Beantwoord

Bellen via wifi met Pixel 4a

  • 29 July 2022
  • 19 reacties
  • 298 keer bekeken

Hallo, ik heb een Google Pixel 4a. Het lukt me niet om wifibellen in te stellen voor mijn Ben.nl simkaart. Die optie verschijnt niet in de instellingen op mijn telefoon. Ik heb ook een Vodafone simkaart in mijn telelfoon, en daarmee werkt het prima. Dus de Pixel 4a kan het wel. Enkel lijkt het voor de Ben.nl simkaart niet te werken. Wat moet ik doen om het werkend te krijgen? Ik las elders dat iemand met een Pixel 6 Pro het wel voor elkaar kreeg (https://community.ben.nl/overige-merken-38/google-pixel-6-pro-en-vowifi-23587). Zou het ook op mijn Pixel 4a aangezet kunnen worden?

Bij T-Mobile wordt het ook ondersteund lijkt het: https://www.t-mobile.nl/toestelhulp/topic/bellen/bellen-via-wifi-vowifi/device/google/pixel-4

icon

Beste antwoord door Fatima 11 January 2023, 08:48

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hi @LoekV,
Bedankt voor het openen van dit topic en goed dat je al wat research gedaan hebt.

Ik help je daar graag verder bij.

Zou je mij in een privébericht jouw verzoek, mobiele nummer, geboortedatum en je postcode + huisnummer kunnen doorgeven?

Hoi Shaira, bedankt. Ik heb je een privébericht gestuurd.

Even een terugkoppeling. Helaas is het gebleken dat Ben het niet ondersteunt als ik er ook een e-sim kaart bij heb. Ik had het met Vodafone geprobeerd, en dat werkte wel prima. Aangezien Ben nog geen e-sim heeft, zal ik helaas over moeten stappen naar een andere provider voor nu. Hopelijk dat Ben in de toekomst wel de combinatie met e-sim kan ondersteunen voor de Pixel 4a.

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @LoekV! Wat jammer dat je er geen gebruik van kan maken. Wel fijn dat het nu duidelijk is geworden. Op dit moment bieden wij inderdaad geen e-sim. Wellicht in de toekomst wel. Als ik nog iets voor je kan betekenen, hoor ik het graag. Ik wens je een mooie dag!

Update: Eerst dacht ik dat het niet werkte enkel als de Vodafone e-sim geactiveerd was. Maar nu heb ik de e-sim verwijderd, en zit er alleen een Ben fysieke simkaart in de telefoon. Helaas werkt het op deze manier echter nog steeds niet…   Nog steeds geen optie zichtbaar om wifibellen (en ook niet bellen via 4G) in te stellen. Zou dit wel mogelijk moeten zijn, of ook niet?

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @LoekV!  Ik kan jouw gegevens helaas niet vinden. Zou je mij opnieuw een privebericht kunnen sturen? Dan kijk ik snel of wifibellen aanstaat bij jou. 

Ik ben inmiddels overgestapt op T-Mobile, en alles werkt prima nu. Ik kan nu wifi-bellen in combinatie met een Vodafone e-sim. Hopelijk gaat Ben dit ook snel ondersteunen. Toch bedankt iedereen hier voor het meedenken.

Reputatie 2
Badge +1

Hi @LoekV , fijn dat het nu wel werkt!
Ik zal intern inderdaad even onderzoeken waarom dit bij Ben niet het geval was.

Fijne dag verder toegewenst! 

Hi @LoekV , fijn dat het nu wel werkt!
Ik zal intern inderdaad even onderzoeken waarom dit bij Ben niet het geval was.

Fijne dag verder toegewenst! 

Hoe staat het met dit onderzoek? Loek is namelijk niet de enige die dit probleem heeft, iedereen met een Pixel 4a heeft dit.

Van KPN is duidelijk dat ze hier niet aan werken, maar bij T-Mobile werkt het wel, dus dacht ik slim te zijn door een abonnement bij Ben af te sluiten omdat het bedrijf van T-Mobile en en hetzelfde netwerk gebruikt. 

Nu blijkt dat Ben dezelfde fratsen als KPN vertoont en Vowifi helemaal niet kan op een Pixel 4a. Ik heb wel een beetje spijt van de overstap.

Kortom, het lijkt mij tijd dat er iemand van Ben met het moederbedrijf gaat praten waar het nou fout gaat.

 

Groeten,
Eric

Reputatie 4
Badge +1

Hallo  @Xites  

 

Bedankt voor je reactie op dit topic! Wij hebben een tijdje terug groen licht gekregen voor VoLTE en VoWi-Fi:  De fabrikanten hebben aangegeven voor de mobiele telefoons de komende periode een software update uit te brengen waarin VoLTE en VoWi-Fi op het Ben netwerk worden vrijgegeven. De komende  tijd zullen wij regelmatig VoLTE en VoWi-Fi “aanzetten” op het netwerk voor toestel types waarvoor fabrikanten met een software update VoLTE en VoWi-Fi mogelijk hebben gemaakt.  

Of de Pixel 4a  ( of andere telefoons ) een software update krijgt en zo ja wanneer precies, dat weten wij helaas niet. 'Oudere' mobiele telefoons krijgen minder vaak en soms helemaal geen software updates meer van de fabrikant. Daar kunnen wij helaas niets aan doen. Nadat de software door de fabrikant is uitgebracht zullen we het ook niet direct aanzetten voor dat toestel, we testen eerst of alles goed werkt en geven de klanten ook even de tijd om de software te installeren. Het is vanuit veiligheidsoogpunt sowieso altijd aan te raden om software updates van de fabrikant te installeren.

Alle informatie hierover is te vinden op www.ben.nl/4g-wifi-bellen

Voor nu, sorry voor het ongemak!  Zodra we meer weten laten we het direct weten! 

@Fatima Leuk dat je een heel verhaal geeft over updates, maar de Pixel 4a krijgt gewoon alle updates en daar heeft het m.i. ook niets mee te maken. Het toestel kan het gewoon, dat is niet het probleem. Het zit bij Ben.

De oorzaak zit waarschijnlijk in de providerinstellingen (die worden meegestuurd als de sim geplaatst wordt). De versie op mijn Pixel 4a is  “tmomvno_nl-42000000007.45” met als datum:
2022-08-13

Dus Ben heeft dus nog helemaal niets aangepast, want deze instellingen vertellen aan het toestel wat er wel of niet kan. Pas als er een nieuwe versie komt van de providerinstellingen dan is er een kans dat het probleem opgelost wordt. Dat moet iemand bij Ben doen en niets anders. Misschien toch even vragen hoe ze dat bij T-Mobile zelf hebben gedaan, want daar werkt het wel goed.

 

Reputatie 2
Badge +1

Hi @Xites, Ik kijk graag even je simkaartinstellingen met je na om dit te verifiëren. 

 

Zou je mij jouw 06-nummer, geboortedatum en je postcode + huisnummer kunnen sturen in een privébericht
Daarnaast ontvang ik graag de software update welke je nu op jouw telefoon hebt. 

Reputatie 4
Badge +1

Hi @Xites 

 

Ik wil je ook vragen om contact op te nemen met Google zelf want Google is hier als eerste verantwoordelijk voor. Zij moeten eerst nakijken of alles goed staat op jouw toestel en dan nemen zij zelf contact op met de Provider.

Beste @Fatima ,

 

Ik heb zojuist contact opgenomen met Google en (zoals verwacht) lijkt het geen probleem bij Google te zijn. Als jullie daar toch van overtuigd zijn, dan is de vraag wat Google dan precies moet aanpassen om dit op telossen.

Overigens had @rob.vanmook een jaar geleden exact dit probleem met een Pixel 6.

Google Pixel 6 Pro en VoWifi | Ben Community

Het was toen ineens opgelost en ik denk dat als de technici van Ben even met de grote broer T-Mobile gaan praten, dit binnen een uur opgelost kan zijn. Het zijn gewoon instellingen bij Ben en niet bij Google.

 

Reputatie 4
Badge +1

Hi @Xites 

 

Bedankt voor je reactie terug! Ik ga echt mijn best doen om het verder voor je uit te zoeken. Zodra ik meer weet zal ik jou hierover berichten, beloofd! Mag ik wel jouw gegeven ontvangen via een privébericht? Hartelijk dank alvast! 

 

Reputatie 4
Badge +1

Hi  @Xites   

 

Bedankt voor je reactie terug! Ik ga echt mijn best doen om het verder voor je uit te zoeken. Zodra ik meer weet zal ik jou hierover berichten, beloofd! Is het goed dat jij mij alvast via een privé bericht jouw telefoonnummer, postcode en huisnummer en geboortedatum stuurt?  Hartelijk dank alvast! 

Misschien moet je even met @Shaira gaan praten, die heeft deze gegevens al en is en klaarblijkelijk ook al mee bezig.

Reputatie 4
Badge +1

 Ze is vandaag niet aanwezig helaas, maar ik zal het morgen aan haar vragen!  Alvast bedankt voor je geduld en een hele fijne avond gewenst  @Xites 

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @Xites  Ik heb jouw gegevens kunnen vinden met hulp van mijn collega Shaira, hartelijk dank hiervoor nog! Ik heb al jouw vragen hierover direct doorgezet naar de juiste ( technische)  afdeling. Ik hoop snel antwoord terug te krijgen hierover. Zodra ik meer weet zal ik jou hierover berichten.  Hartelijk dank voor al je geduld! 

Reageer