Beantwoord

nummerbehoud versnellen ?

• 28 december 2018
  • 1 reactie
  • 118 keer bekeken

Ik heb mijn vriendin een nieuwe phone gegeven voor de kerst. Alleen, de oude sim-kaart was te groot voor de phone, en kleiner laten knippen was niet meer mogelijk. Er was dus een nieuwe sim-kaart nodog. Ze had een abonnement bij Hi, maar bij Ben vonden we een veel gunstiger abonnement.
Alleen duurt het nou nog een maand voordat de Ben simkaart wordt geactiveerd, wegens dat nummerbehoud. Dat is wel een beetje jammer, want als je een nieuwe phone hebt wil je hem natuurlijk ook meteen gebruiken. . Vooral ook omdat er bij Hi geen dataverbruik is inbegrepen in het abonnement , en bij Ben wel.
Ik snap dat er een opzegtermijn is van 1 maand bij de oude provider, maar nou vraag ik me af , kan die procedure nog wat versneld worden ? Ik wil gerust die ene maand nog abonnementskosten betalen aan de oude provider, maar sneller overstappen naar Ben met nummerbehoud zou fijn zijn, en het lijkt me een technisch vrij simpele handeling om dat nummer vrij te geven (?).

Als het niet kan, heeft het dan nog zin om een nieuwe (kleinere) nanosimkaart aan te vragen bij de oude provider, voor die laatste maand ? Of gaat er dan ook lange tijd overheen voordat je die simkaart in huis hebt ?
icon

Beste antwoord door Romy 31 december 2018, 10:35

Hi Jolanda. Wat een mooi kerstcadeau! En wat leuk het telefoonnummer wordt meegenomen naar Ben. Ik kan me heel goed voorstellen dat jouw vriendin meteen gebruik wilt maken van het abonnement. Hiervoor zou je contact moeten leggen met de oude provider met het verzoek het nummer eerder vrij te geven. Wij hebben helaas geen invloed op deze datum. Ik kan jouw vriendin in de tussentijd wel een ander telefoonnummer geven en haar op die manier volledig gebruik te kunnen laten maken van het abonnement.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 5
Badge +6
Hi Jolanda. Wat een mooi kerstcadeau! En wat leuk het telefoonnummer wordt meegenomen naar Ben. Ik kan me heel goed voorstellen dat jouw vriendin meteen gebruik wilt maken van het abonnement. Hiervoor zou je contact moeten leggen met de oude provider met het verzoek het nummer eerder vrij te geven. Wij hebben helaas geen invloed op deze datum. Ik kan jouw vriendin in de tussentijd wel een ander telefoonnummer geven en haar op die manier volledig gebruik te kunnen laten maken van het abonnement.

Reageer