Beantwoord

Is mijn HTC U ultra geschikt voor het 4G netwerk?

  • 11 maart 2018
  • 9 reacties
  • 1126 keer bekeken

Ik heb nu 4G netwerk maar mijn internet werkt niet. Ik kan ook nergens de goede instellingen vinden en of mijn mobiel 4G kan ontvangen. Ik heb een htc U ultra
icon

Beste antwoord door Angelique 12 maart 2018, 13:56

Hoi Andrea, vervelend dat de 4G verbinding maar niet wil werken! Allereerst ben ik op zoek gegaan naar de specificaties van jouw toestel om te kunnen achterhalen of het toestel geschikt is voor 4G. Op de officiële website van HTC kwam ik de volgende informatie tegen.



4G is beschikbaar, echter kan dit per provider verschillen of zij 4G aanbieden op de verschillende netwerkbandbreedte. De netwerkbandbreedte kan in bepaalde regio's verschillen, afhankelijk van de providers en je locatie.



Je kunt namelijk van het 2G/2.5G - GSM/GPRS/EDGE netwerk gebruik maken op de onderstaande frequenties:

850/900/1800/1900 MHz

Voor 3G UMTS geldt

AWS/850/900/1900/2100 (B4/B5/B8/B2/B1), HSDPA 42, HSUPA 5.76

en voor 4G LTE

(up to 600Mbps)



Wij bieden 2G (GSM / GPRS / EGDE), 3G (UMTS, HSDPA) of 4G (LTE) aan in combinatie met een frequentieband: 900 MHz, 1800 MHz of 2100 MHz. Ik vrees dat het gebruiken van het 4G netwerk in combinatie met het toestel de oorzaak is van het probleem.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hoi Andrea, vervelend dat de 4G verbinding maar niet wil werken! Allereerst ben ik op zoek gegaan naar de specificaties van jouw toestel om te kunnen achterhalen of het toestel geschikt is voor 4G. Op de officiële website van HTC kwam ik de volgende informatie tegen.

4G is beschikbaar, echter kan dit per provider verschillen of zij 4G aanbieden op de verschillende netwerkbandbreedte. De netwerkbandbreedte kan in bepaalde regio's verschillen, afhankelijk van de providers en je locatie.

Je kunt namelijk van het 2G/2.5G - GSM/GPRS/EDGE netwerk gebruik maken op de onderstaande frequenties:
850/900/1800/1900 MHz
Voor 3G UMTS geldt
AWS/850/900/1900/2100 (B4/B5/B8/B2/B1), HSDPA 42, HSUPA 5.76
en voor 4G LTE
(up to 600Mbps)

Wij bieden 2G (GSM / GPRS / EGDE), 3G (UMTS, HSDPA) of 4G (LTE) aan in combinatie met een frequentieband: 900 MHz, 1800 MHz of 2100 MHz. Ik vrees dat het gebruiken van het 4G netwerk in combinatie met het toestel de oorzaak is van het probleem.
Hoi Andrea, vervelend dat de 4G verbinding maar niet wil werken! Allereerst ben ik op zoek gegaan naar de specificaties van jouw toestel om te kunnen achterhalen of het toestel geschikt is voor 4G. Op de officiële website van HTC kwam ik de volgende informatie tegen.

4G is beschikbaar, echter kan dit per provider verschillen of zij 4G aanbieden op de verschillende netwerkbandbreedte. De netwerkbandbreedte kan in bepaalde regio's verschillen, afhankelijk van de providers en je locatie.

Je kunt namelijk van het 2G/2.5G - GSM/GPRS/EDGE netwerk gebruik maken op de onderstaande frequenties:
850/900/1800/1900 MHz
Voor 3G UMTS geldt
AWS/850/900/1900/2100 (B4/B5/B8/B2/B1), HSDPA 42, HSUPA 5.76
en voor 4G LTE
(up to 600Mbps)

Wij bieden 2G (GSM / GPRS / EGDE), 3G (UMTS, HSDPA) of 4G (LTE) aan in combinatie met een frequentieband: 900 MHz, 1800 MHz of 2100 MHz. Ik vrees dat het gebruiken van het 4G netwerk in combinatie met het toestel de oorzaak is van het probleem.


Hoihoi, bedankt voor de reactie, wat kan ik hier nu specifiek aan doen? Of moet ik over op een ander toestel of is het verstandiger om weer over te gaan naar 3g
Reputatie 6
Badge +8
Die keuze is helemaal aan jou! Mocht jouw toestel nog naar behoren werken en heb je (nog) geen behoefte aan een nieuw toestel, dan zou je de 4G bundel kunnen verwijderen zodat je gebruik blijft maken van het 3G netwerk.
Die keuze is helemaal aan jou! Mocht jouw toestel nog naar behoren werken en heb je (nog) geen behoefte aan een nieuw toestel, dan zou je de 4G bundel kunnen verwijderen zodat je gebruik blijft maken van het 3G netwerk.

Per wanneer zou die 3g dan in kunnen gaan, want ik betaal nu voor iets wat ik niet krijg.
Reputatie 6
Badge +8
Als ik de 4G bundel verwijder uit jouw abonnement, dan gaat de wijziging op 1 april in. Laat je het mij weten of ik jou daarbij kan helpen? Zelf kun je ook de 4G bundel verwijderen uit de bundels door een bundelwijziging aan te vragen via jouw persoonlijke Ik Ben pagina.
Als ik de 4G bundel verwijder uit jouw abonnement, dan gaat de wijziging op 1 april in. Laat je het mij weten of ik jou daarbij kan helpen? Zelf kun je ook de 4G bundel verwijderen uit de bundels door een bundelwijziging aan te vragen via jouw persoonlijke Ik Ben pagina.

Dus dat betekend dat ik een maand zonder internet zit?
Reputatie 6
Badge +8
Nee hoor, Andrea. Zeker niet zelfs. Je kunt gewoon gebruik blijven maken van het 3G netwerk. De extra 4G bundel die je hebt, zorgt er namelijk niet voor dat je alleen maar op het 4G netwerk kunt internetten. Binnen de netwerkinstellingen in je toestel kun je 3G selecteren. Zo kun je gewoon online blijven.
Nee hoor, Andrea. Zeker niet zelfs. Je kunt gewoon gebruik blijven maken van het 3G netwerk. De extra 4G bundel die je hebt, zorgt er namelijk niet voor dat je alleen maar op het 4G netwerk kunt internetten. Binnen de netwerkinstellingen in je toestel kun je 3G selecteren. Zo kun je gewoon online blijven.

Waar kan ik dat doen? Ik ben daar al naar opzoek geweest maar kan het niet vinden.
Reputatie 6
Badge +8
Ik heb het even voor je opgezocht! Je kunt gaan naar de instellingen > mobiele gegevens > netwerkmodus > daar selecteer je 3G (UMTS, HSDPA).

Reageer