[Info] Wat te doen bij verlies/diefstal?

  • 2 April 2019
  • 0 reacties
  • 4944 keer bekeken

Reputatie 4
  • Administrator
  • 0 reacties

 

Als je je simkaart of mobiele telefoon bent verloren of als je mobiele telefoon is gestolen, kun je het beste je simkaart direct laten blokkeren. Op die manier kan niemand anders op jouw kosten bellen, sms’en of internetten.

 

Hoe blokkeer je de simkaart (vanuit het buitenland)?

Als je erachter komt dat je mobiele telefoon of simkaart weg is, kun je de simkaart direct blokkeren via je Ik Ben pagina. Mocht je niet in de buurt van een computer met internetverbinding zijn, dan kun je jouw simkaart ook laten blokkeren door te bellen met de Ben klantenservice: 0900-0401405. Ben je in het buitenland? Bel dan naar +31624001405. Je kunt je simkaart via de Ben klantenservice 24 uur per dag laten blokkeren.

 

Nieuwe simkaart

Wil je een vervangende simkaart ontvangen? Dan kun je deze aanvragen via je Ik Ben pagina. Tegen een vergoeding van €10 wordt er een nieuwe simkaart naar je verstuurd. Regel je dit liever telefonisch? Dan betaal je het reguliere tarief €15,25.

 

Hoe nu verder?

Heb je een toestel? Dan is het tegenwoordig mogelijk om je toestel op te speuren. Maak je gebruik van een Android toestel zoals een Samsung, Sony etc.. dan kun je het toestel tracken door middel van Android Apparaatbeheer Google. Heb je een iPhone? Dan kun je gebruik maken van de 'Zoek mijn iPhone-functie' via iCloud.

 

Is het toestel niet meer te traceren, en wil je direct een nieuw toestel? Dan kun je gebruik maken van de mogelijkheid om je abonnement vroegtijdig te verlengen.

Via de Politie kun je (online) aangiften doen over de verloren/gestolen telefoon. Klik hier om naar de website van de politie te gaan. 

 


0 reacties

Geen reactie

Reageer