Beantwoord

Persoonlijk hotspot instellen in Android

• 13 december 2017
  • 8 reacties
  • 1087 keer bekeken

Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn persoonlijk hotspot in kan stellen op mijn android 6.01 xiaomi redmi note 3 telefoon?

Bij voorbaat dank
icon

Beste antwoord door Rox 13 december 2017, 13:42

Oei dat is een hele goede vraag! Ik ben zelf niet bekend met dit toestel maar een zoektocht op google leverde me dit op. Houd er wel rekening mee dat Ben simkaarten er niet voor zijn gemaakt om als hotspot te dienen, de kans is dus heel groot dat het met jouw Ben simkaart niet lukt om de hotspot te activeren.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Oei dat is een hele goede vraag! Ik ben zelf niet bekend met dit toestel maar een zoektocht op google leverde me dit op. Houd er wel rekening mee dat Ben simkaarten er niet voor zijn gemaakt om als hotspot te dienen, de kans is dus heel groot dat het met jouw Ben simkaart niet lukt om de hotspot te activeren.
Beste Rox,

Ik hoef niet te weten hoe ik mijn toestel zelf in moet stellen. Ik heb die informatie er alleen maar de volledigheid in gezet.

Verder is het functioneren van een persoonlijke hotspot er niet van afhankelijk of de simkaart dat aankan. Die kan dat prima aan, het werkte bij mijn vorige provider en werkt ook bij jullie moederbedrijf T-mobile.

Waar het echter wel van afhankelijk is, is of e.e.a. door de provider wordt geblokkeerd. Wat tot voor kort bij Ben inderdaad het geval was.

Dat is wettelijk echter uitdrukkelijk verboden en moet Ben daarom het gebruik van de persoonlijk hotspot ook toestaan. Maar de informatie over hoe e.e.a precies op jullie netwerk c.q. APN moet worden aangesloten ontbreekt echter.

Ik heb de persoonlijk hotspot c.q. tehtering verbinding dringend nodig om mijn tablet ook onderweg te kunnen gebuiken via de wifi verbinding (=hotspot) op mijn telefoon.

Daarom zou ik nu graag zo spoedig mogelijk de juiste aansluit informatie van je ontvangen om mijn persoonlijke hotspot aan te sluiten. Graag voorzien van een duidelijke en ter zake doende uitleg.

In afwachting van je spoedige reactie.

Met vriendelijke groet.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi n.ospam, ik heb de vraag hier intern voor je uitgezet want wij hebben op het forum geen mogelijkheid om de toegang tot een hotspot mogelijk te maken op de simkaart. Als dit echt verplicht is zoals jij aangeeft moet dit natuurlijk netjes voor je geregeld worden! Daarom heb ik een melding uitgezet naar een achterliggende afdeling met bovenstaand verhaal bijgevoegd om hiermee aan de slag te gaan. Zodra ik meer weet zal ik jou hierover informeren via dit topic.
Reputatie 7
Badge +7
Sorry voor de late reactie! Ik heb eindelijk een terugkoppeling van mijn collega's. De informatie die wij in het systeem hadden staan was verouderd, het klopt dat Ben het gebruiken van een hotspot niet langer blokkeert. Dit zou dus gewoon mogelijk moeten zijn op jouw mobiele telefoon als jij deze functie aanklikt. Werkt het dan niet? Dan staat er iets niet goed op het netwerk wat ik niet op afstand voor je kan oplossen, ik wil je vragen op de stappen in dit topic te doorlopen zodat de technische dienst er in dat geval mee aan de slag kan gaan.
Ik kan met mijn laptop ook niet op mijn mobiele hotspot. Maar het lukt wel met mijn smart tv
Hoe is dit mogelijk?
De laptop herkend mijn mobiel wel maar het lukt niet om te verbinden.
Tis wel belangrijk want heb de laptoo thuis nodig voor school voor het vak Nederlands.
Kunnen jullie mij verder helpen?
Reputatie 5
Badge +7
Hi Kim, wat jammer dat het niet lukt om een hotspot verbinding op te zetten met jouw laptop. Als het met andere apparaten wel lukt dan ligt het niet aan jouw hotspot verbinding via de telefoon. Heb je al eens geprobeerd om jouw laptop de verbinding te laten verbreken en hem er opnieuw in te zetten?
Een collega op school kwam wel met haar samsung mobiel op de laptop
In de telefoonwinkel kwamen ze met hun mobiel ook niet op mijn mibiele hotspot hij zei verkeerde wachtwoord?
Reputatie 5
Badge +12
Wanneer je jouw telefoon laat instellen om als mobiele hotspot te fungeren dan kan je de optie selecteren om een wachtwoord in te stellen. Omdat je aangeeft dat er een melding verschijnt dat het wachtwoord onjuist is vermoed ik dat het 'm hier in zit. Heb je al geprobeerd om deze te wijzigen via jouw telefoon?

Reageer