Garantie

• 12 september 2018
  • 8 reacties
  • 1041 keer bekeken

Sinds 14-10-2017 een abonnement met een refurbished iphone6. Vorige maand begon het scherm los te laten van de behuizing. Het toestel is altijd netjes behandeld, niet opengemaakt of iets dergelijks, nooit gevallen, nooit schade. Nu is het teruggestuurd voor reparatie en er wordt gezegd dat dit niet onder de garantie valt! Hoe kan dit in vredesnaam!

8 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Goedemorgen Jamie, wat balen dat je een prijsopgave hebt ontvangen van Dynafix. De garantie op je toestel vervalt als de schade is veroorzaakt door val-, druk-, stoot-, of waterschade. Zijn een van de andere opties ook niet voorgevallen met je toestel?
Hoi Shanna,

Zoals in de originele topic al stond, het toestel heeft nooit schade opgelopen, door wat dan ook. Het is een refurbished toestel, dus ik denk dat het daar niet goed is gegaan. En nu valt het niet onder de garantie. Een hele slechte zaak.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Jamie.

Als Dynafix zegt dat het niet onder de garantie valt laat ze dat dan bewijzen dus vraag om bewijsmateriaal als dat niet is gebeurd.
Hoi Snoeshaantje,

Bedankt voor je reactie. In hun bericht stond inderdaad ook niet waarom het niet onder de garantie valt, dus deze vraag heb ik gisteren via de mail aan hun gesteld. Reparatiekosten zijn ook belachelijk hoog, 422 euro, daar kan ik 2,4 andere refurbished iphones voor kopen. Ik ga nu de reactie van Dynafix en Ben afwachten. Zoals gezegd, er is niets met het toestel gebeurd en er is altijd voorzichtig mee gedaan.
Reputatie 5
Badge +4
Ook al is het een iPhone, zelf ben ik niet voor gerefurbished. Er is een reden waarom de vorige eigenaar de telefoon weg heeft gedaan en er is nogal wat verschil in de kwaliteit van door welk bedrijf het refurbishen is uitgevoerd.

Graag gedaan.
Reputatie 5
Badge +12
Hoi Shanna,

Zoals in de originele topic al stond, het toestel heeft nooit schade opgelopen, door wat dan ook. Het is een refurbished toestel, dus ik denk dat het daar niet goed is gegaan. En nu valt het niet onder de garantie. Een hele slechte zaak.

Heb je zelf het toestel aangemeld via Dr. Mobile en hierbij aangegeven dat het om een refurbished toestel ging?
Hoi Wietske, bedankt voor je reactie,

Inmiddels aangegeven bij dr Mobile dat het om een refurbished toestel gaat. En ook dat het toestel nooit is gevallen. Ze zeiden namelijk dat het valschade zou zijn. Als een telefoon zo hard valt dat de inhoud loslaat uit de casing, zou het scherm dan ook niet zijn gebroken op zijn minst? Dus het is een naar verhaal. Toestel is altijd netjes behandeld, na ontvangst meteen in een beschermhoes gegaan, schermprotector erop en is dus echt nooit gevallen, of wat dan ook.

Groet, Jamie
Reputatie 5
Badge +12
Ah dat is inderdaad enorm belangrijk om erbij te vermelden! Hopelijk gaat het deze keer wel goed 🙂

Reageer