Beantwoord

Nummerbehoud van KPN naar BEN

• 2 januari 2018
  • 12 reacties
  • 335 keer bekeken

Goedendag

ik heb nog steeds mijn telefoonnummer niet actief bij BEN
KPN heeft via een brief aangegeven dat ze mijn nummer hebben vrijgegegen
maar wanneer ik mijn nummer bel ( ik heb de oude telefoon ingeleverd) dan krijg ik nog steeds de voicemail van KPN.
iets gaat hier niet goed...
hoe kan dit opgelost worden

groeten Herman
icon

Beste antwoord door Angelique 3 januari 2018, 09:54

Bedankt voor het sturen van alle informatie, Herman. Zoals aangeven in een privébericht blijkt jouw nummer bij de serviceaanbieder Sympac actief te zijn op het KPN netwerk. Om deze reden hebben wij van KPN de informatie gehad dat jouw nummer niet bij hun actief zou zijn. Direct heb ik een nieuwe aanvraag ingediend maar dit keer bij Sympac. Binnen 48 uur ontvang je meer informatie over de ingediende aanvraag met hopelijk een goedkeuring om jouw nummer zo snel mogelijk over te mogen nemen.
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hoi Herman12, begrijpelijk is dat jij wilt weten wanneer je gebruik kunt gaan maken van je eigen nummer bij ons! Uit jouw bericht begrijp ik dat er nog geen informatie is over nummerbehoud en wanneer wij jouw nummer daadwerkelijk mogen en kunnen overnemen. Heb jij toevallig een ordernummer van de bestelling die destijds bij ons is geplaatst? Ons ondernummer begint met 333... Als je het ordernummer hebt gevonden, zou je dit nummer hier willen doorgeven zodat ik voor je na kan kijken hoe het ervoor staat?

Heb je geen ordernummer die begint met 333? Zou je dan de volledige naam op het contract met daarbij het mobiele nummer, postcode + huisnummer en geboortedatum willen doorsturen in een privébericht naar het moderator account?
Alvast bedankt!
Reputatie 6
Badge +8
Bedankt voor het sturen van alle informatie, Herman. Zoals aangeven in een privébericht blijkt jouw nummer bij de serviceaanbieder Sympac actief te zijn op het KPN netwerk. Om deze reden hebben wij van KPN de informatie gehad dat jouw nummer niet bij hun actief zou zijn. Direct heb ik een nieuwe aanvraag ingediend maar dit keer bij Sympac. Binnen 48 uur ontvang je meer informatie over de ingediende aanvraag met hopelijk een goedkeuring om jouw nummer zo snel mogelijk over te mogen nemen.
hallo Angelique

dank voor de update,
ik kreeg bericht dat de omzetting op 5 februari plaats zou vinden:
Sympac heeft je aanvraag voor nummerbehoud goedgekeurd. Het overzetten van je mobiele nummer is gepland op 05-02-2018.

ik hoop toch werkelijk dat dit een type fout is en dat het 5 JANUARI is
5 februari betekent dat ik 6 weken geen telefoon heb, dat is niet meer voor te stellen in deze tijd ...

groeten herman
Reputatie 6
Badge +8
Ik vrees dat het inderdaad 5 februari is, Herman. Bij het overnemen van een nummer zowel zakelijk als particulier moeten wij een opzegtermijn van één maand in acht nemen van de huidige provider, mits er een schriftelijke goedkeuring is vanuit de huidige provider waar de informatie staat dat wij jouw nummer binnen enkele werkdagen mogen overnemen.
hallo Angelique

5 februari is niet acceptabel.
ik heb een brief van KPN dan per 8-12-2017 het nummer is vrijgegeven

ik heb deze brief als bijlage meegegeven.

ik hoop werkelijk dat er een andere oplossing komt want je zult toch ook begrijpen dat 6 weken zonder telefoon niet meer van deze tijd is

groeten herman
Reputatie 6
Badge +8
Begrijp ik helemaal, Herman. Ik kan de goedgekeurde aanvraag voor je wijzigen naar een eerdere datum, alleen kan het wel zijn dat deze aanvraag afgewezen kan worden door Sympac omdat er geen maand opzegtermijn in acht wordt genomen. Laat je het mij weten als ik de datum kan vervroegen? Let wel, bij een wijziging komt het goedgekeurde verzoek te vervallen.
Halli Angelique

nummerbehoud en wachten tot 5 februari is geen optie. Dan heeft nummer behoud totaal geen zin. Nummerbehoud was bedoeld om niet alles en iedereen ( whatsapps vrienden instellingen etc, geen ander telefoonnummer te hoeven door te geven) nou dat kan tot 5 februari heel vaak!

dus svp meteen aanvragen en zsm (bv meteen want dat telefoonnummer 06[edit] kan ik nu niet meer bereiken, telefoon met SIM is ingeleverd bij mijn oude werkgever)

ik begrijp dat jij er niets aan kunt doen maar ik ben echt niet blij. het is verdorie 2018.

geef je door wanneer het is mislukt?

groeten herman
Reputatie 6
Badge +8
Als het aan mij had gelegen dan hadden wij jouw nummer gister al overgenomen! Ik heb opnieuw een verzoek ingediend voor aankomende vrijdag 5 januari. Het kan zijn dat het iets langer de tijd in beslag neemt voordat wij een antwoord krijgen op het verzoek, dit omdat het verzoek handmatig opgepakt zal worden door Sympac omdat het een 'uitzonderlijk' verzoek is. Ik duim voor je dat er een goedkeuring komt! Mocht er een afwijziging zijn, dan zal Sympac een nieuwe voorgestelde datum aan ons doorgeven. Als dit een datum is met een mand opzegtermijn, dan raad ik je aan om contact op te nemen met Sympac met de vraag of je eerder mag overstappen en er geen maand opzegtermijn in acht genomen hoeft te worden. Voor nu is het even afwachten wat het opnieuw ingediende verzoek gaat doen.
Bedankt zover
we wachten even vrijdag af
groeten herman
Reputatie 6
Badge +8
Ik zie dat er goed nieuws is, Herman. Sympac heeft het ingediende verzoek goedgekeurd en morgen nemen wij jouw nummer over! Alvast veel plezier met je nieuwe Ben abonnement.
Ik zie het.
het werkt nu gelukkig

hartelijk dank voor je inzet

groeten Herman

nb ik had volgens mij wel de KPN zakelijk (Sympac) opgegeven toen in nummerbehoud aanvroeg
Reputatie 6
Badge +8
Tijdens de bestelling is er KPN zakelijk op gegeven, toch bleek jouw nummer bij Sympac onder gebracht te zijn. Erg prettig om te lezen dat je sinds vandaag gebruik kunt maken van je Ben abonnement met daarbij je eigen nummer. Heel veel plezier met het abonnement.

Reageer