Beantwoord

Doorschakelen uitzetten lukt niet

• 27 september 2017
  • 20 reacties
  • 3433 keer bekeken

Voordat ik mijn telefoon ter reparatie opstuurde, heb ik mijn nummer doorgeschakeld naar een andere telefoon.
Nu is mijn telefoon gemaakt, maar ik kan het doorschakelen niet ongedaan maken.
Via BEN vier# oplossingen gekregen om het probleem op te lossen, maar ik krijg steeds de melding
Oproepen doorschakelen verbindingsprobleem of ongeldige MMI code. Bij geen antwoord voor alle basisservices.
NB; ik kan zelf wel bellen, apps en mail ontvangen. Ik heb ook de telefoon al uit en aan gezet.

Wie weet er een oplossing???

jeannette
icon

Beste antwoord door Rox 28 september 2017, 09:04

Goedemorgen Jeannette! Wat onwijs balen dat het niet lukt om de doorschakelingen op je simkaart niet uit te zetten. Om te beginnen heb ik de titel van je topic iets aangepast zodat het voor andere bezoekers duidelijk is waar je vraag over gaat, en ik heb je topic naar het juiste subforum verplaatst om het forum netjes en overzichtelijk te houden. In onze huisregels kun je nalezen waar je topic en de titel aan moet voldoen.

Welke codes heb je precies gebruikt? Met de code ##002# verwijderd je alle actieve doorschakelingen en blokkade's van het netwerk. Mocht deze net helpen dan wil ik graag weten wat voor mobiele telefoon je gebruikt dan ga ik eens verder op onderzoek uit voor je.
Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Goedemorgen Jeannette! Wat onwijs balen dat het niet lukt om de doorschakelingen op je simkaart niet uit te zetten. Om te beginnen heb ik de titel van je topic iets aangepast zodat het voor andere bezoekers duidelijk is waar je vraag over gaat, en ik heb je topic naar het juiste subforum verplaatst om het forum netjes en overzichtelijk te houden. In onze huisregels kun je nalezen waar je topic en de titel aan moet voldoen.

Welke codes heb je precies gebruikt? Met de code ##002# verwijderd je alle actieve doorschakelingen en blokkade's van het netwerk. Mocht deze net helpen dan wil ik graag weten wat voor mobiele telefoon je gebruikt dan ga ik eens verder op onderzoek uit voor je.
Ik heb een mail gekregen met ##002#
#21#
#330*0000#
#330*1234#
Van te voren de telefoon aan en uitgezet.
Na geen resultaat weer de telefoon uit en aan gezet en procedure herhaalt.
Helaas nog steeds zonder resultaat
Ik krijg de melding:
Oproepen doorschakelen verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code
Bij geen antwoord voor alle basisservices.
Reputatie 6
Badge +8
Hoi Jeannette, onhandig zeg! Welke informatie kreeg je bij de optie ##002#?
Eerst krijg ik mmi gestart. Dan; oproepen doorschakelen
Alles voor alle basisservices verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code
Reputatie 7
Badge +7
Hmm wat vreemd! Zou jij je simkaart eens in een ander toestel kunnen plaatsen om het daar eens te proberen, Jeannette.
Doe ik!
Reputatie 7
Badge +7
Je bent een topper! Houd ons op de hoogte!
Gelukt!!!
Reputatie 7
Badge +7
Wooohooo Yes! Súperfijn 😃
ik heb een vergelijkbaar probleem. Had eerst een Samsung 6S. Doorschakelen en weer uitschakelen werkte prima. Nu heb ik een Samsung 8S en werkt het niet meer. Ik krijg nadat ik doorschakelen aan heb gezet met **21*telnr# de melding Oproepen doorschakelen onvoorwaardelijk. voor Alle basisservices Verbindingsproblemen of ongeldige MMI-code. Uitschakelen met ##21# geeft dezelfde melding. Wat doe ik fout? Alvast bedankt voor de reactie.
Reputatie 7
Badge +7
ik heb een vergelijkbaar probleem. Had eerst een Samsung 6S. Doorschakelen en weer uitschakelen werkte prima. Nu heb ik een Samsung 8S en werkt het niet meer. Ik krijg nadat ik doorschakelen aan heb gezet met **21*telnr# de melding Oproepen doorschakelen onvoorwaardelijk. voor Alle basisservices Verbindingsproblemen of ongeldige MMI-code. Uitschakelen met ##21# geeft dezelfde melding. Wat doe ik fout? Alvast bedankt voor de reactie.

Ohjeee Jeroen E! Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Heb je de doorschakelen instellingen in je telefoon zelf nagekeken? Dit doe je als volgt: Klik op het 'telefoon' icoontje ( bij mijn Samsung S7 vind ik deze links onderin het scherm). Daar klik je rechtsboven op de 3 puntjes en kies hier voor 'instellingen'. Zodra je in het instellingen menu bent aangekomen klik je op'meer instellingen', nu kom je in een nieuw menu waar je de optie 'oproepen doorschakelen' kan aanklikken. Hier vind je de doorschakel instellingen voor jouw mobiele telefoon, dit kan voor zowel spraak en video oproepen.
Beste Rox, bedankt voor de snelle reactie. Deze instellingen heb ik bekeken en staan allemaal uit. Daarmee inschakelen werkt ook niet, ik krijg dan de melding Kan gegevens niet lezen Netwerk of simkaartfout.
Reputatie 7
Badge +7
Hmm balen dat het daarmee ook niet lukt Jeroen! Zou jij eens de volgende 4 code's willen invoeren in je telefoon en mij laten weten welke melding je in je scherm te zien krijgt als je dat doet? Als je alle 4 de code's hebt ingevoerd wil ik je vragen om je telefoon helemaal uit en weer aan te zetten en dan nogmaals de doorschakeling met **21* te proberen.

##002# (druk op de beltoets)
#21# (druk op de beltoets)
#330*0000# (druk op de beltoets)
#330*1234# (druk op de beltoets)
codes ingevoerd, de meldingen zijn:
##002# Oproepen blokkeren all barring voor alle basisservices. Verbindingsproblemen of ongeldige mmi-code
#21# (druk op de beltoets) Oproepen doorschakelen onvoorwaardelijk. voor alle bassiservices. verbindingsproblemen of ongeldige mmi-code
#330*0000# (druk op de beltoets) idem
#330*1234# (druk op de beltoets) idem

resultaat is dat het nog niet werkt
Reputatie 7
Badge +7
Jeetje dat schiet niet op zeg Jeroen. Gebruik jij op dit moment nog dezelfde simkaart als die jij in je S6 had zitten of heb je een nieuwe simkaart in gebruik genomen? Ook wil ik graag weten of het wel lukt om een doorschakeling aan te zetten als jij je simkaart op dit moment in een andere telefoon stopt.
ja, dezelfde simkaart als in mijn s6. Heb op dit moment geen andere telefoon beschikbaar, zal dit vanavond proberen.
Reputatie 7
Badge +7
Je bent een topper Jeroen! Houd me op de hoogte #Benbenieuwd
Net geprobeerd in mijn oude S6, werkt prima. simkaart weer terug in de S8, werkt niet!
Reputatie 7
Badge +7
Fijn om te lezen dat het in je oude toestel toch is gelukt Jeroen. Dan is in ieder geval de doorschakeling actief. Dit betekend echter wel dat het probleem door je nieuwe telefoon en niet door je simkaart wordt veroorzaakt, het rotte daar aan is dat ik dit niet op afstand voor je kan oplossen 😞 Ik raad je aan om hierover contact op te nemen met Samsung zelf, wellicht dat het een bekend probleem is bij hen wat ze binnen een mum van tijd kunnen oplossen voor je!

Reageer