Beantwoord

Er zit 16 dagen tussen de einddatum van mijn abonnement en de overstap

• 7 maart 2018
  • 7 reacties
  • 245 keer bekeken

Mijn abonnement loopt af. Volgens de site loopt mijn abonnement tot 10 maart. Nu ben ik overgestapt naar een andere provider en heeft Ben aangegeven dat mijn abonnement loopt tot 26 maart. Zit ik dan straks niet 16 dagen zonder provider?!
icon

Beste antwoord door Rox 7 maart 2018, 13:02

Hoi grootenboer, wat onwijs balen om te lezen dat jij Ben gaat verlaten! Hoe komt het dat je hebt besloten om over te stappen? Als jij overstapt of jouw Ben abonnement stop zet wordt er altijd een maand opzegtermijn in acht genomen, dit betekend uiteraard niet dat jij 2 weken zonder netwerk komt te zitten. Jouw Ben abonnement blijft doorlopen tot het moment van overname. De dagen dat jouw abonnement door blijft lopen worden naar vehouding berekend zodat jij alleen hoeft te betalen voor wat jij daadwerkelijk hebt kunnen verbruiken. Wel zo eerlijk natuurlijk.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hoi grootenboer, wat onwijs balen om te lezen dat jij Ben gaat verlaten! Hoe komt het dat je hebt besloten om over te stappen? Als jij overstapt of jouw Ben abonnement stop zet wordt er altijd een maand opzegtermijn in acht genomen, dit betekend uiteraard niet dat jij 2 weken zonder netwerk komt te zitten. Jouw Ben abonnement blijft doorlopen tot het moment van overname. De dagen dat jouw abonnement door blijft lopen worden naar vehouding berekend zodat jij alleen hoeft te betalen voor wat jij daadwerkelijk hebt kunnen verbruiken. Wel zo eerlijk natuurlijk.
Dank voor je reactie. Het betekend dus niet dat ik dan die 16 dagen opeens heel veel extra moet betalen per mb maar dat mijn abbonement gewoon tot die datum doorloopt? Om op je vraag terug te komen. De reden dat ik jullie helaas verlaten MOET is dat jullie veeeel te weinig internet aanbieden. Het maximale wat ik bij jullie per maand kan afnemen is 5gb! Dat is voor mij echt te weinig. Nu heb ik gelukkig binnenkort onbeperkt internet!
Reputatie 7
Badge +7
Aaah dat is balen om te lezen, we bieden inderdaad niet de grootste bundels aan, dit omdat wij een minimalistische budget aanbieder zijn. Ik zal jouw plekje warmhouden zodat jij altijd naar ons kan terugkomen 😉 Het klopt dat jij niks extra's zal betalen voor de periode dat jouw abonnement door loopt.
Beste Rox,
Ik heb een soortgelijk probleem. Bij mij zitten er ook meerdere dagen tussen de einddatum van mijn huidige abonnement bij Ben en de startdatum van mijn abonnement bij mijn nieuwe provider. Ik begrijp uit de bovenstaande berichten dat je voor deze dagen gewoon doorbetaalt. Maar hoe wordt dan het tarief voor die dagen bepaald? In mijn account kan ik namelijk zien dat de maandelijkse kosten na afloop van mijn abonnement veel hoger zijn dan de kosten van het abonnement dat ik nu heb. Ik hoop dat je mijn vraag begrijpt.
Groetjes
Reputatie 6
Badge +8
Hoi Annemijn, jammer dat jij ook besluit over te stappen 😞 Je geeft aan in je bericht dat er meerdere dagen tussen de einddatum en de startdatum zit van jouw oude/nieuwe abonnement. In het systeem kom ik geen verzoek tegen om jouw nummer over te laten nemen door een nieuwe provider, kan dit kloppen? Ik heb het hier over het mobiele nummer waarvan de laatste twe cijfers 46 zijn. Mocht het om een ander nummer gaan, en je hebt een verzoek ontvangen met een goedgekeurde datum om over te stappen, dan mag je natuurlijk die mail aanhouden.

Om terug te komen op jouw vraag... jij hoeft je geen zorgen te maken over de eventuele verhoogde kosten nadat het 24 maanden contract is verlopen. De kortingen op de belbundel, databundel, en eventuele 4G bundel en SMS bundel zullen automatisch worden verlengd. Met een abonnement waarbij je een toestel hebt, komt alleen de pakketkorting te vervallen. Voor het mobiele nummer waarvan de laatste twee cijfers 46 zijn, zie ik geen toestel terug. Bij een sim only abonnement zal de pakketkorting worden verlengd.

Omdat wij één maand achteraf factureren, kunnen wij de dagen dat jouw nummer bij ons actief is geweest tot de overstap in rekening brengen. Stel je stapt op 15 maar over naar een andere provider, dan zul je de periode 1 maart t/m 15 maart terug vinden op de factuur die je in april ontvangt.

Hopelijk heb ik de vragen die je had kunnen beantwoorden. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze dan gerust!
Bedankt voor de verduidelijkende reactie over de kosten. Kan het zijn dat er nog geen verzoek voor de overname van mijn nummer in het systeem staat omdat ik het pas gisteren bij de andere provider heb aangevraagd? Verder heb ik geen vragen meer.
Groetjes
Reputatie 6
Badge +8
Heel erg graag gedaan, Annemijn. Het zou heel goed kunnen dat ik nog geen verzoek terug kan vinden voor een overstap omdat het nieuwe abonnement pas gister is aangevraagd. Heb je binnen één week nog niets vernomen van de overstap, trek dan gerust nog even bij ons, of bij je nieuwe provider aan de bel. Voor nu wens ik je alvast een heel prettig weekend toe!

Reageer