Beantwoord

Nummerbehoud - periode tot portering

• 25 september 2018
  • 27 reacties
  • 469 keer bekeken

Hi,
mijn zakelijk abonnement stopt per 1 okt,
portering is pas per 24 okt.

kan ik in de tussenliggende periode wel bellen met mijn oude nummer of ben ik 3 weken niet bereikbaar (alleen op tijdelijk BEN nummer)?
icon

Beste antwoord door Wietske 25 september 2018, 15:13

Wat leuk dat je de overstap naar ons toe maakt! Wij dienen rekening te houden met een maand opzegtermijn bij Vodafone dus vandaar dat zij jouw nummer hebben vrijgegeven voor 24 oktober. Geen zorgen: in de tussentijd blijft jouw nummer nog wel actief bij Vodafone. Een 24 maanden abonnement gaat dan over in een maandelijks abonnement. Overigens dient het abonnement niet al zelf opgezegd te zijn, aangezien wij geen inactief telefoonnummer kunnen overnemen namelijk 🙂
Bekijk origineel

27 reacties

Reputatie 5
Badge +12
Wat leuk dat je de overstap naar ons toe maakt! Wij dienen rekening te houden met een maand opzegtermijn bij Vodafone dus vandaar dat zij jouw nummer hebben vrijgegeven voor 24 oktober. Geen zorgen: in de tussentijd blijft jouw nummer nog wel actief bij Vodafone. Een 24 maanden abonnement gaat dan over in een maandelijks abonnement. Overigens dient het abonnement niet al zelf opgezegd te zijn, aangezien wij geen inactief telefoonnummer kunnen overnemen namelijk 🙂
thx wietske, we zaten bij Vodafone maar ga ervan uit dat voor hen hetzelfde geldt.
maak me toch beetje zorgen nog: ik ga uitdienst per 1/10 en werkgever zal dan abo. stopzetten.
gaat abo dan over op mij (privé) of facturen zij aan BEN en krijg ik rekening van jullie?

still bit confused 😉
Reputatie 5
Badge +12
Oo sorry! Ik weet niet hoe ik op KPN kwam haha. Ik heb het in elk geval even aangepast naar Vodafone in mijn reactie. Als het abonnement echt wordt beëindigd per 1 oktober dan kan je het beste even navragen bij Vodafone of jouw nummer dan ook wordt vrijgegeven per die datum. Dan kunnen we namelijk door middel van een urgentie aanvraag voor nummerbehoud jouw nummer eerder overnemen. Hiervoor zal Vodafone het nummer dan wel vrij moeten zonder de maand opzegtermijn.
hi wietske, kun je die urgentie aanvraag in gang zetten svp?
lijkt erop dat nummer idd wordt vrijgegeven per 1 okt, abo stopt in elk geval vanuit werkgever.
thx
Reputatie 5
Badge +12
Natuurlijk, geen probleem! Ik heb een urgentieverzoek voor je ingediend. Ik zie alleen nu dat ons systeem de aanvraag voor nummerbehoud helemaal heeft geannuleerd. Ik heb daarom een nieuwe aanvraag ingediend. Het is nu weer even wachten op de goedkeuring voor nummerbehoud zodat ik een nieuw urgentieverzoek kan indienen. Ik houd dit zelf vanaf morgenmiddag even in de gaten zodat ik een nieuwe urgentieaanvraag kan indienen. Sorry voor het ongemak!
oei, goed dat we ff checken 😉
Reputatie 5
Badge +12
Ben ik weer 😉 Ik zie dat er nu weer wat anders speelt met nummerbehoud dus ik ben er nog even mee bezig. Mocht ik meer weten dan zal ik dat hier updaten in jouw topic!
Hi ik heb ook een goedkeuringsformulier vanuit Vodafone ontvangen
heb je dat nodig?
Reputatie 5
Badge +7
Hi, als je deze zou willen mailen naar documenten@ben.nl zou dat heel fijn zijn.
hi Jill / Wietske,

ik heb document van VF gestuurd naar de mailbox.
Loopt de nummersortering nu?
kan ik miv as maandag gewoon met eigen nummer en BEN simcard bellen?
thanks
Met vriendelijke groet, Humphrey
Reputatie 5
Badge +12
Ik heb inmiddels wat voor je kunnen uitzoeken! Ik zie dat wij nog op terugkoppeling wachten van Vodafone. Je kunt dus het beste even contact opnemen met hun om te vragen of ze vandaag nog de aanvraag willen goedkeuren. Dan kan ik op dat moment een nieuw urgentieverzoek indienen zodat jouw telefoonnummer hopelijk maandag nog kan worden overgezet. Houd je mij op de hoogte?
hi
zojuist met VF gebeld, Groot Zakelijk.
zij gaven aan dat er geen blokkade op het nr staat. (er zou non blocking o.i.d. staan)
watvoor terugkoppeling ontbreekt er volgens jou?

ik heb zojuist nogmaals het Overdrachtsformulier telefonie contract gemaild naar documenten@ben.nl
hoor graag of ik nog iets moet doen
Reputatie 5
Badge +12
Dankjewel voor de snelle reactie! Ik heb op 25 september een verzoek ingediend voor nummerbehoud maar dit verzoek is nog niet beantwoord door Vodafone waardoor wij nu geen urgentieverzoek kunnen indienen 🙂
hmm en nu? want VF geeft aan dat ze klaar zijn, geen blok, en verwijzen naar de nieuwe partij
is het getekende formulier niet voldoende goedkeuring?
Reputatie 5
Badge +12
Helaas niet, ik heb het formulier overigens wel ontvangen! Zij dienen jouw nummer officieel vrij te geven via het nummerbehoudsysteem. Daarom zijn wij nu aan het wachten.
hi wietske, net met VF gebeld: zij geven aan dat het nr al per 25 sept is vrijgegeven (in het landelijke systeem, neem aan dat dat het systeem is waar jij het ook over had).
zij geven aan dat eventueel portering nogmaals aangevraagd moet worden, maar er zijn geen blokken issues en nr is al vrijgegeven volgens de helpdesk
Reputatie 5
Badge +12
Ik zie alleen echter dat zij de aanvraag voor nummerbehoud, die ik op 25 september heb ingediend, nog niet hebben beantwoord. Hierdoor hebben we nog geen toestemming via het nummerbehoudsysteem om het telefoonnummer van Vodafone over te nemen. Daar is het wachten nu op.
hi wietske, is er al vooruitgang?
kan ik nog iets anders doen richting VF? hoor graag, Met vriendelijke groet, Humphrey
Reputatie 5
Badge +12
Ik heb toevallig vanmorgen nog even gekeken! Ik zag dat de aanvraag voor nummerbehoud was afgewezen omdat er al een lopend verzoek zou zijn. Ik heb dit nu weer intern doorgezet richting de juiste afdeling. Heb je niet elders nog een andere bestelling met nummerbehoud geplaatst?
nee, alleen via BEN, wel aangegeven bij bestellen en het aanvraagformulier ingevuld zoals verzocht.
Reputatie 5
Badge +12
Mijn collega is ermee bezig. Mocht ik meer weten dan ben je de eerste die het weet!
Hoi, is er al iets bekend mbt mijn nummer van VF?
thanks, Met vriendelijke groet, Humphrey
Reputatie 3
Badge +2
Hoi Humphrey, ik kan me voorstellen dat je een update wilt hierover dus ik heb zojuist nagevraagd of er al een terugkoppeling is gekomen vanuit Vodafone. Wij hebben helaas nog geen terugkoppeling van Vodafone mogen ontvangen over jouw nummerbehoud. We wachten nog op antwoord van hen.
Hoi, ben ik weer.
is er al iets meer bekend van onze vrienden van vodafone?
op zich wel fijn gratis bellen, maar ben beetje nerveus dat ik dalijk ineens mijn nummer kwijt ben ;-?

thanks, Met vriendelijke groet, Humphrey
Reputatie 5
Badge +12
Ik begrijp dat je behoefte hebt aan een update! Ik zie dat we nog altijd wachten op een terugkoppeling vanuit Vodafone. We hebben dit doorgezet zodat Vodafone op de hoogte is. Vanaf dat moment kunnen we een nieuwe aanvraag voor nummerbehoud indienen. Bedankt voor je mega geduld!

Reageer