Beantwoord

Nummerbehoud bij telefoon kwijt

• 3 October 2018
  • 9 reacties
  • 457 keer bekeken

Reputatie 1
Ik ben helaas mijn telefoon compleet kwijt geraakt, inclusief simkaart. Ik wil nu dus een nieuwe bestellen met een nieuw Ben abonnement (de oude telefoon/simkaart had een tele2 abonnement dat net is afgelopen), maar het zou natuurlijk geweldig zijn als ik mijn oude nummer kan behouden! Is dat mogelijk? Of heb je echt de simkaart van het oude nummer nodig om het nummer over te kunnen zetten?
icon

Beste antwoord door Wietske 4 October 2018, 11:14

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 5
Badge +12
Ah nee, wat jammer dat je jouw toestel bent verloren Alex! Goed nieuws: voor het aanvragen van jouw nummerbehoud dien je enkel jouw mobiele telefoonnummer en eventueel het klantnummer van de huidige provider aan te leveren. Ook dient het telefoonnummer nog in gebruik te zijn bij de huidige provider. Wanneer dit laatste ook het geval is dan kan je dus gewoon een bestelling met nummerbehoud bij ons plaatsen 😃
Reputatie 1
Ah oke, fijn om te horen! Hoelang zou dat nummer overzetten dan duren? En als ik een telefoon bestel, moet ik tot het nummer is overgezet een andere simkaart gebruiken, of kan ik dan de nieuwe simkaart gebruiken met een tijdelijk nummer?
Reputatie 5
Badge +12
Zeker weten! Wanneer jouw nummer kan worden overgezet is afhankelijk van de einddatum van het abonnement bij jouw huidige provider. Je hebt sowieso minimaal een maand opzegtermijn bij een zakelijk of particulier abonnement dus dat betekent dat wij jouw nummer op z'n vroegst over een maand kunnen overnemen. Je kunt wel direct het abonnement in laten gaan met het tijdelijke nummer zodat je in elk geval tussentijds bereikbaar bent. Houd dan wel rekening met een overlap qua kosten bij zowel ons als Tele2.
Reputatie 1
Prachtig dat dat kan, ga ik zeker proberen! Bedankt voor de hulp Wietske😁
Reputatie 5
Badge +12
Ja mooi hè?! 😃 Graag gedaan! Mocht je nog vragen hebben laat het dan even weten.
Reputatie 1
Wat een verrassing: ik heb een vraag! Ik moet de einddatum van mijn oude abonnement invullen, is dat dan een maand na het opzeggen van mijn oude abonnement, of is dat de originele einddatum (24 maanden na de start van het abonnement)?
Reputatie 5
Badge +7
Hi Alex, als jouw einddatum nog verder dan een maand weg is dan kun je de einddatum invullen. Is jouw einddatum in minder dan een maand dan kun je een maand opzegtermijn aanhouden.
Reputatie 1
Mijn contract is al een paar maanden geleden afgelopen maar mijn abonnement is gewoon doorgelopen. Moet ik dus nu 5-11-18 invullen als einddatum, ervan uitgaande dat jullie mijn abonnement vandaag opzeggen?
Reputatie 5
Badge +7
Dan kun je inderdaad 5 november aanhouden.

Reageer