auto-correctie uitzetten

• 26 juni 2018
  • 5 reacties
  • 834 keer bekeken

Hoe kan ik voorkomen dat mijn getypte tekst steeds door andere (engelse) woorden worden vervangen. Kan het niet anders dan dat ik het woord steeds eerst - uit een keuze van 3 - bevestig Waar zet ik dat uit?

5 reacties

Hoi Ellen,

Dat kan heel makkelijk, op je toetsenbord heb je een tandwieletje zitten. Die moet je even indrukken en kom je als het goed is uit bij de instellingen van je toetsenbord. Je moet even zoeken naar woorden automatisch voorspellen/vervangen. Als je dat uitvinkt heb je er geen last meer van als het goed is.

Met vriendelijke groet,

Bob
Hallo Bob,

Bedankt voor je antwoord. Maar er staat geen wieltje op mijn toetsenbord. En ook bij Instellingen kan ik niets vinden wat op deze functie lijkt. Misschien heeft dit te maken met het feit dat ik als beginnende Smartphone-gebruiker nog even in de Simple Mode werk?

Vriendelijke groet, Ellen
Reputatie 5
Badge +12
Ik vind het wel onwijs stoer dat je de stap naar een smartphone hebt durven maken Ellen! Wat voor toestel heb je op dit moment?
Bedankt voor het compliment, Wietske. Het is inderdaad nog behoorlijk wennen. Maar inmiddels heb ik het (met hulp) gevonden en werkt het nu prima. Graag tot een volgend obstakel ..... (of niet).
Groet, Ellen
Reputatie 5
Badge +12
Het allereerste begin is even flink wennen maar geloof me, het went vanzelf haha! En dan merk je ook algauw het gemak 😃 Enne, je weet ons te vinden hè? Mocht je nog ergens tegenaan lopen wat betreft jouw toestel.

Reageer