Beantwoord

Iphone 6 batterijduur

  • 15 December 2018
  • 7 reacties
  • 1053 keer bekeken

Ik heb een rebu iPhone genomen bij verlenging. Nu loopt de batterij na 2 uur leeg. zonder dat ik hem gebruik. Ik had verwacht dat hij min 2 dagen mee kon.
Ik ben hier totaal niet blij mee.
Ik neem hem mee met 61 % en als ik hem nodig heb voor mijn werk is hij leeg. rara hoe kan dit.
Graag zsm een reactie daar ik hem nodig heb voor mijn werk
icon

Beste antwoord door Wietske 17 December 2018, 09:58

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Badge +12
Hoi Karin, dat kan inderdaad niet de bedoeling zijn dat jouw batterij zo snel leeg gaat! Wij hebben een algemene blog geschreven om de batterijduur van telefoons te verbeteren. Daarnaast is er ook een speciaal topic geschreven voor de batterijduur van iPhones. Zou je daar eens naar willen kijken?
Hoi Karin en Wietske,

Als eerste de beste wensen! ik heb de refurbished iPhone 6 ook en de batterij loopt inderdaad erg snel leeg. Volgens de batterij optie onder de instellingen is deze 100% (nieuw dus) Maar loopt alsnog erg leeg en red het maar net gedurende de dag. Uiteraard heb ik alle tips al geprobeerd om de accu te sparen maar niets helpt echt goed. Wat me trouwens ook erg opvalt, is dat de batterij erg snel opgeladen is. @Wietske: weten jullie toevallig de grootte van de accu die nieuw in deze iPhones gezet wordt? Hebben jullie meerdere klachten hierover gehad?

Groet,
Olaf
Reputatie 5
Badge +9
Hi Olaf. Jij natuurlijk ook nog de beste wensen! Vervelend dat jouw accu snel leeg lijkt te lopen. Heb je al een geprobeerd om het toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen? Misschien kun je ook deze tips eens lezen!
Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat de groote is van de batterij, maar we krijgen hier doorgaans geen klachten over. Alle refurbished modellen worden hier uitvoerig op getest, maar het kan natuurlijk dat er een defect is. Dan is misschien jouw toestel aanmelden ter reparatie een goede.
Hi Olaf. Jij natuurlijk ook nog de beste wensen! Vervelend dat jouw accu snel leeg lijkt te lopen. Heb je al een geprobeerd om het toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen? Misschien kun je ook deze tips eens lezen!
Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat de groote is van de batterij, maar we krijgen hier doorgaans geen klachten over. Alle refurbished modellen worden hier uitvoerig op getest, maar het kan natuurlijk dat er een defect is. Dan is misschien jouw toestel aanmelden ter reparatie een goede.


Hoi Romy,

Dank voor je antwoord. Ik heb de Geekbench uitgevoerd en de prestaties zijn, wat betreft de iPhone 6, nog best prima. Batterij is nieuw (100%) dus wellicht is dat het ook niet. Heb de tel al eens naar fabrieksinstellingen gezet, heb hem al een keer opgestuurd ter reparatie (microfoon was stuk). Verder alle besparingsacties ondernomen. Als je flink actief bezig bent met de telefoon zie je het percentage wel achteruit lopen. Anyway, ik heb hem nog niet zo lang en ben benieuwd hoe de batterij presteert na een aantal maanden. Hou je op de hoogte.

Groet,
Olaf
Reputatie 5
Badge +12
Goed dat je al een aantal testen hebt doorgelopen, Olaf! Waar denk je zelf dat het aan zou kunnen liggen? En heb je iets kunnen opmaken uit de instellingen op jouw telefoon? Je kunt bekijken hoeveel batterij een bepaalde app gebruikt. Dit doe je op de volgende manier: Instellingen > Batterij > Batterijgebruik. Mocht er een grootgebruiker qua batterij tussen zitten dan is het aan te raden om deze te verwijderen.

Houd je ons op de hoogte van de verdere voortgang?
Hoi Wietske,

ja, batterij gebruik hou ik bij en heb al een aantal apps eraf gehaald die veel energie kosten. Vannacht is de batterij bijna helemaal leeggedronken in stand-by modus. Heel raar, zie foto die ik heb toegevoegd en is nog nooit zo snel gegaan. Siri zou iets gedaan kunnen hebben op een bepaald moment maar daarna kun je zien dat er geen activiteit is geweest en de batterij zeer snel leeggelopen is. Blijft raar met een nieuwe batterij erin. Als dit nog vaker gebeurd, wil ik hem nogmaals laten opsturen om te zien of er geen ander hardware (moederbord) probleem aan de hand is.

Groet,
Olaf

Reputatie 3
Badge +2
Hoi Olaf, dat is inderdaad apart! Als het vaker voorkomt is het inderdaad verstandig om jouw toestel op te sturen ter reparatie ☺️

Reageer