Beantwoord

Tijdelijk nummer zichtbaar bij sms na nummerbehoud

• 19 maart 2018
  • 15 reacties
  • 336 keer bekeken

Hallo,

Vandaag is mijn nieuwe abonnement bij Ben ingegaan. Eindelijk haha

Ik heb gekozen voor nummerbehoud.
Vanmorgen nieuwe simkaart in mijn iPhone 6s gestopt en gaan.
Nu moest ik op mijn telefoon aangeven of ik met mijn oude nummer wil doorgaan, dit heb ik dan ook gekozen.
Echter kan ik nu geen sms / mms meer ontvangen. Verzenden kan wel, maar dan wordt mijn "nieuwe" nummer zichtbaar bij de ontvanger. Dit klopt niet lijkt mij, heb toch niet voor niets voor nummerbehoud gekozen???
Ook als ik iemand bel dan bel ik vanaf mijn "nieuwe" ongevraagde Ben nummer...

Wat kan ik hieraan doen of wat kunnen jullie hieraan doen?
Dit is vervelend en vooral heel erg lastig!

Mvg T Jansen
icon

Beste antwoord door Rox 19 maart 2018, 13:31

Aii, T Jansen, dat is natuurlijk helemaal geen mooi begin van jouw tijd bij de gezelligste provider van Nederland! Ik denk dat ik jouw gelukkig meteen gerust kan stellen want dit probleem komt vaker voor bij iPhone gebruikers en is gelukkig heel makkelijk op te lossen. Het enige wat jij hoeft te doen is de iMessage functie uit te schakelen en weer aanzetten en vervolgens jouw mobiele telefoon even helemaal uit en weer aanzetten.

Bij veel iPhone's blijft het tijdelijk nummer automatisch in het toestel staan, super onhandig natuurlijk. Als jij bovenstaande stapjes uitvoert zal jij gewoon met jouw eigen vertrouwde telefoonnummer moeten kunnen bellen en sms'en!
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Aii, T Jansen, dat is natuurlijk helemaal geen mooi begin van jouw tijd bij de gezelligste provider van Nederland! Ik denk dat ik jouw gelukkig meteen gerust kan stellen want dit probleem komt vaker voor bij iPhone gebruikers en is gelukkig heel makkelijk op te lossen. Het enige wat jij hoeft te doen is de iMessage functie uit te schakelen en weer aanzetten en vervolgens jouw mobiele telefoon even helemaal uit en weer aanzetten.

Bij veel iPhone's blijft het tijdelijk nummer automatisch in het toestel staan, super onhandig natuurlijk. Als jij bovenstaande stapjes uitvoert zal jij gewoon met jouw eigen vertrouwde telefoonnummer moeten kunnen bellen en sms'en!
Hoi, inmiddels twee keer deze stappen doorgelopen maar helaas zonder resultaat... ?

Nog andere tips en / trucs?

Ik verstuur nu nog steeds onder mijn nieuwe nummer.

Gr T Jansen
Reputatie 7
Badge +7
Aaaah wat balen! Ik ben meteen het systeem ingedoken en ik heb de oorzaak van het probleem kunnen achterhalen, niks aan de hand gelukkig! Jouw omzetting is alleen nog niet helemaal afgerond. Als ik bij de status van jouw nummerbehoud kijk zie ik het volgende staan: 'Het overzetten van je nummer vindt op dit moment plaats. Je hoeft niets te doen en krijgt vanzelf sms van mij wanneer dit gelukt is'

Nog een heeeel klein beetje geduld en dan kun jij je eigen vertrouwde telefoonnummer gaan gebruiken op jouw Ben simkaart 😉
Aaaah wat balen! Ik ben meteen het systeem ingedoken en ik heb de oorzaak van het probleem kunnen achterhalen, niks aan de hand gelukkig! Jouw omzetting is alleen nog niet helemaal afgerond. Als ik bij de status van jouw nummerbehoud kijk zie ik het volgende staan: 'Het overzetten van je nummer vindt op dit moment plaats. Je hoeft niets te doen en krijgt vanzelf sms van mij wanneer dit gelukt is'

Nog een heeeel klein beetje geduld en dan kun jij je eigen vertrouwde telefoonnummer gaan gebruiken op jouw Ben simkaart ;)
Rox, jij bent de beste!
Was een beetje ongeduldig dan blijkbaar haha

Dank je wel!
Reputatie 7
Badge +7
Hahaha heel erg graag gedaan! #Benervoorjou Ik kan het je natuurlijk ook niet kwalijk nemen dat je niet kunt wachten om met je Ben abonnement aan de slag te gaan 😉 Heel veel plezier gewenst alvast!
Reputatie 7
Badge +7
Goedemorgen! Ik zie dat jouw nummerbehoud nog steeds niet is afgerond op het netwerk, niet de bedoeling natuurlijk! Ik heb een melding doorgezet naar de nummerbehoud experts om dit samen met T-Mobile te bekijken en op te lossen voor je!
Hoi, dank he wel. Heb nu tijdelijk mijn oude simkaart maar in mijn telefoon gedaan om iig bereikbaar te kunnen zijn.
Hoi, is er al meer nieuws misschien?
Mijn oude simkaart zit nu in de telefoon maar ik vraag me af op welk nummer ik nou eigenlijk dat sms-je ga ontvangen en vooral wanneer ook...
Reputatie 7
Badge +7
Goedemorgen t.jansen078, sorry voor de onwijs late reactie! Ik heb op dit moment nog geen update voor je 😞 De melding die ik heb doorgezet is op dit moment nog steeds in behandeling. Ik houd jouw klantkaart in de gaten en zodra ik een update ontvang zal ik jou hier direct via dit topic over informeren. Omdat je tegemoet in dit ontzettende ongemak vergoeden wij de bundelkosten voor de eerste maand bij Ben voor jou!
Beste Ben / Rox,

Inmiddels zijn we alweer een week verder en ik moet toegeven dat hoe blij en positief ik was toen mijn abonnement eindelijk was ingegaan bij Ben en ik voor het eerst een sim only abonnement heb afgesloten, mijn positiviteit en enthousiasme momenteel naar een enorm dieptepunt zijn gedaald!
Na een week van beloften van jullie kant dat het ieder moment opgelost zou zijn ben ik nog altijd niet bereikbaar, alleen op mijn tijdelijke nummer van jullie.
Ik ben het serieus echt heel zat nu, ik ga er vanuit dat jullie dit snappen.

Ik heb echt spijt deze overstap te hebben gemaakt!

Mvg
Reputatie 5
Badge +1
Hi T.Jansen078,

ik weet zeker dat ze bij Ben snappen dat je hier van baalt. Ze willen er dan ook alles aan doen om het zo snel mogelijk en goed geregeld te hebben.

Ik weet ook zeker dat Rox er alles aan doet om het probleem zo snel mogelijk opgelost te hebben.

Heb nog even gedult! Ze zijn er mee bezig, geloof me 😉

Ik wens je ondanks alles een fijn weekend toe!
Reputatie 7
Badge +7
Ik kan me heel erg goed voorstellen dat jouw gevoelens voor Ben tot een vriespunt zijn gedaald! Dit is ook absoluut niet hoe een omzetten hoort te gaan natuurlijk, ik heb op dit moment nog geen nieuwe update voor je. Onze nummerbehoud experts zijn samen met T-Mobile hard aan het werk voor je, zodra ik meer weet laat ik jou het meteen weten!
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Toby! Goed nieuws, jouw nummer is eíndelijk vanaf T-Mobile omgezet naar Ben 😃 Als het goed is heb jij nu geen netwerk meer op jouw T-Mobile simkaart maar wel op die van Ben... klopt dat? #Benbenieuwd
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Toby! Ervaar jij op dit moment nog problemen met jouw Ben simkaart of werkt alles naar behoren?

Reageer