Sticky

Alle vragen omtrent de reparatie

  • 30 november 2016
  • 38 reacties
  • 11901 keer bekeken

Badge
  • Oud-moderator
  • 393 reacties
Flink balen! Je toestel is defect. In dit topic lees je meer informatie wat je kunt doen als je toestel verzonden moet worden ter repratie.

Wat kan ik zelf doen als mijn telefoon kapot gaat?
In bepaalde gevallen kan je een probleem zelf oplossen waardoor jij je telefoon niet op hoeft te sturen ter reparatie. Nu hoor ik je denken: 'fijn, maar wat moet ik precies doen?' Wat je precies kunt proberen, hangt af van het probleem.

Soms kan het voldoende zijn om je toestel opnieuw op te starten. Een andere keer is een herstel naar de fabrieksinstellingen noodzakelijk (Tip: maak wel eerst een back-up). Zorg ook dat je de nieuwste versie van de software op je toestel hebt staan.

Verder is het belangrijk dat je er zeker van bent dat de oorzaak niet buiten je toestel ligt. Voorbeeld: je kan niet bellen of gebeld worden. Doe dan een kruistest. Dat wil zeggen dat je je simkaart in een ander toestel doet en een andere simkaart in jouw toestel. Met de bevindingen kan je goed het een en het ander uitsluiten en de juiste vervolgstappen ondernemen.

Mijn toestel is niet geleverd door Ben, waar kan ik mijn toestel laten repareren?
Heel simpel: bij de (web)winkel waar je het toestel hebt gekocht. Bewaar altijd het contract van het toestel. Dit is namelijk je garantiebewijs.

Wie repareert mijn telefoon?
Toestellen afkomstig van Ben, zullen door Dr. Mobile worden gerepareerd. Zij zijn gespecialiseerd in het maken van jouw telefoon.

Hoe lang heb ik garantie?
Als je telefoon door Ben is geleverd, dan heb je 24 maanden garantie op je toestel en 6 maanden garantie op je accessoires. Op Apple accessoires heb je 12 maanden garantie.

De reparatievoorwaarden van Ben kan je hier vinden.

Moet ik betalen voor de reparatie?
Bij voorbaat valt nooit te zeggen of het defect onder garantie verholpen wordt. Dat zal pas blijken nadat het toestel door de reparateur grondig is onderzocht. Als het probleem veroorzaakt wordt door een fabrieksfout, dan wordt je toestel kosteloos gerepareerd en in ongeveer twee a drie weken naar je retour gestuurd. Als na onderzoek blijkt dat het defect niet komt door een fabrieksfout komt, dan krijg je een mail of brief waarbij je drie opties worden aangeboden:
  • Toestel repareren voor de genoemde reparatiekosten.
  • Toestel ongerepareerd retour laten sturen waarbij je de onderzoekskosten betaalt. Deze bedraagt maximaal €50,-. De onderzoekskosten vervallen als je toestel niet ouder is dan zes maanden.
  • Afzien van het toestel en geen onderzoekskosten betalen. Je toestel worden gerecycled of vernietigd. Als je niet binnen de in de brief genoemd termijn reageert, dan zal automatisch optie drie plaatsvinden.

Wat wordt er wel gedekt door de fabrieksgarantie?
Als het toestel is onderzocht, dan krijg je te horen wat het probleem veroorzaakt en of het onder garantie verholpen wordt. In principe wordt een defect aan het toestel of de accessoires die voortvloeit uit een fabricagefout, altijd kosteloos verholpen binnen de garantieperiode. Echter zijn er ook defecten welke niet door de fabrieksgarantie worden gedekt. Hoewel de meesten vanzelfsprekend zijn, benoem ik toch even een aantal scenario’s waarbij de garantie vervalt:
  • Defect ontstaan door schade aan het toestel zoals val-, stoot-, druk-, vocht- of waterschade.
  • Defect ontstaan door verkeerd gebruik van het toestel. Daaronder valt ook software draaien die niet door de fabrikant wordt ondersteund.
  • Het toestel open maken of door een niet gecertificeerd reparatiebedrijf laten repareren.

Wat stuur je mee?
Je dient alleen de mobiele telefoon op te sturen. Dus geen simkaart en andere accessoires. Wanneer de mobiele telefoon niet kan worden opgeladen is het verstandig om de oplader mee te sturen. Geef dit ook aan in de omschrijving. Stuur ook een (kopie) mee van de pakbon of factuurnota van het toestel. De pakbon of factuurnota heb je ontvangen bij levering per e-mail.

Hoe kan ik een reparatie aanmelden?
Als je het bovenstaande hebt gelezen en je toestel ter reparatie wilt aanbieden, dan kan je je telefoon zelf ter reparatie aanmelden via Dr. Mobile. Klik hier om je toestel aan te melden ter reparatie. Wanneer je mobiele telefoon via Dr. Mobile aanmeldt dan verloopt het gehele reparatietraject en de communicatie over de status en de afhandeling van de reparatie via deze partner. De status van je reparatie kun je hier volgen.

Ten slotte wil ik je adviseren om een foto van de staat van het toestel te maken waar ook de datum, tijd en IMEI nummer is te zien. Zo heb jij altijd bewijs hoe het toestel is verzonden voor reparatie. Mocht blijken dat er schade is aan de mobiele telefoon, dan kunnen wij aan de hand van de foto's verder onderzoek starten naar de schade.

38 reacties

Hallo,

Ik kan plots mijn wifi knop niet meer inschakelen.
Bekend probleem?
Wat moet ik doen?

Gr
Reputatie 6
Badge +8
Hallo,

Ik kan plots mijn wifi knop niet meer inschakelen.
Bekend probleem?
Wat moet ik doen?

Gr


Hoi etienne_plompen, wat een onhandig probleem! Zou je kunnen aangeven welk toestel je gebruikt? Heb je al geprobeerd om je toestel te herstarten?
Goedemorgen, helaas doet sinds een aantal dagen mijn microfoon het niet meer. Ik kan alleen nog bellen met oortjes of op de luidspreker.
Kunnen jullie mij helpen?

Groetjes Maaike
Reputatie 6
Badge +8
Goedemorgen, helaas doet sinds een aantal dagen mijn microfoon het niet meer. Ik kan alleen nog bellen met oortjes of op de luidspreker.
Kunnen jullie mij helpen?

Groetjes Maaike


Hoi Maaikel, oei dat is niet best! Ik heb het door jou aangemaakte topic ondergebracht bij dit onderwerp.. Ik vrees dat jouw toestel onderzocht moet worden om te zien wat er mis mee is. In dit artikel lees je meer over een reparatie, de voorwaarden en hoe het toestel aan te melden is. Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust!
Beste,

Sinds deze week weigert mijn telefoon (Lumia 650) op te laden. Het probleem zit in de telefoon: ik heb geprobeerd om de telefoon op te laden met een andere lader, dit werkte niet en ook heb ik de accu opgeladen in een andere telefoon, dit werkte wel. Graag hoor ik of jullie een oplossing hebben voor dit probleem.

Met vriendelijke groet,

Ruben
Reputatie 6
Badge +8
Beste,

Sinds deze week weigert mijn telefoon (Lumia 650) op te laden. Het probleem zit in de telefoon: ik heb geprobeerd om de telefoon op te laden met een andere lader, dit werkte niet en ook heb ik de accu opgeladen in een andere telefoon, dit werkte wel. Graag hoor ik of jullie een oplossing hebben voor dit probleem.

Met vriendelijke groet,

Ruben


Hoi Ruben, wat een domper dat je toestel weigert om op te laden 😞 Ik heb het door jou aangemaakte topic verplaatst naar dit topic waarin meer informatie staat over een reparatie, de voorwaarden en hoe je zelf een reparatie aan kunt melden. Lukt het niet? Laat dit dan gerust weten zodat ik je verder kan helpen.
Mijn Wifi van de Huawei p8-lite via jullie verkregen doet het nergens meer. Ik zie dat dit een veel voorkomend probleem is. Kan ik ern reparatieprocedure opstarten?

Mvg
Esther Steutel
Reputatie 3
Badge +1
Mijn Wifi van de Huawei p8-lite via jullie verkregen doet het nergens meer. Ik zie dat dit een veel voorkomend probleem is. Kan ik ern reparatieprocedure opstarten?

Mvg
Esther Steutel


Hoi Esther,

Je hebt in een ander topic jouw vraag gesteld over de reparatie van je toestel. Ik heb de reactie naar dit topic verplaatst. Ik wil je adviseren om de informatie bovenaan dit topic even door te nemen. Wellicht dat je daar al een antwoord op je vraag terug kan vinden.
Ik heb alles geprobeerd. Niets werkt. Ik wil graag via jullie de reparatie aanmelden. Hoe pak ik dit aan. Een persoonlijk bericht oid? De factuur heb ik hier niet, maar dat zal geen probleem zijn denk ik omdat ik de telefoon bij jullie heb gekocht.
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Esther, als je het toestel ter reparatie wil aanmelden kun je hierover contact opnemen met de klantenservice zoals hierboven staat aangegeven. Dit zal dan voor je in orde worden gemaakt!

Groetjes, Jolijn
Ik heb twee maanden geleden een telefoon bij jullie besteld en gisteren deed hij ineens niks meer. Hij ging plotseling uit en ik krijg hem niet meer aan.
Het gaat zich om de apple iphone 5s grey.

Graag jullie hulp.

Met vriendelijke groet,

Lisanne de Klein
Reputatie 6
Badge +8
Ik heb twee maanden geleden een telefoon bij jullie besteld en gisteren deed hij ineens niks meer. Hij ging plotseling uit en ik krijg hem niet meer aan.
Het gaat zich om de apple iphone 5s grey.

Graag jullie hulp.

Met vriendelijke groet,

Lisanne de Klein


Hoi Lisanne, ik heb het aangemaakte topic verplaatst naar dit artikel. Ik snap goed dat het super balen is dat jouw toestel het opeens niet meer wil doen! Dat hoort natuurlijk niet. In dit artikel staat alle informatie over een eventuele reparatie.. Ik vrees namelijk dat we jouw toestel moeten onderzoeken als de problemen tot op heden niet zijn verholpen! Mocht je vragen hebben, stel ze dan gerust!
Hoi,

Een half jaar geleden +/- heb ik bij Ben een huawei p9 lite besteld incl abonnement. Nu heeft hij denk ik wat vochtschade opgelopen na een hevige regenbui en krijg ik hem niet meer aan?! Af en toe flikkert het scherm maar daarna valt hij weer uit. Ik heb al op jullie site gezocht naar de reparatievoorwaarden maar de pagina waar deze info zich op zou bevinden bestaat niet meer. Wat moet of kan ik nu doen? Ook in de rijst leggen lijkt niet te helpen.
Dag,

Mijn Sony xperia M4 Aqua Black is stuk. De simcard wil niet gelezen worden. Overige functies zoals wifi doen het wel. Gekocht eind okt 2015 via Typhone, waar ik vanwege hun omstandigheden niet meer terecht kan. Wat nu?

vr. groet,

oldencate
Reputatie 6
Badge +8
Hoi,

Een half jaar geleden +/- heb ik bij Ben een huawei p9 lite besteld incl abonnement. Nu heeft hij denk ik wat vochtschade opgelopen na een hevige regenbui en krijg ik hem niet meer aan?! Af en toe flikkert het scherm maar daarna valt hij weer uit. Ik heb al op jullie site gezocht naar de reparatievoorwaarden maar de pagina waar deze info zich op zou bevinden bestaat niet meer. Wat moet of kan ik nu doen? Ook in de rijst leggen lijkt niet te helpen.


Hoi Suzanne, ik heb jouw forum artikel verplaatst naar dit artikel. Ik vrees namelijk dat jouw toestel het begeven heeft.. Bij val-, stoot- en waterschade komt de garantie bij Ben te vervallen. Je zou je toestel kunnen aanmelden ter reparatie, alleen zullen hier wel kosten aan verbonden zitten.. Je zou dit artikel kunnen doornemen voor meer informatie over een reparatie. Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust!
Reputatie 6
Badge +8
Dag,

Mijn Sony xperia M4 Aqua Black is stuk. De simcard wil niet gelezen worden. Overige functies zoals wifi doen het wel. Gekocht eind okt 2015 via Typhone, waar ik vanwege hun omstandigheden niet meer terecht kan. Wat nu?

vr. groet,

oldencate


Hoi oldencate, oei jammer om te lezen dat jouw toestel stuk is gegaan! Als je het garantiebewijs nog hebt, dan kunnen wij jouw toestel aanmelden ter reparatie. In dit artikel lees je hoe een aanmelding in zijn werk gaat. Mocht je vragen hebben, stel ze dan gerust!
ik heb 1 januari een iphone 6S bij jullie gekocht maar de oortjes van de telefoon doen het al sinds eind februari begin april niet meer. Krijg ik hier garantie op? en zo ja hoe dan?

alvast bedankt!
Mijn mobiel heeft de gehele dag aangestaan en staat nog steeds aan. Vanmorgen heb ik normaal gebruikt. Sinds vanmiddag als ik wil bellen of appen vraagt hij om mijn pincode. Ik heb hem ook al een aantal malen uit- en weer aangezet. Vraagt hij ook weer om pincode. Nu kan ik nog 2x mijn pincode invoeren anders wordt telefoon gereset. (Black Berry)
In totaal heeft hij al 8x om pincode gevraagd.
Ik wil weer appen en bellen.
Arend Bretveld [verwijderd]
twee weken geleden heeft de telefoon huawei p8 light van mijn vrouw een totale update gehad en was er niks aan de hand ...tot gister ineens geen wifi meer dacht misschien hetzelfde als een half jaar geleden maar niks van dat....wifi kan niet meer worden aangezet...er zijn geen netwerken meer te zien....en haar bleutooth idem dito ook niet meer te openen.
ik heb de telefoon ook al helemaal gereset naar fabrieksinstellingen maar gaf geen verandering...nu is mijn vraag iemand een oordeel of weetje om het weer in orde te maken want toestel is net een jaar oud en nu al de tweede keer gedonder met de wifi ...eerste keer trouwens net als nu ook geen ip adres te vinden .
Reputatie 6
Badge +8
ik heb 1 januari een iphone 6S bij jullie gekocht maar de oortjes van de telefoon doen het al sinds eind februari begin april niet meer. Krijg ik hier garantie op? en zo ja hoe dan?

alvast bedankt!


Hoi judith.ditvoorst, balen dat je oortjes kapot zijn gegaan! Ik heb jouw topic ondergebracht in dit topic. Hierin is meer informatie te vinden over garantie en dergelijke. Wat ik jou wil adviseren is om even contact op te nemen met Apple en daar aan te geven dat je oortjes stuk zijn gegaan. Kunnen zij jou hierbij niet helpen, stuur mij dan opnieuw een berichtje! Dan ga ik kijken wat er intern mogelijk is 🙂
Reputatie 6
Badge +8
Mijn mobiel heeft de gehele dag aangestaan en staat nog steeds aan. Vanmorgen heb ik normaal gebruikt. Sinds vanmiddag als ik wil bellen of appen vraagt hij om mijn pincode. Ik heb hem ook al een aantal malen uit- en weer aangezet. Vraagt hij ook weer om pincode. Nu kan ik nog 2x mijn pincode invoeren anders wordt telefoon gereset. (Black Berry)
In totaal heeft hij al 8x om pincode gevraagd.
Ik wil weer appen en bellen.
Arend Bretveld


Hoi Arend, vervelend dat jouw toestel niet helemaal werkt zoals dat zou horen! Jouw topic heb ik ondergebracht in een reparatie artikel. Ik vrees namelijk dat jouw toestel onderzocht moet worden.. Het door jou bestelde toestel is bij MobielWerkt aangevraagd. Ik raad je aan om contact met hun op te nemen om jouw toestel te laten onderzoeken, via hun loopt namelijk jouw garantie. Hopelijk geeft dit een oplossing!
Reputatie 6
Badge +8
twee weken geleden heeft de telefoon huawei p8 light van mijn vrouw een totale update gehad en was er niks aan de hand ...tot gister ineens geen wifi meer dacht misschien hetzelfde als een half jaar geleden maar niks van dat....wifi kan niet meer worden aangezet...er zijn geen netwerken meer te zien....en haar bleutooth idem dito ook niet meer te openen.
ik heb de telefoon ook al helemaal gereset naar fabrieksinstellingen maar gaf geen verandering...nu is mijn vraag iemand een oordeel of weetje om het weer in orde te maken want toestel is net een jaar oud en nu al de tweede keer gedonder met de wifi ...eerste keer trouwens net als nu ook geen ip adres te vinden .


Hallo, enorm balen dat het na het updaten van het toestel WiFi opeens niet meer werkt. De reden dat ik jouw topic heb ondergebracht in dit artikel komt als de problemen na mijn vragen nog aanwezig zijn, je waarschijnlijk een reparatie zou moeten overwegen! In dit artikel staat alvast informatie over een eventuele reparatie.

Heb je de problemen alleen bij je eigen WiFi netwerk, of ook bij andere punten? Denk bijvoorbeeld aan de WiFi van de buren of openbare plekken? Als de problemen spelen bij meerdere WiFi punten, dan worden de problemen niet veroorzaakt door het WiFi netwerk, maar door het toestel. In dat geval zou je een reparatie kunnen overwegen.
heb sinds 11 april dit abonnement en sinds gister ochtend doet de telefoon nix meer.gebruok nu de oude. maar kan tog niet.men hoort me niet.staan in de wacht. wilde vragen of hij na gekeken kan worden.niemand anders is er aan geweest.gewoon volgende ochtend ineens nix meer.

ik hoop op antwoord. kan ook geen 0900 bellen ook raar dus kan u ook niet bellen.

mvg francien
Reputatie 6
Badge +8
heb sinds 11 april dit abonnement en sinds gister ochtend doet de telefoon nix meer.gebruok nu de oude. maar kan tog niet.men hoort me niet.staan in de wacht. wilde vragen of hij na gekeken kan worden.niemand anders is er aan geweest.gewoon volgende ochtend ineens nix meer.

ik hoop op antwoord. kan ook geen 0900 bellen ook raar dus kan u ook niet bellen.

mvg francien


Hoi Francien, jeetje wat een vervelende situatie! Je neemt niet een telefoon om vervolgens je oude weer te gebruiken natuurlijk. Zou je precies kunnen omschrijven wat de problemen zijn met het toestel?
mijn iphone zegt dat ookal heb ik er een simkaart in zitten dat hij aan het zoeken is ik heb al een nieuwe simkaart gekocht maar nog steeds zegt hij dat hij aan het zoeken is ik heb al met apple contact gehad maar zij zeggen dat het aan de iphone ligt en dat het al een jaar is nadat ik mijn iphone gekocht heb en dat zij dus niet meer de garantie op zich nemen en dat BEN de garantie voor de reparatie op zich neemt na het eerste jaar hoe kom ik bij die garantie?

Reageer