Beantwoord

Abbonement opzeggen annuleren

• 6 juli 2018
  • 26 reacties
  • 229 keer bekeken

Ik heb zojuist een email van jullie ontvangen met het bericht dat mijn verzoek tot nummerbehoud is goedgekeurd maar hierin staat ook dat ik zou hebben besloten om mijn abonnement op te zeggen. Kan dit geannuleerd worden ? Ik heb alleen een nieuwe telefoon met nummerbehoud aangeschaft en wens gewoon klant te blijven bij Ben. Ik heb niks opgezegt.
icon

Beste antwoord door Wietske 10 juli 2018, 15:34

Ik heb jouw gegevens inmiddels ontvangen en het een en ander nagekeken. Het komt er in elk geval op neer dat er een nieuw abonnement is aangevraagd voor het telefoonnummer eindigend op 552. Dit telefoonnummer is al bij ons bekend. Intern nummerbehoud is echter niet mogelijk, ondanks dat het verzoek goedgekeurd is. In plaats van een nieuw abonnement af te sluiten had het bestaande abonnement verlengd dienen te worden. Wanneer we het zo laten dan zal het nieuwe abonnement uiteindelijk actief gaan worden met het Ben telefoonnummer en heb je dus eigenlijk twee abonnementen.

We kunnen dit oplossen door het nieuwe abonnement (ordernummer 334237162) alsnog te annuleren. Hiervoor zal het toestel dan wel teruggestuurd moeten gaan worden. Wanneer het toestel ontvangen is dan kan je alsnog een verlenging aanvragen voor het abonnement waarop jouw telefoonnummer actief is.

Een andere optie is dat je het nieuwe abonnement activeert met het Ben telefoonnummer en de aansluiting met jouw huidige telefoonnummer alsnog opzegt. Dan komt alleen wel het abonnement met het telefoonnummer eindigend op 552 te vervallen. Ik hoor graag wat jouw voorkeur heeft.
Bekijk origineel

26 reacties

Hi wietske ik kreeg zojuist een e-mail van de klantenservice ontvangen met wat extra instructies voorafgaand aan het terugversturen van de telefoon
ik wilde even laten weten dat ik de functie find my iPhone ( fmi )heb uitgeschakeld. ☺️
Reputatie 5
Badge +7
Dankjewel Sjemmie! Ik heb hem voor je aangemeld. Je ontvant van ons binnen 5 werkdagen een e-mail met hierin meer informatie over het omruilen van het toestel.
Ik heb een privé bericht gestuurd
Reputatie 5
Badge +12
Oei, dat kan natuurlijk altijd gebeuren Sjemmie! Ik begrijp dat je natuurlijk wel graag wil beginnen met een goedwerkend toestel. Wanneer het toestel binnen 8 dagen na ontvangst verbreken vertoont dan kan het toestel kosteloos worden omgeruild. Er dient geen zichtbare schade aan het toestel te zijn. Mocht je van deze garantie gebruik willen maken dan kan ik dit voor je in gang zetten. Hierbij dient het toestel wel in de originele doos met alle accessoires (op de simkaart na 😉 ) naar ons te worden geretourneerd. Ik hoor graag of je hiervan gebruik wil maken. Dan heb ik wel het IMEI nummer van het toestel nodig. Deze mag je ook in een privébericht naar mij sturen. Dat kan je hier doen.
Hi wietske,
Ik heb sinds afgelopen donderdag de telefoon en simkaart ontvangen. Bedankt voor de snelle afhandeling!🙂Ik merk helaas alleen dat mn telefoon erg warm wordt wanneer ik het oplaad en bij gewoon gebruik. Ook duurt het erg lang voordat het helemaal is opgeladen. Bij de vorige bestelling, dezelfde soort telefoon en merk had ik dit probleem niet: het opladen was zo gebeurt en het werd niet warm, ook duurde het vrij lang voor ik het weer hoefde op te laden. Bij deze nieuwe telefoon kan ik het aan het eind van de dag weer opladen. Is hier iets aan te doen ?
Reputatie 5
Badge +12
Mijn bestelling is inmiddels doorgegaan maar ik heb een emailbericht ontvangen dat ik geen simkaart meekrijg omdat ik volgens jullie gegevens een simkaart zou hebben die past in de nieuwe mobiele telefoon of passend gemaakt kan worden door deze uit te drukken.
Ik heb alleen geen simkaart , deze heb ik met de mobiele telefoon teruggestuurd, inclusief puk en pincode 😳

Aah ik zie dat we tegelijkertijd onze reacties hadden geplaatst 🙂 Ik ga ervoor zorgen dat je een nieuwe simkaart ontvangt. Deze hoef je na ontvangst alleen nog te activeren via je Ik Ben pagina.
...ik heb alleen wel mn simkaart ook teruggestuurd, zie laatste reactie
Reputatie 5
Badge +12
Top! Ik zie dat mijn collega de bestelling inmiddels heeft door laten lopen. Dat betekent dat je binnen maximaal vijf dagen een e-mail ontvangt van AMP voor het inplannen van een bezorgafspraak.
Mijn bestelling is inmiddels doorgegaan maar ik heb een emailbericht ontvangen dat ik geen simkaart meekrijg omdat ik volgens jullie gegevens een simkaart zou hebben die past in de nieuwe mobiele telefoon of passend gemaakt kan worden door deze uit te drukken.
Ik heb alleen geen simkaart , deze heb ik met de mobiele telefoon teruggestuurd, inclusief puk en pincode 😳
Bedankt! Ik heb net weer een bestelling proberen te plaatsen maar het werd weer geannuleerd, ik hoor het wel wanneer het is goedgekeurd 🙂
Reputatie 5
Badge +7
Hi Sjemmie, gelukkig is daar wel iets aan te doen. Ik heb een verzoek gestuurd naar desbetreffende afdeling om de verlenging door te laten lopen.
Daar ben ik weer,
Ik heb de bovenstaande stappen gevolgd en een bestelling geplaatst maar ik ontving een email met daarin het volgende bericht:

Hallo Janis,
Bedankt voor je bestelling. Deze is bij mij bekend onder nummer 334428524.
Voordat ik je verzoek tot verlenging kan accepteren onderzoek ik, op basis van jouw gegevens, of je het afgelopen jaar 2 keer of vaker een bestelling hebt geplaatst die je daarna hebt geannuleerd. Ik heb geconstateerd dat dit het geval is. Op basis van dit onderzoek kan ik je verzoek tot verlenging nu niet accepteren.
Heb je vragen of wil je een wijziging doorgeven, dan kun je contact opnemen met mijn klantenservice.

Is hier iets aan te doen ? De eerste keer dat ik een bestelling annuleerde was omdat ik me vergist had in de telefoon, de telefoon was ook nooit verstuurd en ik had het ook nooit in handen gehad. Ik had de bestelling vrij snel na het plaatsen van de bestelling geannuleerd.
De tweede keer dat ik een bestelling annuleerde was omdat ik het blijkbaar niet via de link abonnement verlengen had gedaan, waardoor mijn nummer niet werd behouden, zie dit topic.
Reputatie 5
Badge +7
Dat is prima, mocht het nog niet werken laat het dan even weten! Dan helpen wij je graag verder.
De melding "functie niet beschikbaar" is nog steeds actief, ik probeer het morgen weer, bedankt voor de update 🙂 !
Reputatie 5
Badge +12
Daar ben ik weer met een update 😃 Je kunt op dit moment jouw huidige abonnement verlengen. Hoe je dat doet lees je hier.
Reputatie 5
Badge +12
Goed om te lezen dat het gelukt is met het terugsturen van het toestel! Het kan even duren voordat de ontvangst van de telefoon door Dynafix bij ons is verwerkt. Vanaf dat moment kan je een nieuwe bestelling plaatsen. Nog heel even geduld dus 🙂
Hi Shanna, De email is goed ontvangen en de telefoon is inmiddels teruggestuurd.
Ik heb een nieuwe telefoon nodig en wil deze via jullie website bestellen door mijn oude abonnement te verlengen maar als ik op https://www.ben.nl/ikben/verlengen klik krijg ik de volgende melding: "Op dit moment is deze functie helaas niet beschikbaar via je persoonlijke Ik Ben Pagina."
Hoe kan ik nu het beste een nieuwe telefoon met nummerbehoud aanschaffen ?
Reputatie 3
Badge +2
Hoi Sjemmie, ik heb de mail zojuist naar je verstuurd. Kan je kijken of je deze hebt ontvangen?
Hallo Moderator, de email is nog niet verstuurd klopt dat ?
Reputatie 5
Badge +7
Je bent geweldig! Het toestel is retour aangemeld. Je krijgt zo snel mogelijk van ons een mail om het toestel te versturen.
Hi wietske, ik heb je een pm met daarin het imei nummer gestuurd.
Reputatie 5
Badge +12
Ik zal ervoor gaan zorgen dat deze bestelling wordt geannuleerd. Zou je mij nog wel het IMEI nummer van het toestel willen sturen? Deze vind je op de doos. Binnen enkele dagen ontvang je van ons een e-mail met de retourinstructies. Je kunt dan vervolgens jouw abonnement verlengen met een toestel naar keus. Op deze manier behoud je je nummer namelijk 🙂 Verlengen kan zodra jouw oude nummerovernameverzoek eruit is gehaald door ons. Hoe je je abonnement kunt verlengen lees je in dit topic.
Bedankt voor de reactie, ik had een nieuwe telefoon aangeschaft omdat mijn oudere telefoon stuk ging.
Het gaat mij dus vooral om een nieuwe telefoon met nummer behouden en dat ik gewoon klant bij ben blijf.
Wanneer ik deze telefoon terugstuur moet ik zelf weer een telefoon met nummerbehoud keuze op jullie website aanschaffen zodat alles goed wordt afgehandeld? Wanneer ik inlog op jullie website zijn veel klantgegevens ook niet meer terug te vinden.
Hoe kan ik de telefoon het beste terugsturen ?
Reputatie 5
Badge +12
Ik heb jouw gegevens inmiddels ontvangen en het een en ander nagekeken. Het komt er in elk geval op neer dat er een nieuw abonnement is aangevraagd voor het telefoonnummer eindigend op 552. Dit telefoonnummer is al bij ons bekend. Intern nummerbehoud is echter niet mogelijk, ondanks dat het verzoek goedgekeurd is. In plaats van een nieuw abonnement af te sluiten had het bestaande abonnement verlengd dienen te worden. Wanneer we het zo laten dan zal het nieuwe abonnement uiteindelijk actief gaan worden met het Ben telefoonnummer en heb je dus eigenlijk twee abonnementen.

We kunnen dit oplossen door het nieuwe abonnement (ordernummer 334237162) alsnog te annuleren. Hiervoor zal het toestel dan wel teruggestuurd moeten gaan worden. Wanneer het toestel ontvangen is dan kan je alsnog een verlenging aanvragen voor het abonnement waarop jouw telefoonnummer actief is.
Een andere optie is dat je het nieuwe abonnement activeert met het Ben telefoonnummer en de aansluiting met jouw huidige telefoonnummer alsnog opzegt. Dan komt alleen wel het abonnement met het telefoonnummer eindigend op 552 te vervallen. Ik hoor graag wat jouw voorkeur heeft.
Reputatie 5
Badge +12
Wat leuk dat je naar Ben toekomt sjemmie! Ik kijk graag voor je na wat de status is van jouw nummerbehoud. Zou je mij hiervoor een privébericht willen sturen met daarin jouw mobiele telefoonnummer, geboortedatum, postcode en huisnummer? Een privébericht kan je hier sturen.

Reageer