Beantwoord

smtp server

• 7 november 2017
  • 7 reacties
  • 1447 keer bekeken

• Ben op dreef
  • 3 reacties
Goedenavond,

Ik heb geprobeerd om mijn outlook (uitgaande mail) te koppelen aan de server van Ben (T-Mobile). ik heb hiervoor de smtp.gprs.t-mobile.nl gebruikt. Helaas werkte dit niet.
kunt u mij verder helpen?

Vriendelijke groet
icon

Beste antwoord door Angelique 8 november 2017, 09:17

Bedankt voor de informatie, M-A. In jouw geval zijn de SMTP gegevens zijn nodig om e-mail te kunnen versturen. De juiste gegevens die jij nodig hebt om de uitgaande mail te laten werken kun je achterhalen door contact op te nemen met de e-mailaanbieder waarbij jij je e-mailadres heeft. Ben kan deze gegevens niet verstrekken.

Meestal zijn deze gegevens ook gemakkelijk te achterhalen door even te “googelen”. Google eens op “smtp outlook.com” en er verschijnen een aantal sites waarop de juiste gegevens te vinden zijn. Hiermee moet het lukken om de juiste gegevens op je toestel door te voeren en de uitgaande mail te laten versturen.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hoi M-A, een hele goede vraag! Zou je precies kunnen aangeven welk toestel je gebruikt?
Beste Angelique

Het gaat om het outlook programma op mijn laptop (toshiba). Via mijn telefoon (xperia m4) heb ik een hotspot gemaakt, zodat ik op mijn laptop internet kan gebruiken. Dat gaat prima, alleen de uitgaande mail in outlook doet het niet. Dat heeft mijns inziens met de smtp server te maken.

Vriendelijke groet
Reputatie 6
Badge +8
Aha! Werkt de mail wel naar behoren op je toestel en spelen de problemen alleen op jouw laptop met het verzenden van mails?
Nee, op mijn toestel werkt het ook niet. Daarom gebruikte ik altijd het mailprogramma op mijn laptop. Ik ben recent verhuisd, waardoor ik niet meer bij de eigen server zit. Daarom heb ik nu internet van ben/t-mobile dus via mijn telefoon. Voor uitgaande mail moet je dan de server gebruiken van je internet provider. Is de 'code 'die ik gebruik wel goed? Waar zou de fout kunnen zitten?
Reputatie 6
Badge +8
Bedankt voor de informatie, M-A. In jouw geval zijn de SMTP gegevens zijn nodig om e-mail te kunnen versturen. De juiste gegevens die jij nodig hebt om de uitgaande mail te laten werken kun je achterhalen door contact op te nemen met de e-mailaanbieder waarbij jij je e-mailadres heeft. Ben kan deze gegevens niet verstrekken.

Meestal zijn deze gegevens ook gemakkelijk te achterhalen door even te “googelen”. Google eens op “smtp outlook.com” en er verschijnen een aantal sites waarop de juiste gegevens te vinden zijn. Hiermee moet het lukken om de juiste gegevens op je toestel door te voeren en de uitgaande mail te laten versturen.
ik snap dat de SMTP gegevens nodig zijn. ik heb deze ook al gegoogled, voor Ben is dat dan smtp.gprs.t-mobile.nl maar dat werkt dus niet. vandaar mijn vraag.
Reputatie 6
Badge +8
Helaas kan ik je daarbij niet helpen, M-A. Ik raad je aan contact op te nemen met je e-mail provider. Zij hebben de juiste informatie om de e-mail juist in te stellen.

Reageer