Om te kunnen bellen naar het buitenland moet ik 100 euro "borg" betalen?!

• 11 juni 2018
  • 9 reacties
  • 109 keer bekeken

Beste Ben,

Ik kom zojuist van de telefoon met een van uw klantenservice medewerksters.

Sinds 2 weken zit ik bij Ben, en nu ik voor het eerst naar het buitenland probeer te bellen zegt een computerstem dat dat niet kan en ik de klantenservice moet bellen.

Bel ik de klantenservice, wordt me gewoon verteld dat ik 100 euro borg moet betalen, om "mezelf te beschermen tegen kosten". Op mijn vraag waar de logica zit, aangezien het feit dat wanneer ik borg betaal aan Ben, juist niet ik, maar Ben beschermd wordt, kon ik geen helder antwoord krijgen.

Nou lees ik op het forum soortgelijke gevallen bij klanten, waarbij de blokkade zonder de afpersing van 100 euro wordt gedeactiveerd. Is dat oud(er) beleid o.i.d.?

Concrete vraag: Kan ik met mijn BEN abonnement bellen naar het buitenland de komende maanden of moet ik daarvoor serieus weer overstappen of 100 euro betalen?

Met vriendelijke groet,

Marko

EDIT: Het valt me nu op dat 0900 nummers ook geblokkeerd lijken te zijn.. Ik moet zeggen, niet de allerbeste eerste indruk Ben...

9 reacties

👍dit is precies ook mijn vraag, maar nog steeds geen reactie
Reputatie 5
Badge +12
Beste Ben,

Ik kom zojuist van de telefoon met een van uw klantenservice medewerksters.

Sinds 2 weken zit ik bij Ben, en nu ik voor het eerst naar het buitenland probeer te bellen zegt een computerstem dat dat niet kan en ik de klantenservice moet bellen.

Bel ik de klantenservice, wordt me gewoon verteld dat ik 100 euro borg moet betalen, om "mezelf te beschermen tegen kosten". Op mijn vraag waar de logica zit, aangezien het feit dat wanneer ik borg betaal aan Ben, juist niet ik, maar Ben beschermd wordt, kon ik geen helder antwoord krijgen.

Nou lees ik op het forum soortgelijke gevallen bij klanten, waarbij de blokkade zonder de afpersing van 100 euro wordt gedeactiveerd. Is dat oud(er) beleid o.i.d.?

Concrete vraag: Kan ik met mijn BEN abonnement bellen naar het buitenland de komende maanden of moet ik daarvoor serieus weer overstappen of 100 euro betalen?

Met vriendelijke groet,

Marko

EDIT: Het valt me nu op dat 0900 nummers ook geblokkeerd lijken te zijn.. Ik moet zeggen, niet de allerbeste eerste indruk Ben...

Hoi Marko,

Ik snap dat je hier vragen over hebt en wil graag de onduidelijkheid bij je wegnemen. Bellen naar betaalde servicenummers en naar het buitenland is in principe altijd mogelijk tenzij je naar Ben toe komt zonder nummerbehoud (en dus een nieuw telefoonnummer van ons ontvangt) of wanneer je overstapt met een telefoonnummer vanaf een prepaidkaart. In deze twee situaties vragen wij om een waarborgsom. Het bedrag hangt hierbij af van of je een sim only abonnement, abonnement met eenmalige toestelbetaling of abonnement met maandelijkse toestelbetaling hebt. Meer informatie hierover lees je in dit topic. De reden waarom we dit bedrag in rekening brengen is omdat we je als klant nog niet zo goed kennen wanneer je zonder nummerbehoud (vanuit een maandelijks sim only abonnement) bent overgestapt en om je te beschermen tegen onverwachte kosten.

Ik zie dat voor jou deze restricties niet gelden en dat ik de blokkades voor je kan verwijderen. Ik hoor graag van je of je dit zou willen.
Reputatie 5
Badge +12
👍dit is precies ook mijn vraag, maar nog steeds geen reactie

Hoi Greetje,

Voor jou geldt hetzelfde! Mocht je dat willen dan kan ik jouw blokkades ook voor je verwijderen.
Hoi, ja graag. Mooi dat het toch wel blijkt te kunnen.

Blijf het toch wel een aparte regeling vinden. Mij "beschermen" tegen hoge kosten, door me te verplichten hoge kosten te maken...
Reputatie 5
Badge +12
Hoi, ja graag. Mooi dat het toch wel blijkt te kunnen.

Blijf het toch wel een aparte regeling vinden. Mij "beschermen" tegen hoge kosten, door me te verplichten hoge kosten te maken...

Zeker weten Marko! Ik heb de blokkades zojuist voor je verwijderd. Nadat je je toestel hebt herstart hoor je weer te kunnen bellen naar premium telefoonnummers en het buitenland. Overigens, het geld van de borg steken we niet in eigen zak hoor 😃 Nadat de eerste twee facturen zijn voldaan zal de borg weer worden verrekend met de daaropvolgende maandfacturen.
Met een maandbedrag van 10,50 komt dat erop neer dat ik mijn maandabonnement bijna een jaar vooruit zou moeten betalen.

Wat me ergert is niet die "borg", maar het feit dat jullie een voorschot een "borg" noemen. Dat zijn toch echt verschillende dingen.

Een borg zouden jullie aan mij moeten betalen om te te beschermen tegen onverwachte kosten.

Anyway. Het is opgelost. Bedankt en nog een prettige dag!
Graag! Mijn blokkades verwijderen, zodat ik kan bellen naar het buitenland.
Gelukkig, dank,
greetje
Reputatie 5
Badge +7
Graag! Mijn blokkades verwijderen, zodat ik kan bellen naar het buitenland.
Gelukkig, dank,
greetje

Hi Greetje, ik heb de blokkades voor je verwijderd. Als je jouw telefoon uit/aan zet dan kan jouw simkaart het verwerken!
Reputatie 5
Badge +12
Met een maandbedrag van 10,50 komt dat erop neer dat ik mijn maandabonnement bijna een jaar vooruit zou moeten betalen.

Wat me ergert is niet die "borg", maar het feit dat jullie een voorschot een "borg" noemen. Dat zijn toch echt verschillende dingen.

Een borg zouden jullie aan mij moeten betalen om te te beschermen tegen onverwachte kosten.

Anyway. Het is opgelost. Bedankt en nog een prettige dag!

Daar is zeker wat over te zeggen Marco! In dit topic zie ik dat we het hebben over een 'voorschot'. Mocht je ergens hebben gelezen dat we het over 'borg' hebben, laat mij weten waar je dit gezien hebt 🙂 Dan zal ik dit gaan aanpassen.

Wat betreft het laten verrekenen van het voorschotbedrag op de facturen: ik snap wat je bedoelt want we zijn niet van het allerduurste. We hebben daarom ook de optie om het betaalde voorschotbedrag terug te laten storten wanneer er drie facturen betaald zijn.

Reageer