Beantwoord

Is het mogelijk om je Ben abonnement tijdelijk stop te zetten of pauzeren?

• 8 februari 2017
  • 10 reacties
  • 3919 keer bekeken

Beste meneer/mevrouw,

Ik ga in september 3/4 maanden in Suriname stage lopen. Daar krijg ik een simkaart die ik in die periode kan gebruiken. Is het mogelijk om mijn huidige abonnement tijdelijk stop te zetten?

Graag hoor ik van u.

Met vriendelijke groet,
Charel Weeink
icon

Beste antwoord door Angelique 8 februari 2017, 10:56

Hoi Charel, leuk dat je naar Suriname gaat voor stage! 🙂 De titel van het topic heb ik iets aangepast zodat andere mensen die ook naar het buitenland gaan voor stage ook baat hebben bij dit artikel.

Bij Ben is het niet mogelijk om je abonnement tijdelijk stop te zetten. Wel is het mogelijk om je abonnement te beëindigen. Graag wil ik je wel wijzen op een aantal andere mogelijkheden.

Gezien jouw contracttermijn (maandelijks sim only abonnement) is het mogelijk om via Ik Ben je bel/sms bundel op de laagste mogelijke bundel te zetten. Wanneer je een internetbundel hebt dan kun je deze uitzetten. Op deze manier blijft je nummer actief en betaal je lage abonnementskosten :)

Wanneer je toch je abonnement wilt beëindigen en je mobiele nummer wel wilt behouden, dan wil ik je adviseren om een prepaid simkaart aan te schaffen bij een andere aanbieder. Vervolgens kun je bij de aanbieder aangeven dat je je mobiele nummer wilt behouden.

Besluit je mij mee te nemen op dit avontuur? Dan zitten er nu nog wel kosten verbonden aan het gebruiken van je simkaart in het buitenland. Op deze website lees je daar alles over.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hoi Charel, leuk dat je naar Suriname gaat voor stage! 🙂 De titel van het topic heb ik iets aangepast zodat andere mensen die ook naar het buitenland gaan voor stage ook baat hebben bij dit artikel.

Bij Ben is het niet mogelijk om je abonnement tijdelijk stop te zetten. Wel is het mogelijk om je abonnement te beëindigen. Graag wil ik je wel wijzen op een aantal andere mogelijkheden.

Gezien jouw contracttermijn (maandelijks sim only abonnement) is het mogelijk om via Ik Ben je bel/sms bundel op de laagste mogelijke bundel te zetten. Wanneer je een internetbundel hebt dan kun je deze uitzetten. Op deze manier blijft je nummer actief en betaal je lage abonnementskosten :)

Wanneer je toch je abonnement wilt beëindigen en je mobiele nummer wel wilt behouden, dan wil ik je adviseren om een prepaid simkaart aan te schaffen bij een andere aanbieder. Vervolgens kun je bij de aanbieder aangeven dat je je mobiele nummer wilt behouden.

Besluit je mij mee te nemen op dit avontuur? Dan zitten er nu nog wel kosten verbonden aan het gebruiken van je simkaart in het buitenland. Op deze website lees je daar alles over.
Ik studeer een half jaar (nog 3 maanden ong.) in Mexico, kan ik mijn abbo pauzeren zodat ik er voor betaal als ik hem daadwerkelijk gebruik? Uiteraard gebruik ik nu een Mex. Sim en gooi ik in principe tussen de 20 en 25 Euro weg elke maand, lager kan mijn bundel niet... 😞. Ik begrijp dat de toestelkosten (afbetaling) niet gepauzeerd kunnen worden.

Mvg,
Koen Jansen
Reputatie 6
Badge +8
Ik studeer een half jaar (nog 3 maanden ong.) in Mexico, kan ik mijn abbo pauzeren zodat ik er voor betaal als ik hem daadwerkelijk gebruik? Uiteraard gebruik ik nu een Mex. Sim en gooi ik in principe tussen de 20 en 25 Euro weg elke maand, lager kan mijn bundel niet... 😞. Ik begrijp dat de toestelkosten (afbetaling) niet gepauzeerd kunnen worden.

Mvg,
Koen Jansen

Hoi Koen, leuk dat je op het forum een kijkje hebt genomen en je vraag hebt achtergelaten. Heb je een fijne tijd in Mexico? Ik heb het door jou aangemaakte topic samengevoegd bij een eerder aangemaakt topic met dezelfde vraag. Bij jou is het enkel niet mogelijk om je bundels naar beneden aan te passen omdat je een contract hebt voor 24 maanden waardoor je niet kunt komen onder de initiële waarde van het abonnement.
Ik wil graag mijn abonnement stopzetten/ op non-actief zetten zonder mijn nummer te verliezen, omdat ik tijdelijk in het buitenland woon. Is dit mogelijk?
Reputatie 6
Badge +8
Ik wil graag mijn abonnement stopzetten/ op non-actief zetten zonder mijn nummer te verliezen, omdat ik tijdelijk in het buitenland woon. Is dit mogelijk?

Hoi Sumi66, leuk dat je deze vraag stelt! Ik heb jouw vraag verplaatst naar dit artikel op het forum. Hierin staat meer informatie vermeld. Mocht je nog verdere vragen hebben, stel ze dan gerust!
Hey Ben!

Ik heb een 24 maanden contract en ik snap intussen dat ik die niet zomaar kan opzeggen. Ik heb nu nog precies 6 maanden te gaan. Aangezien mijn telefoon het eigenlijk gewoon niet meer doet heb ik toch echt een nieuwe nodig en zoek ik naar alternatieven. Hier beginnen mijn vragen.

Als ik bij jullie mijn abonnement "verleng" door op bijvoorbeeld Mobiel.nl een ander abonnement te kiezen bij een andere telefoon. Hoe zit het dan met nummer behoud en dubbele kosten? Ik kan namelijk binnen Ben 3 maanden voor tijd overstappen toch? Kan dit ook naar toestellen die jullie niet op je eigen site aanbieden zoals de Sony Xperia X Performance?

Kan ik ook nu al mijn nieuwe telefoon bestellen en gebruiken en dat ik dan 3 maanden dubbel betaal?
Als ik overga naar een andere provider, kan ik dan nog steeds eerder opzeggen? Als ik namelijk tele2 kies zeggen ze: Je kunt vanaf 60 dagen voor de einddatum van je huidige contract nummerbehoud aanvragen. Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd wordt je huidige abonnement automatisch opgezegd en betaal je geen dubbele kosten.
En dan heb ik gekozen voor een nieuw contract en geen verlenging.

Ik hoor het graag!
Als ik het goed begrijp kan ik met mijn sim only abbonement niet tijdelijk mn kosten op 0 zetten, hoewel mijn gebruik wel 0 is. En als ik mijn abbonement beieindig maar ik wil mn nummer behouden moet ok het nummer bij een andere provider aan n prepaid kaart koppelen, om dan vervolgens bij thuiskonst weer n abbonement bij jullie af te sluiten en daar dan weer nummerbehoud voor aan te vragen. Omslachtig hoor.

Ik snap ergens wel dat je niet een nummer kunt hebben zonder te betalen en dat leegstand niet alleen op de huizenmarkt moet worden tegengegaan. Maar om even in die analoog verder te gaan, bied me anders de mogelijkheid mijn ongebruikte belminuten op mijn nummer te doneren/verkopen aan iemand die er wat aan heeft. Of regel dat voor me. Nu werken jullie eigenlijk loze leegstand in de hand; ik word verplicht ruimte in het telefoonnetwerk on te nemen die ik gegarandeerd niet gebruik. Of moet ik anders over telefoonlijnen en wat er doorheen gaat nadenken?

Oja en dan even concreet: ik wil mn bundel dus op 4 euro zetten maar er wordt steeds automatisch een duizend smsjes bundel toegevoegd voor een euro. Stom, want dat hoef ik dus niet. kan ik (of jij) dat fixen?

Mvg uit zuid afrika
Job vogel
Reputatie 6
Badge +8
Als ik het goed begrijp kan ik met mijn sim only abbonement niet tijdelijk mn kosten op 0 zetten, hoewel mijn gebruik wel 0 is. En als ik mijn abbonement beieindig maar ik wil mn nummer behouden moet ok het nummer bij een andere provider aan n prepaid kaart koppelen, om dan vervolgens bij thuiskonst weer n abbonement bij jullie af te sluiten en daar dan weer nummerbehoud voor aan te vragen. Omslachtig hoor.

Ik snap ergens wel dat je niet een nummer kunt hebben zonder te betalen en dat leegstand niet alleen op de huizenmarkt moet worden tegengegaan. Maar om even in die analoog verder te gaan, bied me anders de mogelijkheid mijn ongebruikte belminuten op mijn nummer te doneren/verkopen aan iemand die er wat aan heeft. Of regel dat voor me. Nu werken jullie eigenlijk loze leegstand in de hand; ik word verplicht ruimte in het telefoonnetwerk on te nemen die ik gegarandeerd niet gebruik. Of moet ik anders over telefoonlijnen en wat er doorheen gaat nadenken?

Oja en dan even concreet: ik wil mn bundel dus op 4 euro zetten maar er wordt steeds automatisch een duizend smsjes bundel toegevoegd voor een euro. Stom, want dat hoef ik dus niet. kan ik (of jij) dat fixen?

Mvg uit zuid afrika
Job vogel

Hoi Job, bedankt voor je feedback over de mogelijkheden voor het pauzeren van het abonnement. Intern zal ik dit doorzetten! Wie weet dat het in de toekomst wel mogelijk gaat zijn. Vanwege de privacy heb ik jouw naam op het forum aangepast. Ik wil je het advies geven om voor openbare kanalen geen gevoelige informatie te gebruiken.

De 1000 sms bundel heb ik zojuist voor je gedeactiveerd. De wijziging zal op 1 oktober van toepassing zijn. Een hele fijne tijd in Zuid Afrika!
Hoi Ben,

Korte aanvullende vraag op de eerste reactie bij de bovendste gestelde vraag bij dit artikel (excuus als het antwoord al vermeld staat). In de reactie staat: "Gezien jouw contracttermijn (maandelijks sim only abonnement) is het mogelijk om via Ik Ben je bel/sms bundel op de laagste mogelijke bundel te zetten."

Geldt dit ook voor een 24 mnd sim only contract of alleen voor maandelijks opzegbaar?

Groet
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Ben,

Korte aanvullende vraag op de eerste reactie bij de bovendste gestelde vraag bij dit artikel (excuus als het antwoord al vermeld staat). In de reactie staat: "Gezien jouw contracttermijn (maandelijks sim only abonnement) is het mogelijk om via Ik Ben je bel/sms bundel op de laagste mogelijke bundel te zetten."

Geldt dit ook voor een 24 mnd sim only contract of alleen voor maandelijks opzegbaar?

Groet

Hoi Marleen, dat is een hele goede vraag! Je kunt bij een 24 maanden abonnement de maandkosten niet volledig minimaliseren omdat je niet onder de startwaarde van je bundels uit mag komen. Bijvoorbeeld; jij hebt je bundels afgesloten voor €8 per maand, jij mag dan altijd je bundels verhogen, ook kun jij na het verhogen je bundels weer naar beneden aanpassen als de totaalwaarde van jouw bundels maar minimaal €8 blijft 😉

Reageer