Beantwoord

Nummerportering zakelijk klantnummer niet herkend van Routit (KPN telefoonnummer)

  • 30 August 2019
  • 5 reacties
  • 837 keer bekeken

Nieuw contract: nummerportering echter een hoofdpijn dossier... misschien toch er van af zien.

Ik heb een nieuw telefoonabonnement aangevraagd incl. nummer portering. Het is op dit moment een zakelijk nummer en loopt via Routit (gebruikt KPN netwerk). Bij verschillende pogingen geen succes om een portering in gang te zetten. Er wordt gevraagd om een klant nummer, maar het klantnummer is een Routit klantnummer dat wordt niet herkend. De app weigert hem consistent.

Uiteindelijk de helpdesk gebeld. Na 20 minuten in de wacht de mededeling dat ik eerst bij KPN het klant nummer zou moeten opvragen. Daar heb ik echter geen contract of klantnummer. Routit weer gebeld. Die geven aan dat alle andere aanbieders er geen moeite mee hebben en dat bij Ben bekend is dat men moeite heeft met het overnemen van zakelijke nummers. Advies: kies een andere provider.

Nogmaals een poging om met de helpdesk te bellen. Weer 20 min.
Beste Ben... graag kom ik bij jullie, maar wil wel mijn eigen nummer houden. Anders zie ik toch me genoodzaakt om de order te cancellen...

mvg

W. Bertels
icon

Beste antwoord door Merve 2 September 2019, 10:00

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hi! Wat vervelend dat het niet meteen in één keer is gelukt. Ik kan me voorstellen dat je dit niet fijn vindt. Het verzoek is inmiddels al goedgekeurd. Kan ik misschien iets anders voor je betekenen?
Her is inderdaad gelukt. Eerst verschillende keren terugverwezen naar de site en app om het zelf te doen. Vervolgens een helpdesk medewerker die precies hetzelfde deed. Uiteindelijk een volhardende helpdeskmedewerker die haar stinkende best deed en buiten de gebaande paden dacht. Zelf ondertussen bellen met de helpdesk van de andere provider voor de routit dienst van kpn. Toen stap voor stap het proces gevolgd aan twee kanten en het is gelukt.
Reputatie 5
Badge +6
Ik zal je een kleinigheidje opsturen om het goed te maken. Wat vindt je hiervan?
Aardig aangeboden Merve, maar is niet nodig. Ik ga er vanuit dat alles nu gewoon voorspoedig gaat lopen en dat ik aan Ben een fijne provider ga hebben.
Reputatie 5
Badge +9
Daar gaan we vanaf nu wel vanuit! Ik wens je alvast een fijn weekend!

Reageer