Mobiel internet instellen Motorola Moto e2

• 13 juli 2018
  • 16 reacties
  • 1030 keer bekeken

Het lukt mij niet om mijn Motorola Moto E2 mobiel internet in te stellen met de gegeven instelwaarden bij Ben.

16 reacties

Reputatie 5
Badge +12
Hoi Richard, ik help je hier graag bij! Waar loop je precies tegenaan? Welke gegevens komen er bijvoorbeeld niet overeen?
Hallo Wietske ik krijg met simkaart xxxxxxx978 met geen mogelijkheid mobiel internet ondanks dat de instellingen goed zijn ingesteld dit heb ik gecontroleerd met mijn andere simkaart xxxxxxx152 daarop kreeg ik direct mobiel internet verbinding dus aan de gsm toestellen samsung galaxy s2 en motorola moto e2 kan het niet aan liggen. Is er misschien een blokkade op mijn eerstgenoemde simkaart?

Ps gelieve voorgaande melding verwijderen ivm simkaart nummers
Reputatie 5
Badge +4
RichardV

Je kunt ook je bericht aanpassen met de 3 puntjes rechtsonder bij de reactie.
Hallo Snoeshaantje
Helaas lukt het mij niet om middels de 3 puntjes het bericht te bewerken want ik krijg alleen 2 meldingen te weten link naar reactie en Rapporteer
Reputatie 5
Badge +12
Hallo Wietske ik krijg met simkaart xxxxxxx978 met geen mogelijkheid mobiel internet ondanks dat de instellingen goed zijn ingesteld dit heb ik gecontroleerd met mijn andere simkaart xxxxxxx152 daarop kreeg ik direct mobiel internet verbinding dus aan de gsm toestellen samsung galaxy s2 en motorola moto e2 kan het niet aan liggen. Is er misschien een blokkade op mijn eerstgenoemde simkaart?

Ps gelieve voorgaande melding verwijderen ivm simkaart nummers

Ik heb jouw eerdere bericht met gegevens verwijderd! Daarnaast heb ik voor de zekerheid een reset uitgevoerd op de simkaartinstellingen voor internet. Zou je jouw toestel eens willen herstarten?
Ik heb mijn gsm helemaal gereset en is ingesteld op
toestel info, status netwerk T-Mobile NL

Bij mobiel netwerken namen toegangspunten naam = T-Mobile Internet APN = internet
MCC = 204 MNC = 16 Type toegangspunt = default,supl.
Hierop krijg ik geen mobiel internet verbinding.

Ik verander het naar Ben instellingen
naam = Ben Internet APN = internet.ben
MCC = 204 MNC = 16 Type toegangspunt = default

Helaas krijg ik ook op deze instelling geen mobiel internet verbinding.

Doe ik een ander Ben simkaart erin dan doet mobiel internet het wel.
Reputatie 5
Badge +4
verwijderd.
Het kan niet anders dan dat het aan de simkaart xxxxxxx978 ligt.
Reputatie 5
Badge +4
Daar kun je achter komen door simkaart ×××978 in de Samsung te plaatsen.
Het zit in de Samsung
Reputatie 3
Badge +2
En de simkaart eindigend op 978 doet het ook niet in je Samsung toestel?
nee helaas, toch staan de instellingen voor mobiel netwerk in de samsung goed dat heb ik gecontroleerd met mijn 2e Ben simkaart xxxxxxx152 daarop krijg ik direct mobiel netwerk verbinding op de samsung.

PS Misschien handig om te vermelden in 2015 of 2016 hadden ik en mijn vrouw geen abo op mobiel netwerk bij Ben alleen abo op bellen, onderweg naar huis rijden kreeg zij op de 978 rare pinggeluiden en vervolgens een bedrag moesten betalen voor mobiel netwerk gebruik. Ik had Ben hierover opgebeld dat wij helemaal geen abo hadden op mobiel netwerk en toen heeft men bij Ben mij verzekert dat ik op beide simkaarten voortaan geen mobiel netwerk zal ontvangen.

Ik vermoed dan dat op de 978 hoogwaarschijnlijk nog een blokkeer instelling zit.

Ik heb vanaf Juli 2018 op beide simkaarten 1500 mb bundel.
Reputatie 3
Badge +2
Bedankt voor de informatie! Ik heb je simkaart gereset. Zou je het nogmaals eens willen proberen? 🙂
😘😘😘👋🏽👋🏽👋🏽 knap hoor Shanna perfekt simkaart 978 werkt mobiel netwerk zowel op beide toestellen. Ligt de oorzaak toch aan de instellingen bij BEN of was er iets anders aan de hand ?.
Mijn hartelijke dank. Mvg., Richard
Reputatie 3
Badge +2
Het lag aan de instellingen bij Ben! Alles staat nu correct. Geen dank uiteraard Richard! Mochten we je verder nog ergens mee kunnen helpen, laat het ons dan weten 🙂
👍🏽

Reageer