Beantwoord

Waarom betaal ik €0,51 voor een MMS

  • 17 May 2018
  • 5 reacties
  • 384 keer bekeken

waarom moet ik voor mms extra betalen 0.51 euro en niet voor sms.
icon

Beste antwoord door Rox 18 May 2018, 08:48

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +12
Ah, dan kan ik begrijpen dat je graag nog gebruik maakte van de MMS-dienst. SMS-en blijft trouwens nog wel gewoon mogelijk! Een andere optie voor het versturen van een afbeelding is per e-mail of Facebook Messenger.
Ik heb geen smartphone en wil dit ook niet. MMS en SMS is voor mij handig.
Gr. Edwin
Reputatie 4
Badge +4
Per 1 januari 2019 is Ben gestopt met MMS.
Einde tijdperk MMS

Gebruik bijvoorbeeld Whatsapp, dat is gratis via Wifi. Controleer daar wel de instellingen. (Data en opslaggebruik, media)
Waarom kan ik geen foto versturen per mms? Krijg ook geen melding dat het bericht niet verzonden kan worden.....
Heeft BEN éénzijdig besloten om deze dienst niet meer aan te bieden per jan 2019?
Geen notificatie hierover gehad.
Gr. Edwin
Reputatie 7
Badge +7
Goedemorgen Joop66! Om te beginnen heb ik de titel van je topic iets aangepast zodat het voor andere bezoekers duidelijk is waar je vraag over gaat, en ik heb je topic naar het juiste subforum verplaatst om het forum netjes en overzichtelijk te houden. In onze huisregels kun je nalezen waar je topic en de titel aan moet voldoen.

Het klopt da je voor het versturen van een MMS bericht €0,51 betaald, dit omdat het een extra dienst is. MMS staat voor: multimedia messaging service, het versturen van berichten via een mobiele telefoon die multimediaal zijn, oftewel die bestaan uit: tekst, foto, plaatjes, smileys en/of geluid. Deze berichten worden wel als een soort SMS bericht verstuurd, maar het wordt toch anders gezien omdat het multimedia bevat. MMS maakt gebruik van internet, maar is niet hetzelfde als het reguliere internet via je mobiel.

Als je wil voorkomen dat jij een MMS kan versturen met je telefoon raad ik je aan om de MMS instellingen uit je telefoon te verwijderen.

Reageer