan de simkaart moeten activeren. Dit gebeurt dus niet automatisch. Dit betekent dan ook in theorie dat je tot aan de datum van het overzetten van jouw telefoonnummer twee abonnementen hebt. Het abonnement van je oude provider wordt namelijk stopgezet wanneer het telefoonnummer naar ons wordt overgezet. Het telefoonnummer wat je op de simkaart ziet staan (het tijdelijke nummer) zou het telefoonnummer zijn geweest wanneer je zonder nummerbehoud zou zijn overgestapt.

Reageer