Beantwoord

Doorschakelen niet mogelijk met Android 7.0

• 5 februari 2018
  • 7 reacties
  • 2434 keer bekeken

Het doorschakelen naar een ander telefoonnummer lukt niet. noch met de *21-manier, noch via de telefoon. Ik krijg de foutcodes die ik op dit forum vaker voorbij heb zien komen (bijvoorbeeld “verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code”).
Ik heb een Samsung S7.
Heel vervelend, des te meer omdat ik speciaal bij mijn vorige provider (Hollandsnieuwe) ben weggegaan omdat ik daar de oproepen niet kon doorschakelen.
icon

Beste antwoord door Angelique 8 februari 2018, 08:17

Bedankt voor de informatie, Paula. Ik ben naar een van mijn technische collega's gegaan en heb daar jouw situatie uitgelegd. Mijn collega's kwamen met de volgende informatie: De Androidversie 7.0 (Nougat) gaat niet samen met het doorschakelen op het T-Mobile netwerk, waar wij gebruik van maken. Het probleem met doorschakelen heeft namelijk te maken met een instelling die door Samsung gebruikt wordt voor het aanpassen van aanvullende diensten in het toestel, om precies te zijn de HOS APN. Ik heb begrepen dat Android binnen enkele weken/maanden de nieuwe Android update gaat lanceren , namelijk de 8.0 Oreo versie. Het is raadzaam om het toestel tegen die tijd te updaten. Hopelijk is het doorschakelen met de nieuwe Android versie wél mogelijk.

Meer informatie over de uitrol van Android 8.0 kun je hier vinden.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hoi Paula, dat schiet niet op natuurlijk! Er zijn twee stappen om een nummer door te schakelen. Allereerst zou je de functie voor het doorschakelen moeten activeren.

Hoe je dat doet is als volgt. Stel je mobiele nummer is 06-0000 0000, dan voert je **21*+0031600000000# in.
Toets de code **21* in, gevolgd door 00 ejn het mobiele telefoonnummer (gebruik 316 in plaats van 06) eindig met een #.

Vervolgens doe je hetzelfde, maar dan met het nummer waar jij wilt dat de beller heen gaat als je niet kunt opnemen. Alle inkomende gesprekken worden nu automatisch naar dit nummer doorgeschakeld. Laat je het weten of het met deze instructies werkt?
Angelique, dank boor je reactie.
Wederom dezelfde foutmelding: Verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code. Helaas, het werkt dus niet.

Heb je nog een andere suggestie? Het is voor mij heel lastig dat ik niet kan doorschakelen.

Hartelijke groeten,
Paula
Reputatie 6
Badge +8
Dat is balen, Paula! Zou je kunnen achterhalen welke Android versie je hebt staan op je toestel?
Angelique, op mijn Samsung S7 staat Android 7.0. Ik heb alle (voor mijn toestel beschikbare) updates geïnstalleerd.
Wat nu? Kunnen jullie iets zien op de instellingen van mijn abonnement misschien?

Groet,
Paula
Reputatie 6
Badge +8
Bedankt voor de informatie, Paula. Ik ben naar een van mijn technische collega's gegaan en heb daar jouw situatie uitgelegd. Mijn collega's kwamen met de volgende informatie: De Androidversie 7.0 (Nougat) gaat niet samen met het doorschakelen op het T-Mobile netwerk, waar wij gebruik van maken. Het probleem met doorschakelen heeft namelijk te maken met een instelling die door Samsung gebruikt wordt voor het aanpassen van aanvullende diensten in het toestel, om precies te zijn de HOS APN. Ik heb begrepen dat Android binnen enkele weken/maanden de nieuwe Android update gaat lanceren , namelijk de 8.0 Oreo versie. Het is raadzaam om het toestel tegen die tijd te updaten. Hopelijk is het doorschakelen met de nieuwe Android versie wél mogelijk.

Meer informatie over de uitrol van Android 8.0 kun je hier vinden.
Inmiddels heb ik Oreo 8.0 op m’n Samsung S7. En nog steeds lukt doorschakelen niet. Kunnen jullie dit nog eens nagaan?
het is toch heel raar dat doorschakelen via Ben niet lukt op een van de best verkochte telefoons?
groet, Paula
Reputatie 5
Badge +7
Hi Paula, Oh nee toch. Ik had gehoopt dat het opgelost zou zijn met de update. Krijg je nog steeds de zelfde foutmelding met de 8.0 Oreo versie van Android?

Reageer