Beantwoord

Wat is een MMS?

• 15 december 2017
  • 8 reacties
  • 27280 keer bekeken

Op mijn factuur staat dat ik een mms verzonden heb, maar ik ben me hier niet van bewust. Wat kan er gebeurd zijn?
icon

Beste antwoord door Rox 15 december 2017, 14:09

Hoi Ik ben het! Ik kan me goed voorstellen dat als jij extra kosten tegen komt op je factuur je graag wil weten waar deze vandaan komen! MMS staat voor "Multimedia Messaging Service" is de multimediale opvolger van SMS.

Een MMS kan bestaan uit tekst, geluid, een plaatje of een stukje video, of een combinatie van deze soorten. Een SMS veranderd automatisch in een MMS bericht als deze langer dan 140 of 160 tekens is of als jij er een bijlage aan toevoegt. Het versturen van een MMS valt niet binnen je bundel, hier betaal je €0,51 cent per bericht voor.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi Ik ben het! Ik kan me goed voorstellen dat als jij extra kosten tegen komt op je factuur je graag wil weten waar deze vandaan komen! MMS staat voor "Multimedia Messaging Service" is de multimediale opvolger van SMS.

Een MMS kan bestaan uit tekst, geluid, een plaatje of een stukje video, of een combinatie van deze soorten. Een SMS veranderd automatisch in een MMS bericht als deze langer dan 140 of 160 tekens is of als jij er een bijlage aan toevoegt. Het versturen van een MMS valt niet binnen je bundel, hier betaal je €0,51 cent per bericht voor.

Helaas heb ik dat ook al een paar keer gehad. Ik heb dat nog bij geen andere provider meegemaakt dat een sms overgaat in een MMS. Op deze manier word je wel op kosten gejaagd.

Waarom wordt er geen duidelijke melding van gegeven óf de keus of je wilt doorgaan als MMS bericht. Of, waarom niet net zoals bij Twitter: eem maximum aantal tekens.
Op mijn factuur staat 3x MMS naar mijn eigen nummer hoe kan dit? Ik heb dit nog nooit meegemaakt bij andere provider dat een sms overgaat in mms en dat je daar extra voor moet betalen. En naar mijn eigen nummer op dezelfde dag en dezelfde tijd. Vind dit heel vreemd!!
Reputatie 5
Badge +7
Op mijn factuur staat 3x MMS naar mijn eigen nummer hoe kan dit? Ik heb dit nog nooit meegemaakt bij andere provider dat een sms overgaat in mms en dat je daar extra voor moet betalen. En naar mijn eigen nummer op dezelfde dag en dezelfde tijd. Vind dit heel vreemd!!

Hi tinyleijenaar, ik kan begrijpen dat je dit vreemd vindt. Zeker als de berichten naar jouw eigen telefoonnummer zijn verzonden. Heb je jezelf toevallig aangemeld voor een nooddienst?
Nee, dat heb ik niet. En ik heb mijn abonnement ook uit staan als ik thuis ben, en dit is van 10 augustus en toen was ik de hele dag thuis, daar heb ik wifi. Maar ik heb nog nooit gehoord dat een sms overgaat in een mms. En dat zonder waarschuwing. Blijf het zo vreemd vinden. Heb al diverse abonnementen bij andere providers gehad maar dit nog nooit meegemaakt.
Reputatie 5
Badge +7
Ik ga met je meekijken. Zou je mij een privébericht willen sturen met daarin jouw telefoonnummer, geboortedatum en postcode/huisnummer? Alvast bedankt.
Ik heb je een privebericht gestuurd met de gegevens.
Reputatie 5
Badge +12
Mijn collega Shanna heeft inmiddels op jouw privébericht gereageerd zie ik 🙂

Reageer