Doorschakelen lukt niet

• 5 maart 2018
  • 8 reacties
  • 1064 keer bekeken

Het doorschakelen van mijn iphone6 met een Ben simkaart naar een iphone7 met een KPN simkaart lukt niet. Bij het volgen van de instructies van deze site krijg ik de foutmelding "Fout bij uitvoeren verzoek. Onbekende fout." of deze zelfde boodschap gevolgd door een lijst andere zaken waarvan de registratie mislukt is. Heb het al meerdere malen op verschillende dagen geprobeerd. Hoe kan ik dit oplossen? Het is noodzakelijk dat dit doorschakelen wel gaat werken.

Alvast bedankt!

8 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Ai dat is onhandig jdekker! Ik help je hier graag mee verder! Welke code heb je precies gebruikt toen jij je telefoonnummer probeerde door te schakelen? Er zijn namelijk verschillende doorschakel code's.

Direct bij alle binnenkomende gesprekken: **21*[10 cijferige (mobiele) nummer]*
Als je in gesprek bent: **67*[10 cijferige (mobiele) nummer]*#
Als je niet opneemt: **61*[10 cijferige (mobiele) nummer]*#
Als jouw mobiele telefoon onbereikbaar is voor het netwerk van je aanbieder: **62*[10 cijferige (mobiele) nummer]#
Beste Rox,

Bedankt voor jouw reactie. Eerdere codes die ik heb geprobeerd weken inderdaad iets af van de eerste. Echter, als ik nu die bovenste probeer (ik wil graag alle binnenkomende gesprekken doorschakelen) dan wordt de verbinding meteen automatisch verbroken. Het lukt met deze code dus ook niet.

Groet
Beste Rox,

Bedankt voor jouw reactie. Eerdere codes die ik heb geprobeerd weken inderdaad iets af van de eerste. Echter, als ik nu die bovenste probeer (ik wil graag alle binnenkomende gesprekken doorschakelen) dan wordt de verbinding meteen automatisch verbroken. Het lukt met deze code dus ook niet.

Groet
Reputatie 7
Badge +7
Hmm wat ontzettend vreemd, zou jij eens deze code's op je toestel willen proberen door te voeren en kijken of het daarna wel lukt om de doorschakeling in te voeren:

##002# (druk op de beltoets)
#21# (druk op de beltoets)
#330*0000# (druk op de beltoets)
#330*1234# (druk op de beltoets)
Hi Rox,

Bedankt voor jouw reactie. Al de codes die jij hebt gestuurd heb ik geprobeerd. Deze gaven allemaal een hele lijst aan dingen die mislukt waren en toen ik erna weer probeerde door te schakelen met **21*[06nr}* kreeg ik ook weer een hele lijst aan mislukt en foutmeldingen.

Groet
Reputatie 7
Badge +7
Nou zeg, dat schiet niet op! Ik heb een collega mee laten kijken maar die weet ook niet wat er hier precies mis gaat. Hoog tijd dus om de techneuten dit verder te laten onderzoeken voor je. Ik raad je aan om hiervoor een melding te maken via onze dekkingskaart.Nu hoor ik je denken 'huh dit heeft toch niks met mijn dekking te maken?', en dat klopt, maaar de meldingen die gemaakt worden via de dekkingskaart worden door de technische dienst opgepakt. Bij voorbeelden kun jij de pogingen invoeren die jij hebt gedaan om je nummer door te schakelen en dit niet lukte, als je niet meer precies weet hoe laat dat was doe dan een nieuwe poging en noteer hier de tijd van. De voorbeelden zijn erg belangrijk omdat ze dan op het netwerk kunnen uitzoeken waarom de doorschakeling niet doorgevoerd kan worden.
Hi Rox,

Bedankt voor de tip, ik heb een melding gemaakt via de dekkingskaart.

Groet
Reputatie 6
Badge +8
De melding is bij ons binnengekomen, jdekker! Onze technische collega's gaan voor jou uitzoeken wat er aan de hand kan zijn. Zodra er meer informatie is, ontvang jij een mailtje van ons.

Reageer