Beantwoord

Telefoon maakt geen verbinding met het netwerk

• 3 februari 2018
  • 10 reacties
  • 3271 keer bekeken

Goedenavond,

Sinds donderdagavond heb ik niet meer gebruik kunnen maken van mobiel internet en het mobiel netwerk. Ik ging er vanuit dat dit een tijdelijke storing zou zijn maar het probleem houdt nog steeds aan.

Mijn telefoon geeft aan dat ik wel gewoon bereik heb, maar wanneer ik probeer te bellen geeft het aan dat ik geen netwerk heb en alleen noodoproepen uit kan voeren. Volgens de dekkingskaart zou ik in Bladel (5531) momenteel gewoon bereik moeten hebben.

Daarnaast heb ik geen mobiel netwerk meer. Heb alle aangedragen oplossingen hier al uitgevoerd. Heb mijn telefoon herhaaldelijk opnieuw opgestart. Sim-kaart verwijderd. Handmatig de internetinstellingen ingevoerd. Internetinstellingen teruggezet naar de standaardinstellingen. Maar niks lost het probleem op.

Misschien dat jullie meer inzicht kunnen geven.

Met vriendelijke groet,

Luuk
icon

Beste antwoord door Angelique 7 februari 2018, 09:04

Bedankt voor het proberen, Luuk. Vreemd dat opeens jouw contacten zijn verdwenen. Door jouw simkaart in een ander toestel te plaatsen zouden de contacten niet opeens moeten verdwijnen.. Door de tests die je hebt gedaan kunnen we concluderen dat de problemen worden veroorzaakt door het toestel gezien jouw simkaart in een ander toestel geen problemen geeft, maar een andere sim in jouw eigen telefoon wel.

In je eerste bericht gaf je aan dat er problemen zijn met zowel bellen als internetten. Is dit nog steeds van toepassing? Zo ja, dan kan ik je het advies geven om je toestel eens terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Let hierbij wel op dat je eerst een back-up maakt van de gegevens op je telefoon. Door je toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen kunnen gegevens verloren gaan. Met een back-up kun je de gegevens weer terug zetten.

Houden de problemen alsnog aan nadat jij het toestel hebt terug gezet naar de fabrieksinstellingen, dan raad ik je aan om langs de telefoonwinkel te gaan waar je het toestel hebt gekregen zodat ze jouw toestel kunnen onderzoeken.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hoi Luuk, gek dat je al sinds donderdag problemen hebt met de simkaart! Goed dat je zelf al hebt geprobeerd een aantal stappen door te nemen om de verbinding te kunnen herstellen. Jammer dat dit niet dé oplossing is geweest..

Natuurlijk kijk ik graag met je mee of wij samen een oplossing kunnen vinden voor de problemen die je hebt. Zou je een privébericht willen sturen naar het moderator account met jouw mobiele nummer, postcode + huisnummer en geboortedatum.
Oke heb ik zojuist gedaaan.
Reputatie 6
Badge +8
Bedankt voor het sturen van de gevraagde gegevens, Luuk. Ik ben het systeem ingedoken en daar kom ik geen vreemde dingen of eventuele blokkades tegen.

Zou jij je Ben simkaart eens willen proberen in een andere telefoon om te zien of jouw simkaart in een ander toestel wel verbinding kan maken?
Hoi Angelique,

Heb de simkaart zojuist in een andere telefoon geprobeerd. Daarin maakt deze wel gewoon verbinding.
Reputatie 6
Badge +8
Ah, bedankt voor het proberen Luuk. Dit zou willen zeggen dat het probleem niet in de simkaart zit, maar het toestel. Om zeker te zijn van het laatste, zou jij een andere simkaart in jouw telefoon willen proberen? Als de simkaart van iemand anders problemen dezelfde problemen geeft, dan moeten we verder gaan kijken naar foutieve instellingen en/of defecten in je toestel.
Heb zojuist een andere simkaart in mijn telefoon geprobeerd. Die geeft dezelfde problemen.
Heb het idee dat mijn sim-kaart nu ook niet meer werkt. Al mijn contacten zijn in ieder geval weg.
Reputatie 6
Badge +8
Bedankt voor het proberen, Luuk. Vreemd dat opeens jouw contacten zijn verdwenen. Door jouw simkaart in een ander toestel te plaatsen zouden de contacten niet opeens moeten verdwijnen.. Door de tests die je hebt gedaan kunnen we concluderen dat de problemen worden veroorzaakt door het toestel gezien jouw simkaart in een ander toestel geen problemen geeft, maar een andere sim in jouw eigen telefoon wel.

In je eerste bericht gaf je aan dat er problemen zijn met zowel bellen als internetten. Is dit nog steeds van toepassing? Zo ja, dan kan ik je het advies geven om je toestel eens terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Let hierbij wel op dat je eerst een back-up maakt van de gegevens op je telefoon. Door je toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen kunnen gegevens verloren gaan. Met een back-up kun je de gegevens weer terug zetten.

Houden de problemen alsnog aan nadat jij het toestel hebt terug gezet naar de fabrieksinstellingen, dan raad ik je aan om langs de telefoonwinkel te gaan waar je het toestel hebt gekregen zodat ze jouw toestel kunnen onderzoeken.
Heb mijn telefoon teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar heb nog steeds dezelfde problemen.
Het rare is alleen dat mijn telefoon de simkaart blijkbaar wel herkent/accepteert, want ik hoef maar eenmalig mijn pincode in te voeren en hij geeft ook geen melding dat er geen simkaart aanwezig is.
Is het mogelijk dat jullie eerst nog een vervangende simkaart opsturen, om te kijken of het daar mee op te lossen valt, in plaats van dat ik meteen een dure reparatie moet gaan laten uitvoeren?
Reputatie 6
Badge +8
Een vervangende simkaart aanvragen is natuurlijk altijd mogelijk, alleen komen hier wel extra kosten bij kijken. Omdat het uit de kruistest blijkt dat de simkaart optimaal werkt, durf ik je niet te vertellen of een nieuwe simkaart het probleem zal oplossen gezien een andere simkaart in jouw toestel problemen geeft, wat dus zou zeggen dat er problemen zijn met het toestel, en niet de simkaart. Je kunt een vervangende simkaart aanvragen via jouw persoonlijke Ik Ben pagina.

Reageer