overstappen

• 18 juni 2018
  • 11 reacties
  • 124 keer bekeken

hoi,
Mijn t-mobile abo loopt tot 21 november 2018.
Nu wil ik overstappen naar Ben.
Wanneer kan ik dit aanvragen met nummerbehoud ?
is dat 3 of 4 maanden voor het einde van mijn huidige contract?

mark

11 reacties

Reputatie 5
Badge +7
Hi Markp74, superleuk dat je naar ons wilt overstappen! Je kunt bij ons 120 dagen voor het einde van jouw contract een verzoek tot nummerbehoud indienen. Let er alleen wel op dat het Ben abonnement na 60 dagen actief wordt. Je komt daardoor wel met dubbele kosten. Om dit te voorkomen kun je het best 60 dagen voor de einddatum een verzoek tot nummerbehoud indienen.
Zal dus niemand doen als je dan dubbel maandlasten krijgt.
Reputatie 5
Badge +7
Daarom geef ik het ook aan. Ik wil natuurlijk niet dat je voor verrassingen komt te staan. Als je de aanvraag 60 dagen voor de einddatum doet dan zit je helemaal veilig.
Mijn huidige gsm houd het geen 2/3 maanden meer uit dus ik moet zo snel mogelijk een andere.
Dan word het dus ff verder kijken.
bedankt
Reputatie 5
Badge +12
Geen probleem Mark! In de toekomst blijf je natuurlijk hartstikke welkom 😃
Mijn huidige gsm houd het geen 2/3 maanden meer uit dus ik moet zo snel mogelijk een andere.
bedankt

Ik wil pas dat mijn abonnement half augustus ingaat. Hoe geef ik dat aan?
Reputatie 5
Badge +12
bedankt

Ik wil pas dat mijn abonnement half augustus ingaat. Hoe geef ik dat aan?

Goede vraag Rita! Zodra jouw bestelling is afgeleverd dan zullen wij een aanvraag doen voor nummerbehoud bij jouw huidige provider. Zodra het verzoek is goedgekeurd voor nummerbehoud dan ontvang je van ons een e-mail. Via deze e-mail kan je zelf een datum voor nummerbehoud inplannen. Dat komt dus helemaal goed! 😃
Ik hoor bij Belsimpel dat je wel 4 maanden van te voren over kan naar Ben zonder dubbele kosten en wel via porting on demand systeem klopt dit ??
Reputatie 5
Badge +12
Ik hoor bij Belsimpel dat je wel 4 maanden van te voren over kan naar Ben zonder dubbele kosten en wel via porting on demand systeem klopt dit ??

Dat klopt niet helemaal Mark! Je kunt bij ons inderdaad wel 120 dagen van tevoren een aanvraag voor nummerbehoud doen maar het abonnement wordt wel automatisch 60 dagen na de besteldatum actief met het Ben telefoonnummer. Het abonnement bij T-Mobile zeggen we voor je op zodra het nummer naar ons wordt overgezet.
Even voor de duidelijkheid ik zit nu bij T-mobile en wil via belsimpel naar Ben.
belsimpel zegt dat ik 4 maanden voor het einde van mijn contract nummerbehoud en een abonnement kan aan vragen bij jullie, en dat dit bij einde T- mobile ingaat en dat zonder dubbele kosten.
?????
ik weet het nu niet meer
Reputatie 5
Badge +12
Begrijpelijk dat er hierdoor verwarring is ontstaan! De informatie die je van Belsimpel is ontvangen is niet helemaal volledig. Het kan dus wel degelijk zo zijn dat je een periode hebt van 60 dagen waarin je een overlap hebt qua abonnementen. Mijn advies zou daarom ook zijn om maximaal 60 dagen van tevoren de overstap aan te vragen met nummerbehoud vanuit T-Mobile naar ons. Zo voorkom je deze dubbele kosten.

Reageer