[Info] Hoe blokkeer ik een telefoonnummer in mijn telefoon?

  • 16 April 2019
  • 2 reacties
  • 5729 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +6

Soms komt het wel eens voor dat iemand jou herhaaldelijk blijft bellen terwijl je hier helemaal niet op zit te wachten. Telefonische overlast. Dit kan gebeuren door iemand die jij kent, of door een onbekend persoon. Het kan zelfs voorkomen dat jij wordt lastig gevallen door een buitenlands telefoonnummer. Hier zit je natuurlijk niet op te wachten en dit begrijpen wij maar al te goed! Gelukkig valt dit in veel gevallen makkelijk op te lossen door het nummer, of de persoon simpelweg te blokkeren. In dit topic leg ik uit hoe dit werkt.

 

  1.  Een bekend nummer blokkeren, hoe kan ik dat op mijn iPhone/Android/Windows telefoon doen?

Het is vrij eenvoudig om een bekend telefoonnummer te blokkeren. Klik hier voor de stap-voor-stap instructie.

 

Nadat je het nummer hebt geblokkeerd zul je geen oproepen of sms’jes meer van dit nummer meer ontvangen. Voicemails ontvang je nog wel. Als je wil, kun je je voicemail uitschakelen. Dit kan heel gemakkelijk via Ik Ben.

 

  1. (Hoe) Kan ik anonieme oproepen blokkeren op mijn telefoon?

Niet iedereen belt met nummerweergave, dit kan behoorlijk vervelend zijn omdat je dan niet weet wie er zich aan de andere kant van de lijn verstopt. Ook hier is gelukkig een oplossing voor. Bij veel mobiele telefoons kun je er voor kiezen om anonieme oproepen (oproepen waarbij het telefoonnummer is onderdrukt) volledig te blokkeren. Deze oproepen worden dan direct naar de voicemail doorgeschakeld als je deze aan hebt staan. Het nadeel van deze optie is dat veel bedrijven anoniem bellen, waardoor je deze telefoontjes mist. Of bijvoorbeeld de bezorgen van thuisbezorgd, het zou toch jammer zijn als je hierdoor je Pizza mist! De optie vind je bij Android toestellen terug in de opties van het telefoonboek.

 

Maar wat dan als ik anonieme oproepen niet wil blokkeren maar toch door een privénummer wordt lastig gevallen?

In dat geval gaan wij graag voor je aan het werk. Je kunt er voor kiezen om een overlastformulier in te vullen. Hiervoor is het wel belangrijk om 3 gesprekken aan te nemen. Dit is nodig zodat het gesprek op het netwerk wordt geregistreerd en wij hiermee kunnen uitzoeken wie jou lastig valt en zorgen dat dit stopt.

 

  1. Blokkeren van marketing telefoontjes

Komt het vaak voor dat je wordt gebeld door telefonische verkopers of enquêteurs? Ik persoonlijk ervaar dit als zeer vervelend, maar ook hier is gelukkig een oplossing voor! Om er voor te zorgen dat jouw telefoonnummer niet wordt meegenomen bij deze bedrijven kun je hiervan een melding plaatsen via deze link.

 

  1. Een WhatsApp-contact blokkeren

Met nieuwe technologie komen er ook nieuwe manieren om met elkaar in contact te komen en te blijven. Wil je niet dat iemand je probeert te bereiken via WhatsApp? In deze app kun je mensen blokkeren.

 

Open hiervoor in WhatsApp het gesprek van de contactpersoon die jij wil blokkeren. Druk daarna bovenaan het scherm op de naam. Vervolgens druk je op ‘Blokkeer dit contact’. Let op: je kunt dan zelf deze contactpersoon ook niet meer via WhatsApp bellen of berichten sturen. Als het een onbekend persoon is die probeert contact op te nemen dan krijg je vaak meteen al in je scherm de keuze om het contact op te slaan of te blokkeren. Zo heb je zelf de controle over wie jou via Whatsapp kan bereiken.

 

Mocht er toch nog iets onduidelijk zijn of heb je een vraag die ik niet hebt beantwoord in dit topic trek dan aan de bel! Ik zoek het dan graag voor je uit en kan het topic aanvullen!


2 reacties

Dank, zover,

 

Maar mijn probleem is nog niet opgelost ik wordt gebeld door een prive nummer al een lange tijd, behalve op zondag heb geen behoefte aan het opnemen  straks is het een buitenlands nummer, 

 

ik heb een Motorola g6 plus,  hoe los ik dit probleem op heb al contact gehad met Motorola en zij met jullie,  maar uit jullie schrijven kom ik ook niet verder.????

 

Wat nu??

[edit: e-mailadres en telefoonnummer verwijderd]

Reputatie 5
Badge +9

Hi Wessel! Ai, dat is vreselijk irritant, zeker wanneer het een prive nummer betreft. Dit kunnen we namelijk niet traceren en dan dus ook niet blokkeren. Niet opnemen is zeker een goede, want straks zit je inderdaad met hoge kosten. Mocht het echt zo vervelend zijn dat je er elke dag last van hebt is een ander telefoonnummer misschien de enige optie. 

Reageer