Beantwoord

Telefoonnummer nog niet omgezet?

• 1 maart 2018
  • 7 reacties
  • 202 keer bekeken

Goedemiddag,

Op 6-2 heb ik een mail gehad met dat ik mijn abonnement is gestart. Afgelopen week heb ik de simkaart geactiveerd, maar ik zie nog het tijdelijke nummer. Wanneer wordt mijn nummer dan omgezet?

Alvast bedankt!

Groet,
Anouk
icon

Beste antwoord door Rox 2 maart 2018, 08:19

Ohjeetje Anouk, dat schiet natuurlijk niet op! Ik kan me goed voorstellen dat jij niet kunt wachten om je Ben abonnement in gebruik te nemen, met je eigen vertrouwde telefoonnummer. Ik ben meteen het systeem ingedoken en zie dat KPN het verzoek tot nummerbehoud heeft afgewezen. Ze geven hierbij als reden: De aanvraag van je nummerbehoud is afgewezen vanwege de volgende reden: Het opgegeven mobiele nummer is niet in gebruik bij de aanbieder die je hebt opgegeven. Ik heb je een e-mail gestuurd met meer informatie.

KPN geeft dus aan dat het telefoonnummer dat jij bij de aanvraag hebt ingevuld niet actief is op hun netwerk. Klopt het dat jouw telefoonnummer niet meer actief is, of is KPN niet de juiste aanbieder? Het tijdelijk nummer is op 06-02 automatisch geactiveerd omdat jouw nummerbehoud niet binnen 60 dagen was gerealiseerd.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hoi Anouk! Zoals beloofd ga ik de bundel kosten aan je vergoeden, ik kan hier echter pas een verzoek voor indienen zodra het nummerbehoud heeft plaatsgevonden zodat we in een keer het hele bedrag aan je kunnen vergoeden. Kun jij mij een berichtje sturen als jij je Ben simkaart met je eigen nummer kunt gebruiken? Dan ga ik dit in orde brengen voor je 😃
Dag Rox,

Daar ben ik weer! Mijn nummer wordt begin april omgezet, maar zojuist toch een factuur ontvangen voor de maand februari. Kun je die terugdraaien zoals aangegeven?

Groet,
Anouk
Reputatie 7
Badge +7
Helemaal super Anouk 😃 Ik heb er alle vertrouwen in. Mocht je toch nog ergens tegen aan lopen trek dan gerust aan de bel, je weet me te vinden 😉
Thanks! Ik heb de link in de mail ingevuld. Nu hopen dat het dit keer goed gaat 🙂
Reputatie 7
Badge +7
Aaah dat verklaart waarom het verzoek is afgewezen, Anouk! Ik heb meteen de aanvraag aangepast en opnieuw voor je ingediend 🙂 Jij had inderdaad een email moeten ontvangen toen het verzoek is afgewezen, sorry dat dit niet is gebeurd. Als jij tot het moment van de overname jouw Ben simkaart niet gebruikt mag ik de Ben bundelkosten voor je vergoeden, het is natuurlijk onzin om dubbel te betalen als jij ons abonnement nog niet gebruikt!
Hi Rox,

Dank voor je bericht! Ik vind het wel een beetje raar dat ik dan geen melding heb gehad dat het nummerbehoud niet gelukt is. Mijn huidige provider is niet KPN, maar T-Mobile. Kunnen jullie nu als nog mijn nummer omzetten?

En hoe zit het met betalen? Ik maak nu namelijk nog geen gebruik van het Ben-abonnement en betaal ook nog eens een duurder tarief bij T-Mobile, terwijl ik had verwacht dat Ben die zou opzeggen.

Groet,
Anouk
Reputatie 7
Badge +7
Ohjeetje Anouk, dat schiet natuurlijk niet op! Ik kan me goed voorstellen dat jij niet kunt wachten om je Ben abonnement in gebruik te nemen, met je eigen vertrouwde telefoonnummer. Ik ben meteen het systeem ingedoken en zie dat KPN het verzoek tot nummerbehoud heeft afgewezen. Ze geven hierbij als reden: De aanvraag van je nummerbehoud is afgewezen vanwege de volgende reden: Het opgegeven mobiele nummer is niet in gebruik bij de aanbieder die je hebt opgegeven. Ik heb je een e-mail gestuurd met meer informatie.

KPN geeft dus aan dat het telefoonnummer dat jij bij de aanvraag hebt ingevuld niet actief is op hun netwerk. Klopt het dat jouw telefoonnummer niet meer actief is, of is KPN niet de juiste aanbieder? Het tijdelijk nummer is op 06-02 automatisch geactiveerd omdat jouw nummerbehoud niet binnen 60 dagen was gerealiseerd.

Reageer