Beantwoord

Afwijzing aanvraag sim-only abonnement

• 3 februari 2018
  • 1 reactie
  • 257 keer bekeken

Hi Ben,

Ik probeerde vandaag een sim-only abonnement aan te vragen. Ik heb momenteel prepaid bij t-mobile.
Ik kreeg een mailtje terug:
Helaas kan ik jouw aanvraag voor een abonnement niet accepteren.

Hoe werkt mijn aanvraagprocedure?
Als onderdeel van de aanvraagprocedure voer ik conform de algemene voorwaarden, een kredietwaardigheidsonderzoek uit bij Stichting Preventel, Experian en Focum. Indien je een mobiele telefoon bij mij hebt besteld inclusief een toestelkrediet van meer dan € 250,- dan heb ik conform wettelijke verplichting ook je kredietwaardigheid getoetst door middel van een inkomen- en lastentoets en een toets bij het BKR. Voor dit kredietwaardigheidsonderzoek maak ik gebruik van de persoongegevens die je hebt ingevuld bij je bestelling. Het resultaat daarvan wordt door mij meegewogen in de acceptatie van je aanvraag. Helaas kan ik op basis van het onderzoek jouw aanvraag voor een abonnement niet accepteren.

Ik snap niet waarom. Hoe kom ik daarachter? Zou het kunnen zijn omdat ik in een studentenhuis woon waar 200 anderen wonen, waarvan iemand wellicht schulden heeft?
Zou ik anders ook mijn abonnement op mijn ouders adres kunnen registreren?

Bedankt en groeten,
Suzanna
icon

Beste antwoord door Angelique 5 februari 2018, 09:06

Hoi Suzanna, ahh! Flink balen dat de aanvraag is afgewezen.. 😞 Je zou verder contact kunnen opnemen met Stichting Preventel, Experian of Focum voor meer informatie. Zij kunnen jou verder vertellen wat er precies aan de hand is en of de aanvraag wellicht is gebaseerd op het adres waar je momenteel woont.

Natuurlijk kun je ook een abonnement aanvragen op jouw ouders adres. Waar je wél rekening mee moet houden is dat je zelf het abonnement in ontvangst moet nemen.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Badge +8
Hoi Suzanna, ahh! Flink balen dat de aanvraag is afgewezen.. 😞 Je zou verder contact kunnen opnemen met Stichting Preventel, Experian of Focum voor meer informatie. Zij kunnen jou verder vertellen wat er precies aan de hand is en of de aanvraag wellicht is gebaseerd op het adres waar je momenteel woont.

Natuurlijk kun je ook een abonnement aanvragen op jouw ouders adres. Waar je wél rekening mee moet houden is dat je zelf het abonnement in ontvangst moet nemen.

Reageer