Beantwoord

Nummerbehoud aanvraag niet doorgegeven

• 24 juni 2018
  • 13 reacties
  • 190 keer bekeken

Ik heb op 13 april een abonnement genomen bij Ben met nummerbehoud. Mijn abonnement liep nog tot 16 juni, en ik kreeg dan ook een melding dat nummerbehoud was afgewezen, met in de mail een link om de aanvraag nogmaals in te dienen als dat mogelijk was (dus vanaf de 16e april). Op de 16e kreeg ik ook een mail van Ben met als titel "Ik heb je aanvraag nummerbehoud opnieuw ingediend". Nu ging ik er van uit dat dus op de 16e juni (of de 18e aangezien de 16e op zaterdag viel) mijn nummer overgezet zou worden. Ik hoorde hier echter niets van, en van mijn huidige provider krijg ik ook de mededeling dat mijn nieuwe maand was ingegaan, en van Ben kreeg ik ook een mail dat mijn abonnement (met mijn tijdelijke nummer) was ingegaan. Nu is er (via de helpdesk/twitter) een nieuwe aanvraag ingediend, en duurt het nog een maand voor mijn nummer overgezet kan worden, en heb ik dus een maand dubbele kosten.
Waarom is mijn aanvraag niet opnieuw ingediend in april?
icon

Beste antwoord door Wietske 25 juni 2018, 16:30

Hoi borkhuis,

Begrijpelijk dat je hier vragen over hebt! Wat ik terugzie in mijn systeem is dat de eerdere aanvraag is blijven hangen in ons systeem waardoor er geen nieuwe datum was gepland voor de nummeroverzetting naar ons toe. Wanneer nummerbehoud niet binnen 60 dagen kan plaatsvinden dan zal het abonnement na deze periode automatisch ingaan met het Ben telefoonnummer.

Op 20 juni is er een nieuwe aanvraag voor nummerbehoud gepland. Hierbij dienen we opnieuw rekening te houden met de maand opzegtermijn bij je huidige provider. Vandaar dat de aanvraag voor nu goedgekeurd is voor 20 juli. Ik begrijp dat je hier niet veel aan kan doen. Daarom wil ik met je afspreken dat we de kosten voor de bundels zullen gaan vergoeden voor de dagen dat je geen gebruik hebt gemaakt van het Ben abonnement. Zou je daarom een seintje willen geven wanneer de facturen van de maanden juni en juli online staan? Dan kunnen we eventuele bundelkosten gaan vergoeden.
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 5
Badge +12
Hoi borkhuis,

Begrijpelijk dat je hier vragen over hebt! Wat ik terugzie in mijn systeem is dat de eerdere aanvraag is blijven hangen in ons systeem waardoor er geen nieuwe datum was gepland voor de nummeroverzetting naar ons toe. Wanneer nummerbehoud niet binnen 60 dagen kan plaatsvinden dan zal het abonnement na deze periode automatisch ingaan met het Ben telefoonnummer.

Op 20 juni is er een nieuwe aanvraag voor nummerbehoud gepland. Hierbij dienen we opnieuw rekening te houden met de maand opzegtermijn bij je huidige provider. Vandaar dat de aanvraag voor nu goedgekeurd is voor 20 juli. Ik begrijp dat je hier niet veel aan kan doen. Daarom wil ik met je afspreken dat we de kosten voor de bundels zullen gaan vergoeden voor de dagen dat je geen gebruik hebt gemaakt van het Ben abonnement. Zou je daarom een seintje willen geven wanneer de facturen van de maanden juni en juli online staan? Dan kunnen we eventuele bundelkosten gaan vergoeden.
Dank voor je reactie! Ik zal hier een bericht plaatsen als ik de facturen heb.
Groeten, Johan
Reputatie 5
Badge +12
Bedankt voor je begrip Johan! Ik zie jouw bericht te zijner tegemoet. Geniet van het mooie weer voor nu 😃
Beste Wietske
Helaas heb ik (volgens mij) hetzelfde probleem mee gemaakt als borkhuis. Op 28 maart heb ik een Ben contract met nummerbehoud aangevraagd via mobiel.nl. De aanvraag voor nummerbehoud is toen afgewezen omdat het oude contract nog langer doorliep dan 60 dagen. Op 28 maart heeft Ben toen bericht gestuurd dat de aanvraag was afgewezen maar ik via nummer 29723840 Ben kon vragen tzt opnieuw het nummerbehoud aan te vragen. Op 29 maart heb ik de mail van Ben ontvangen dat de aanvraag voor nummerbehoud opnieuw was ingediend en ik er later een mail over zou ontvangen.
De volgende mail van Ben die ik heb ontvangen was dat mijn simkaart geactiveerd was (27 mei) en dat ik mijn simkaart kon gebruiken, maar omdat ik wilde wachten op de omzetting met nummerbehoud (per 26 juni) heb ik daar geen gebruik van gemaakt.
Totdat ik op 19 juni een factuur aankondiging kreeg voor mijn abonnement vanaf 27 mei. Het uitzoeken hoe een en ander in elkaar stak heeft veel tijd en veel goede hulp van de klantenservice gekost.
Tot op de dag van vandaag staat de status van mijn aanvraag voor nummerbehoud dat deze pas per 29 april 2018 kan plaatsvinden en ondanks verwoede pogingen van de klantenservice is dit niet te wijzigen. Zij proberen dit nu via de technische afdeling op te lossen maar ondertussen zit ik met 2 maanden dubbele kosten opgescheept (voor mijn oude T mobile abonnement, waar per 26 juli 2018 het nummerbehoud overgezet kan worden, en het nieuwe Ben abonnement), maar daar kon de klantenservice mij niet bij helpen (foutje bedankt?), dus richt ik mij nu tot jou omdat jij in het voornoemde geval borkhuis wel tegemoet bent gekomen met het vergoeden van de kosten. Ik hoop dat je mij ook kunt helpen
Groeten Hanneke
Reputatie 5
Badge +7
Hi Hanneke, ik heb jouw nummerbehoud dossier erbij gepakt en gezien dat nummerbehoud is goedgekeurd voor 25 juli. Op deze datum kan jouw telefoonnummer eindelijk naar ons over gaan komen. Zou je contact met ons op willen nemen zodra jouw eigen telefoonnummer bij ons actief is? Dan kan ik voor je gaan kijken naar een passende vergoeding. Alvast bedankt.
Beste Jill
Het is (eindelijk) gelukt om met met oude nummer bereikbaar te zijn via Ben. Op 25-7 ontving ik bericht dat ik via "mijn Ben" de nummer omzetting kon activeren, maar helaas kwam ik niet verder dan mijn gecrashte status van 29-04-2018. Maar gelukkig heeft de klantenservice de nummeromzetting geactiveerd en zijn de problemen nu opgelost. Ik zit nu nog wel met de dubbele rekening van mijn oude abonnement bij T-mobile en het nieuwe abonnement van Ben vanaf 27 mei. Het T-mobile abonnement ben ik gewoon blijven gebruiken vanwege mijn oude nummer, het Ben abonnement heb ik tot aan vandaag niet gebruikt omdat de simkaart was ingesteld op het tijdelijke nummer. Hopelijk kun je nu op basis van de beschikbare gegevens kijken naar een passende oplossing. Alvast bedenkt voor je moeite.
Groeten Hanneke.
Reputatie 5
Badge +7
Hi Hanneke, wat fijn dat je eindelijk gebruik kunt maken van het Ben abonnement. Ik heb een vergoeding in mijn systeem gezet voor de dagen dat je het abonnement niet kon gebruiken. Deze vergoeding zal in mindering worden gebracht op de aankomende facturen. Ik wens je veel plezier met het Ben abonnement.
Bedankt voor je begrip Johan! Ik zie jouw bericht te zijner tegemoet. Geniet van het mooie weer voor nu :D

Wietske, ik heb ondertussen de eerste factuur ontvangen, hoe kan ik die het beste opsturen? Of kunnen jullie daar direct in kijken?

Groeten,
Johan
Reputatie 5
Badge +7
Hi Johan, ik heb de bundelkosten voor jouw eerste factuur vergoed.

Jill, Wietske,

Ik heb ondertussen ook de factuur van de tweede maand ontvangen, waarvan ik tot de 20e juli geen gebruik van gemaakt heb. Zou je deze ook nog kunnen verrekenen?

De kosten van de eerste maand waren trouwens heel netjes gecorrigeerd op deze factuur, waarvoor dank!

Groeten,
Johan
Reputatie 3
Badge +2

Jill, Wietske,

Ik heb ondertussen ook de factuur van de tweede maand ontvangen, waarvan ik tot de 20e juli geen gebruik van gemaakt heb. Zou je deze ook nog kunnen verrekenen?

De kosten van de eerste maand waren trouwens heel netjes gecorrigeerd op deze factuur, waarvoor dank!

Groeten,
Johan

Goedemorgen Johan! Ik zie inderdaad dat je geen gebruik hebt gemaakt van je Ben abonnement. Ik heb daarom de kosten tot en met 20 juli voor jou vergoed 🙂

Hi Johan, ik heb de bundelkosten voor jouw eerste factuur vergoed.Jill, Wietske,

Groeten,
Johan
Goedemorgen Johan! Ik zie inderdaad dat je geen gebruik hebt gemaakt van je Ben abonnement. Ik heb daarom de kosten tot en met 20 juli voor jou vergoed :)

Bedankt!
Reputatie 3
Badge +2
Geen dank! Als we verder nog iets voor je kunnen doen, laat het ons dan weten 🙂

Reageer