Beantwoord

Wanneer kan ik nummerbehoud aanvragen bij een nieuw abonnement?

• 11 maart 2018
  • 7 reacties
  • 367 keer bekeken

Ik heb net 2x een nieuw abo afgesloten voor mijn vrouw en voor mij, omdat ik bij mijn oude provider t-mobile kon verlengen en er vanuit ging dat ik dan ook kon overstappen naar Ben, omdat ik daar betere voorwaarden kreeg.
Nu krijg ik een melding dat mijn nummerbehoud afgewezen is en dat ik over 60 dagen dubbele kosten heb. Als ik dat had geweten had ik nog wel even gewacht. Kan iemand mij helpen?
icon

Beste antwoord door Angelique 12 maart 2018, 11:36

Hoi Bvanpraet, welkom op het forum! Leuk dat jij en jouw vrouw ervoor hebben gekozen een abonnement bij ons te nemen! Nu begrijp ik goed dat jullie beide niet zitten te wachten op dubbele kosten van zowel de huidige provider T-Mobile als van ons, omdat het abonnement eerder geactiveerd zal worden dan dat de bedoeling is!

Klopt het dat jullie de abonnementen hebben aangevraagd via een (externe) winkel dan Ben.nl? In dat geval mag je contact opnemen met de winkel om beide abonnementen te annuleren mocht je niet zitten te wachten op dubbele kosten. Annuleren kan tot 14 dagen. Tegen de tijd dat overstappen met nummerbehoud mogelijk is, vraag je gewoon weer een nieuw abonnement aan 🙂

Wanneer je kunt overstappen en welke wensdatum je het beste kunt invullen bij nummerbehoud tegen die tijd, dat lees je door hier te klikken.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hoi Bvanpraet, welkom op het forum! Leuk dat jij en jouw vrouw ervoor hebben gekozen een abonnement bij ons te nemen! Nu begrijp ik goed dat jullie beide niet zitten te wachten op dubbele kosten van zowel de huidige provider T-Mobile als van ons, omdat het abonnement eerder geactiveerd zal worden dan dat de bedoeling is!

Klopt het dat jullie de abonnementen hebben aangevraagd via een (externe) winkel dan Ben.nl? In dat geval mag je contact opnemen met de winkel om beide abonnementen te annuleren mocht je niet zitten te wachten op dubbele kosten. Annuleren kan tot 14 dagen. Tegen de tijd dat overstappen met nummerbehoud mogelijk is, vraag je gewoon weer een nieuw abonnement aan 🙂

Wanneer je kunt overstappen en welke wensdatum je het beste kunt invullen bij nummerbehoud tegen die tijd, dat lees je door hier te klikken.
Wij hebben idd ergens anders het abo besteld. Ik ga het meteen regelen.
Hartelijk dank voor de reactie.

Groetjes, Boy
Reputatie 6
Badge +8
Heel veel succes en tot snel weer! 🙂
We hebben toch besloten om het zo te laten en uitgesteld nummerbehoud aangevraagd. Ik neem aan dat als ik mijn oude simkaart tot aan het einde van mijn oude abonnement in mijn telefoon laat zitten er aan mijn nummer niks veranderd en dat ik dan mijn nieuwe simkaart met hetzelfde nummer in mijn telefoon kan stoppen?
Reputatie 7
Badge +7
Hoi bvanpraet! Jij kunt gewoon je huidige T-Mobile simkaart blijven gebruiken tot het moment van overname. Wel is het zo dat als nummerbehoud niet binnen 60 dagen na bestellen plaatsvind het tijdelijke nummer wordt geactiveerd op de Ben simkaart, dit betekend dat je vanaf 11 mei met dubbele kosten komt te zitten, ik kan me goed voorstellen dat jullie daar absoluut niet op zitten te wachten. Ik wil je daarom alsnog aanraden om de bestellingen beide te annuleren en in Mei opnieuw te plaatsen om de dubbele kosten te voorkomen 😉
We hebben het toch zo gelaten.
Nog bedankt voor de info hierover.
Mijn vrouw kreeg net een telefoontje van jullie dat het nieuw afgesloten abonnement geen belminuten zou hebben terwijl in de bestelling van belsimpel toch echt 100 minuten staat.
Graag uw reactie hierop.

Groetjes, N.W.M van Praet
Reputatie 6
Badge +8
Dat is wel heel gek! Ik wil graag het advies geven om contact op te nemen met de telefonische klantenservice met jouw vrouw. Samen kunnen we nakijken hoe het zit met de belminuten die nu opeens niet meer van toepassing zouden zijn.

Reageer