Sticky

Hoe zeg ik mijn abonnement op?

Reputatie 4
Badge
  • Oud-moderator
  • 396 reacties
Je kan op verschillende manieren je Ben abonnement opzeggen. Hieronder noem ik alle mogelijkheden op.

Opzeggen met nummerbehoud
Als je wilt overstappen naar een andere provider met behoud van je nummer, dan kan je bij de bestelling van een nieuw abonnement kiezen voor nummerbehoud. Je nieuwe provider zorgt dan voor de overzetting van je nummer en beëindiging van je abonnement bij Ben. Je hoeft zelf geen contact op te nemen met Ben. Je kan binnen twee maanden voor afloop van je contract, nummerbehoud aanvragen. Let op: zeg niet zelf je abonnement op als je nummerbehoud aanvraagt.

Via de klantenservice
Als je naar de Ben klantenservice belt via 1200 op je mobiele Ben nummer of via 0900-0401405 (gratis!) word je daar geholpen om je opzegging te verwerken. Online is de klantenservice bereikbaar via Facebook, Twitter en het contactformulier.

Opzeggen per post
Stuur je opzegging naar:
Ben Klantenservice
Postbus 13016
2501 EA Den Haag

Vermeld in je brief in ieder geval:
- Het telefoonnummer van het abonnement
- Je klantnummer (deze staat op je factuur)
- Je naam, adresgegevens en geboortedatum
Na verwerking van de opzegging krijg je een e-mail van mij ter bevestiging.

Opzeggen per e-mail
Je kunt ook het contactformulier invullen om je opzegging door te geven. Hiervoor kun je inloggen op Ik Ben en je verzoek tot opzeggen doorgeven. Na verwerking van de opzegging krijg je een e-mail ter bevestiging. Vergeet niet in de mail aan te geven dat je je nummer niet wilt behouden. Geef je dat niet aan, dan is de klantenservice verplicht je eerst te vragen of je je nummer wilt behouden voordat de opzegging doorgevoerd kan worden.

Handige informatie voordat gaat opzeggen:
- Als je een maandabonnement hebt, kun je op ieder moment opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.
- Als je een 24 maanden abonnement hebt, wordt je abonnement opgezegd op de einddatum van je contract. Zeg je binnen één maand of na de einddatum van je contract af, dan heb je een opzegtermijn van één maand. Deze gaat in op het moment dat je opzegging verwerkt is.
- De kosten en het tegoed van je laatste maand worden naar verhouding berekend ten opzichte van het aantal dagen dat je abonnement nog actief is.
Voorbeeld:
Zeg je op 15 februari op, dan stopt je abonnement per 15 maart. Op je laatste factuur zie je de kosten van de laatste 15 dagen in maart. Hierdoor ziet je laatste factuur er anders uit dan je altijd gewend was.
- Het abonnement mag alleen door de contractant zelf worden opgezegd.

Opzeggen omdat je naar het buitenland verhuist

Als je naar het buitenland verhuist is het ook mogelijk om je Ben abonnement stop te zetten. In dat geval heeft Ben een bewijs van uitschrijving nodig van de gemeente. Deze kun je samen met je gegevens en begeleidende tekst sturen naar administratie@ben.nl, zodra je uitschrijving is verwerkt wordt je contract stopgezet.

Vroegtijdig opzeggen

Het kan natuurlijk voorkomen dat jij je Ben abonnement wil opzeggen voordat jouw contract is afgelopen. Ook dit is mogelijk. Je kunt hiervoor telefonisch een verzoek indienen of het contactformulier invullen.

Geef duidelijk aan of dat jij je huidige telefoonnummer wil meenemen naar een andere aanbieder zodat jouw nummer klaargemaakt kan worden voor omzetting. Als jij je mobiele telefoonnummer mee wil nemen naar een andere aanbieder wordt jouw abonnement stop gezet zodra jouw nummer is geporteerd zodat we zeker weten dat jouw nummer veilig is aangemeld op het netwerk. Wil jij je telefoonnummer niet behouden dan wordt het abonnement stop gezet met een maand opzegtermijn.

Op het moment dat jij besluit om je abonnement vroegtijdig stop te zetten zal de rest waarde van jouw abonnement (initiële bundelwaarde + het eventuele toestelkrediet) op de eindfactuur in rekening worden gebracht. De collega's die jouw opzegging behandelen zullen de afkoopsom voor jou berekenen en dit via de email naar je toe sturen. Dit bedrag dient in een keer betaald te worden.

8 reacties

What is the email address that I should use to cancel?
Reputatie 7
Badge +7
Viviane Amin Reis schreef:

What is the email address that I should use to cancel?

Hi Vaviane, there is no email adres to cancell your subsciption. As you can read in the topic you can cancel your subscription by calling to the customer service, filling in the contact form on your IkBen page or by sending a letter.
mijn sim only loopt af in februari 2017, alleen mijn telefoon doet heel rot. waardoor ik graag een nieuwe wil bestellen maar dan met abbonement. betekent dit dat ik pas in december een nieuwe telefoon kan nemen ? ik bestel hem liever namelijk al aankomende maand
Reputatie 6
Badge +8
Hoi Aidan, oei! Balen dat jouw toestel niet meer werkt zoals dat zou moeten. Drie maanden (90 dagen) voor de einddatum van het contract mag je al bij ons verlengen. Kun je daar écht niet meer op wachten, dan is het ook mogelijk om je abonnement vroegtijdig te verlengen. Hoe een vroegtijdige verlenging in zijn werk gaat lees je door hier te klikken.
Hi Angelique, so If I want to cancel my monthly subscription it will be terminated after 30 days of its activation, right?
And what about one time activation fee is that refundable?
Thanks.
Reputatie 6
Badge +8
Hi BrecMadak, if you want to cancel your subscription, you can do this within 14 days. Do you have the subscription for a longer time? Then you can cancel your subscription with a one month notice. The activation coasts are not refundable in case 2.
Hello,

I still couldnt figure out how to contact for cancellation of my monthly subscription with Ben because its all in Dutch just like your site and customer service... So what way would you suggest me for terminating?
Reputatie 6
Badge +8
BrecMadak schreef:

Hello,

I still couldnt figure out how to contact for cancellation of my monthly subscription with Ben because its all in Dutch just like your site and customer service... So what way would you suggest me for terminating?

Hi BrecMadak, you can contact our customer service for ending your subscripton. The customer service can be reached at 0900 - 04 01 405

Reageer

Ben maakt gebruik van cookies.

Ik maak gebruik van cookies zodat ik jou een optimale website kan leveren. Op deze manier kan ik je beter van dienst zijn. Bekijk hier meer informatie over cookies. #benervoorjou

Akkoord Cookie instellingen