Nummerbehoud status.

• 3 oktober 2017
  • 7 reacties
  • 113 keer bekeken

Hoi,

Ik heb 2 weken geleden een abonnement bij jullie besteld met nummerbehoud. Ik heb ondertussen een sim kaart ontvangen, maar nog niks gehoord over het nummerbehoud. Dit terwijl mijn oude abonnement bij KPN over een week al afloopt.

Ik zou graag willen weten of ik ook over een week bereikbaar ben op mijn eigen nummer.

Met vriendelijke groet,
Jelle

Dit topic is gesloten

7 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hoi Jelle! Wat tof dat je hebt besloten om gezellig naar Ben over te komen! Ik kan me goed voorstellen dat je precies wil weten waar je aan toe bent en niet kunt wachten om je Ben abonnement in gebruik te nemen. Natuurlijk kijk ik graag voor je na hoe het ervoor staat met jouw nummerbehoud. Heb je voor mij het ordernummer (33..) van de bestelling? Dan duik ik het systeem in voor je!
Hoi Rox,

Bedankt voor de snelle reactie!

Op de aankoopfactuur die ik heb ontvangen staan 2 nummers:
Referentie: 333502841
Ordernummer: 6637104
Reputatie 7
Badge +7
Je bent een topper Jelle! Ik ben het systeem ingedoken en zie dat KPN het verzoek tot nummerbehoud heeft goedgekeurd. Ik zie ook dat Ben jou hier op 19-09 om 07:56 een email over heeft gestuurd:

Hallo Jelle,

KPN heeft je aanvraag voor nummerbehoud goedgekeurd. Het overzetten van je mobiele nummer is gepland op 19-10-2017.

Tijdens het overzetten van je mobiele nummer is het mogelijk dat je tijdelijk, zowel op je oude als op je nieuwe simkaart, even niet bereikbaar bent. Zodra je merkt dat je niet meer bereikbaar bent op je oude simkaart, kun je je nieuwe Ben simkaart in je mobiele telefoon plaatsen. Vanaf dat moment probeert de Ben simkaart verbinding te maken met het netwerk.

Het beste is om de dag van het overzetten van je mobiele nummer in Nederland te zijn. Ben je op die dag in het buitenland, dan kan het langer duren voordat je nummerbehoud is afgerond. Tip: Zet altijd je mobiele telefoon een keer uit en aan, als je niet bereikbaar bent.

Na het overzetten kun je gebruikmaken van je Ben simkaart. Je abonnement is vanaf dat moment actief.

Heb je nog vragen? Kijk dan even op www.ben.nl/klantenservice.

Ik wens je een fijne dag toe!

Nog 2 weekjes geduld dus en dan kun je eindelijk jouw Ben abonnement in gebruik nemen 😃
Bedankt voor je reactie!

Ik ben gaan zoeken in mijn mailbox maar ik heb 19-09 geen mail ontvangen, vreemd.

Daarnaast is 19-10-2017 eigenlijk te laat. Ik heb het even opgezocht maar 06-10-2017 loopt mijn oude abonnement af. Betekent dat dat ik meer dan een week onbereikbaar ben?
Reputatie 7
Badge +7
Hmm is de email wellicht in je spambox terecht gekomen? Hij is vanaf een no-reply adres verstuurd dus het kan zijn dat dit als reclame is gezien door je mail. Je zal absoluut niet onbereikbaar zijn, KPN zal jouw telefoonnummer actief houden tot het moment van overname. Zodra Ben jouw nummer heeft overgenomen zetten we het abonnement voor je stop. De reden dat KPN het nummerbehoud heeft goedgekeurd komt omdat er voor de overzetting altijd een maand opzegtermijn in acht genomen moet worden. Jij kunt tot 19 oktober gewoon je KPN kaart blijven gebruiken. Zodra jouw telefoonnummer is overgezet naar je Ben simkaart zul je merken dat je KPN simkaart geen netwerk meer heeft. Ben zal je hier dan ook nog per sms en email van op de hoogte stellen dat jij je Ben simkaart in gebruik kunt nemen.

Het omzetten gebeurd zoveel mogelijk 's nacht en 's ochtends vroeg zodat jij hier zo min mogelijk hinder van ondervind.
Oke. Dus dan wordt mijn KPN abonnement nog even verlengd om die week te overbruggen.
De mail zat inderdaad in mijn spambox. Misschien goed om bij jullie te kijken of hij minder spammy verzonden kan worden.

https://litmus.com/blog/preventing-deliverability-issues-3-things-to-check-before-you-send-your-next-campaign

Bedankt voor de moeite en info in ieder geval!
Reputatie 7
Badge +7
Dat klopt als een bus Jelle! Bedankt voor de tip! Ik ga het doorgeven aan de mail afdeling! Heel erg graag gedaan #Benervoorjou Heel veel plezier alvast met je nieuwe Ben abonnement!